Flashback bygger pepparkakshus!
2021-03-15, 22:16
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Så är det ju absolut, och vill man tillhöra den svenska Aristokratin så ser man till gilla Italien. Dom vithudade italienarna har lärt oss svenskar hur man målar tavlor, skriver musik, skriver poesi, tolkar arkitektur, bygger ett rättsväsende, medicinsk terminologi - samt, sist men inte minst - hur man lagar den godaste maten.

Huruvida det italienska köket är bäst kan man diskutera.
Det franska är inte pjåkigt heller.
Paté, ost och sås når inte samma höjd i Italien.

Spelar väl egentligen inte så mycket roll vilket land som är vassast, det går bra att roa sig i bägge länder utan att skämmas!

Som vinland måste man nog betrakta Frankrike som ett mer komplett val ävensom italienarna kan sitt rödvin.
Citera
2022-04-05, 06:14
Medlem
rtyuios avatar
Kan instämma. Min kompis nyss hemkommen från Italien och han kunde inte rekommendera varken pastan eller pizzan där på de restauranger de ätit på. Samma för mig de dagarna jag var där nere på en semester för några år sedan. EN restaurang lyckades jag hitta sista dagen på semestern där det smakade bra. Antingen har både jag och min vän haft extrem otur och hamnat på fel ställen eller så smakar maten i Italien överlag skit?
Citera
2022-12-28, 23:29
Medlem
senhackarens avatar
Italiensk mat är vedervärdig. Rent av äcklig.
Citera
2023-08-21, 13:22
Medlem
Smaken är som baken - delad.

Man kan ju "nyttja" den italienska stoltheten till sin fördel. Har aldrig misslyckats när jag är i Rom (som enligt många är case zero för carbonara.

När jag är där med familjen så beställer vi först en portion carbonara. När den stolte hovmästaren/servitören frågar om det smakar bra så brukar jag svara att - den var OK men inte mer. Åt en igår på Restaurang XY som var mycket bättre. Efter att ha lugnat ned sig och blodtrycket har gått ned så - "I will show you that we do the best carbonara in town" - Den nya omgången med carbonara serveras till alla runt bordet. Den här gången så kammar vi medhårs och håller emd att det är den bästa någonsin.
Vips har man carbonara till hela fam men betalar bara för en port
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in