2020-10-21, 11:05
Medlem
Tangentriddarens avatar
och italienare.

Vad fan är det för fel i huvudet på italienare? Deras överlägsenhetskomplex är irriterande. Räcker att man byter ut en eller ett par saker eller lägger till något i recept så flippar de ur. Tror att gudarna gett de ett recept och det är bara det som gäller, allt annat är fel, som om man hällt lim eller liknande i maten.

Italiensk mat är nog fan bland de tråkigaste man kan föreställa sig. Det handlar om deg i olika former, antingen pasta eller pizza, med tomat i olika former och ost, detta representerar 90% av italienska recept. Jo, jättespeciellt.

Italiensk mat kan vara god, men är deras sinnessjuka fantasi att de levererar något speciellt, att de har patent på recept och alla som äter något annat är plebs.

Var härstammar dessa sinnessjuka tankar ifrån?

Ett exempel: https://www.youtube.com/watch?v=AcMbsBDROnQ
Senast redigerad av Tangentriddaren 2020-10-21 kl. 11:09.
Citera
2020-10-21, 11:17
Bannlyst
håller med dig, såg någ video med Paolo Roberto där han går igenom hur överlägsen den italienska pizzan är mot andra varianter. Dock underhållande.

Efter sett videon är jag beredd att hålla med dig ännu mera.
Citera
2020-10-21, 11:24
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Gissar att du aldrig varit i Italien, alla är inte som Vincent och Paolo sörru... Att entusiaster ändock håller fast vid traditionella recept ser jag inget konstigt med. Pitepalt med kyckling kryddad med dragon och ingefära är liksom inte pitepalt hur man än vrider och vänder på det liksom att en carbonara inte är en carbonara om man byter ut bacon mot kyckling.

Skulle kännas lite sisådär att beställa en carbonara och få in en tallrik korv med mos för att någon frisinnig kock tänkt till.
Citera
2020-10-21, 11:28
Medlem
Tangentriddarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
Gissar att du aldrig varit i Italien, alla är inte som Vincent och Paolo sörru... Att entusiaster ändock håller fast vid traditionella recept ser jag inget konstigt med. Pitepalt med kyckling kryddad med dragon och ingefära är liksom inte pitepalt hur man än vrider och vänder på det liksom att en carbonara inte är en carbonara om man byter ut bacon mot kyckling.

Skulle kännas lite sisådär att beställa en carbonara och få in en tallrik korv med mos för att någon frisinnig kock tänkt till.

Antagligen har du aldrig varit på en restaurang, det står ju för fan vad som är i. Om du inte gillar det så beställ det inte. Att jämföra att lägga till vissa tillbehör med att byta ut en carbonara till en tallrik korv med mos är så pass efterblivet att jag inte vet om jag ska ta dig på allvar eller om du bara trollar.
Citera
2020-10-21, 11:29
Medlem
angelfuck666s avatar
På vilket vis är makaronlåda eller pasta bolognese tråkiga rätter? Hipsters ska man bara ignorera, då blir dom till tråkiga gubbar
Citera
2020-10-21, 11:29
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:

Kul att du leker överlägsen men samtidigt tror att det skall vara bacon i en riktig carbonara.
Citera
2020-10-21, 11:32
Medlem
Tangentriddarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angelfuck666
På vilket vis är makaronlåda eller pasta bolognese tråkiga rätter? Hipsters ska man bara ignorera, då blir dom till tråkiga gubbar

Det sade jag inte, menade överlag att italiensk mat är tråkig då nästan alla rätter har tre olika ingredienser: deg, tomat och ost.

Citat:
Ursprungligen postat av BirosKorlaff
Kul att du leker överlägsen men samtidigt tror att det skall vara bacon i en riktig carbonara.

Men han trollar nog bara, ingen kan vara så pass efterbliven.
Citera
2020-10-21, 11:41
Medlem
Riddarhusets avatar
I min kokobok från italien finns ca 200 olika recept. Skulle tro att endast 10 av dem innehåller deg.
En mycket variationsrik receptblandning som får det svenska köket att blekna.
italiensk mat i potatislandet Sverige är ju dock anpassad till svenskars oförmåga att uppskatta finess förstås.
Citera
2020-10-21, 11:45
Medlem
FYI: Maten på din lokala pizzeria eller pastavagnen är inte italiensk.
Citera
2020-10-21, 11:58
Medlem
xposures avatar
Älskar det italienska köket och tycker att du är lite väl grundlös i dina påhopp!
Men jag måste ändå hålla med dig om att italienarna är extrema nazis när det kommer till att man inte får använda nya ingredienser i uråldriga recept.
Citera
2020-10-21, 11:59
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BirosKorlaff

Jag leker inte överlägsen men anser att man inte kan byta ut ingredienser och kryddor hursomhelst och ändå behålla klassiska namn. Men för att ändå vara lite överlägsen, vad är det för kött man ska ha i en riktig carbonara? Vad är bacon?
Citera
2020-10-21, 12:00
Bannlyst
Citat:

Bacon i Carbonara?
Du har ingen som helst koll på det italienska köket.
Det kanske finns någon tråd som passar dig bättre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in