Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-01-31, 19:32
  #25
Medlem
Borasare1980s avatar
Jag har lyssnat några avsnitt men det var inget vidare. Väldigt krystat alltsammans. En massa tillgjorda, överdrivna skratt som bara blir irriterande. Enda nöjet jag fick ut av det var att gissa hur många falska "Ha!" i rad som skulle hävas ut efter varje skämt. Sen var det mesta av det jag hörde typisk mobbinghumor där man gör sig rolig över udda maktlösa personer. Jag har inget emot elaka skämt om det riktas uppåt men att sparka neråt är bara smaklöst. Förmodligen har poddmakarna själva varit mobbade som barn och har därför behov att mobba vidare på andra.
Citera
2021-04-06, 00:24
  #26
Medlem
Jonatan framstår som pinsamt okunnig ibland, vem är exempelvis journalisten Richard Aschberg som han refererar till flera gånger i senaste avsnittet?

Niklas verkar ju inte ha så mycket bättre koll heller med tanke på att inte rättar Jonatan...
Citera
2021-04-06, 00:55
  #27
Medlem
Yngre bror till Robert Aschberg och ganska profilerad journalist på Aftonbladet? Så det kanske är du som har dålig koll. Fast jag har inte lyssnat på det avsnittet och vet inte vad de pratade om.
Citera
2021-04-06, 08:54
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mersault81
Yngre bror till Robert Aschberg och ganska profilerad journalist på Aftonbladet? Så det kanske är du som har dålig koll. Fast jag har inte lyssnat på det avsnittet och vet inte vad de pratade om.
Haha, jag lägger mig platt och blottar min okunskap!

Visste inte att det fanns en yngre bror, lät som att de pratade om Robert Aschberg men finns det en yngre bror så får jag medge att jag kanske hade fel...
Citera
2021-05-05, 09:22
  #29
Avstängd
Vissa grejer är rätt sköna och roligt ändå, sen är de ju inte de skarpaste knivarna direkt.. Även lite överdrivet skrattande när man hör att de inte tkr det är så roligt (eller drar ut skrattandet för långt!) Och jävla positionerande hela tiden: "ja, alltså vi har ju inget emot det", "vi säger det för att han är sä älskvärd", så konflikträdda. Stockholmaren verkar inte tycka saker är lika roliga och mer pk, så mkt faller platt när han inte gillar det. Ja, de är nog lite pk båda två, hördes deras förfäran när deras älskade Hysen berättade att han brukade supa med Jimmie Åkesson (och Bert Karlsson)
Citera
2021-05-05, 17:15
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Vissa grejer är rätt sköna och roligt ändå, sen är de ju inte de skarpaste knivarna direkt.. Även lite överdrivet skrattande när man hör att de inte tkr det är så roligt (eller drar ut skrattandet för långt!) Och jävla positionerande hela tiden: "ja, alltså vi har ju inget emot det", "vi säger det för att han är sä älskvärd", så konflikträdda. Stockholmaren verkar inte tycka saker är lika roliga och mer pk, så mkt faller platt när han inte gillar det. Ja, de är nog lite pk båda två, hördes deras förfäran när deras älskade Hysen berättade att han brukade supa med Jimmie Åkesson (och Bert Karlsson)
Just det där med Jimmie var jäkligt kul

Tyckte att de tog det ganska bra ändå, framför allt Niclas!

Man undrar ju lite hur Alex och sigge hade tagit det? Troligen raderat avsnittet...

Allt är inte genialt och ibland är skrattandet lite tvångmässigt! Tycker dock att de är lite piggare än exempelvis just Alex och Sigge. Innehållet är precis den typen har material som man drar med polarna över fredagsölen!
Citera
2021-06-05, 21:38
  #31
Medlem
Jag tycker att de senaste 2 avsnitten om Kent som sket utanför Gucci-butiken och inslaget om den danska reportern som besökte swingersklubb har varit riktigt jäkla bra!

Det känns som att de har börjat hitta sitt egna unika uttryck!
Citera
2022-12-09, 00:04
  #32
Medlem
3TTONs avatar
Nån som vet vilket avsnitt de lyssnar på detta klipp? Någonstans mellan avsnitt 120-150

https://youtu.be/4h1mVKXeSm0
Citera
2023-03-16, 18:39
  #33
Medlem
ChiCoLas avatar
Fy fan vad tråkiga de här två har blivit. Känns som de vill vara Filip och Fredrik med företag osv nu. Dagens avsnitt är verkligen helt värdelöst . Niklas gör som vanligt en lista som bara han skrattar åt. Jonathan är något slags bollplank. De är helt immuna mot kritik också då Niklas bara svarar drygt . De här fungerade när de bara snodde andras ordvitsar , men deras podcast har verkligen tappat allt värde
Citera
2023-06-09, 18:40
  #34
Medlem
Lacannes avatar
Tycker kvalitén har raserat. Känns väldigt krystat där man tvingar fram fakeskratt....
Citera
2023-06-26, 17:16
  #35
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChiCoLa
Fy fan vad tråkiga de här två har blivit. Känns som de vill vara Filip och Fredrik med företag osv nu. Dagens avsnitt är verkligen helt värdelöst . Niklas gör som vanligt en lista som bara han skrattar åt. Jonathan är något slags bollplank. De är helt immuna mot kritik också då Niklas bara svarar drygt . De här fungerade när de bara snodde andras ordvitsar , men deras podcast har verkligen tappat allt värde

Klassiker där man använder något som en språngbräda för vidare satsning som visar sig vara totalt skräp. De här var bara relevanta när de drog vitsar på youtube och skrattade.

Podden är totalt skit.
Citera
2023-06-26, 22:59
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Klassiker där man använder något som en språngbräda för vidare satsning som visar sig vara totalt skräp. De här var bara relevanta när de drog vitsar på youtube och skrattade.

Podden är totalt skit.


Skit ned dig!
Podden är ju ganska kanon, en av top fem av alla poddar just nu.

Jag trodde för något år sedan att dom var sossar men jag tror inte det nu längre.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback