• 1
  • 2
2020-10-23, 13:46
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Rekommenderar att du åker till någon förort, letar upp närmsta arab och säger till hans ansikte: "Din mamma är så fet att jag inte ens orkar bära med mig ett foto jag tog på henne när hon är naken" för att testa din teori i praktiken.

Återkom gärna med resultat.

Jaha, så du menar om jag munknullade din mamma på 1800 talet hade du inte blivit kränkt? Du hade kanske hejat på och slickat mig i anus samtidigt? Inte mig emot. Det där med "heder", som du vill anspela på, blir mer och mer förlegat för varje generation. Läs en bok.
Citera
2020-10-23, 13:48
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrMuffins
Vilka är "vi" ? Om du menar Svenskar så nej, menar du muslimer i landet så blir svaret ja.

Muslimer upplevs mer lättkränkta för att de kommer från än äldre kultur än oss. Eller snarare, de vidhåller vid en äldre kultur än våran. I denna kultur ges Heder mer utrymme. När hedern blir angripen så blir man således kränkt. Men du är välkommen att resa tillbaka i tiden i Sverige när även svenskar höll hedern högt. Då drog man svärd om man blev kränkt. Idag gråter man ut på Facebook. Om du menar att ett inlägg på facebook är värre än ett svärd i magen så får det stå för dig.
Citera
2020-10-23, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BirosKorlaff
Väldigt lång text för att säga absolut ingenting.

Folk är mer lättkränkta idag. Punkt
Punkt. Så sent som på 90-talet användes i princip inte uttrycket alls eller väldigt sparsamt. Idag kan man bli kränkt över att man inte fått bli kränkt tillräckligt ofta.
Citera
2020-10-23, 14:11
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.
Jaha, så du menar om jag munknullade din mamma på 1800 talet hade du inte blivit kränkt? Du hade kanske hejat på och slickat mig i anus samtidigt? Inte mig emot. Det där med "heder", som du vill anspela på, blir mer och mer förlegat för varje generation. Läs en bok.

Vad jag insinuerade med inlägget är att du saknar data för att substantiera ditt konstaterande, du skriver ju trots allt själv att det inte finns något effektivt mätinstrument för att mäta och observera skillnaden, således kan du inte konstatera varken att det är så eller inte är så. Sen att du faktiskt konstaterar att det inte är så trots att du påstår att det inte finns någon metod för att mäta eller observera skillnaden... ja vad kan man utvinna ur det förutom att det är en uppenbar motsägelse till ditt konstaterande?

Blev du kränkt av mitt föregående inlägg förresten? Det vore ju ironiskt i så fall, fast det skulle du väl aldrig erkänna...
Citera
2020-10-23, 17:21
Medlem
Frågan om "ett inlägg på Facebook är värre än ett svärd i magen" är felställd. I en duell fanns det en möjlighet att försvara sig och många av duellerna avbröts efter en icke dödande skada, och det var bara en person som anföll. I ett hatdrev på Facebook kan cancel culture-effekterna vara värre än en avhuggen näsa ersatt av en bronsattrapp och det är mycket svårare att försvara sig mot ett organiserat Facebook-drev. När det gäller skadan av ett hatdrev på Facebook handlar det nämligen inte om huruvida den utpekade personen "känner sig sårad" av själva inlägget, det handlar om vilka repressaliekampanjer mot personen de delade inläggen ligger till grund för. Hela rörelsers PK ger en mycket större och farligare mobb än en familjeklan.

Det finns för övrigt fler exempel på kollektiviserat våld som härstammar från just det byråkratiska maskineri som påstås "minska våldet". Förutom den redan påpekade "dolda tvångsvården" med hjärnskadande psykofarmaka som drabbar fler än som drabbades av slagsmål förr i tiden så finns det även kollektivt våld mot miljön som i sin tur drabbar människor. Själva finansierandet av byråkratin drivs av en jättelik industriell apparat som släpper ut en massa föroreningar och förbrukar en massa naturresurser vilket leder till ett stort antal "natur"-katastrofer som drabbar många människor.

Själv känner jag för övrigt invandrare från så kallade "hederskulturer" som inte alls stämmer in på deras påstådda "kränkthet". Jag känner herrar från Mellanöstern och Indien som kan skratta åt sin familj och driva med deras religion. I Iran är det för övrigt jättevanligt att folk som håller masken i Teheran passar på att häda på skidorter i nordiranska bergen.
Senast redigerad av industribrist 2020-10-23 kl. 17:28.
Citera
2020-10-23, 19:11
Medlem
Svenska vita kvinnor är otroligt lättkränkta.

De letar rasism i alla hörn och så fort de tror sig hitta något skriver dem direkt till Aftonbladet för att få en artikel. Allt för att verka goda och hurtiga för att täcka upp hur vidriga de är som människor i övrigt.

Trots att personen som det skrivs om inte uppfattat det som rasistiskt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in