2022-11-22, 19:09
Medlem
Ollonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det där kan jag svara på fast jag inte är flygvärdinna - men har en väninna som varit det, på SAS. Hon klagade alltid över att de var tvungna att ha strumpbyxor, så då är det troligt att de hade trosor också. De fick alltså inte ha bommulstights, utan det skulle vara hela strumpbyxor i syntetmaterial. Hon har känslig hy, och när hon var tvungen att arbeta i dessa och blev varm i huden under många timmar, så fick hon hemska, kliande röda utslag... Detta var faktiskt en orsak till att hon slutade.

Tillägg: detta var dock ett tag sedan. Det kan vara så att SAS - i sitt trägna arbete att driva företaget i graven - tog bort strympbyxkravet samtidigt dom de tog bort kravet på att flygvärdinnorna skulle ha viss make-up (diskret men absolut inte vulgär, och de måste ha minst mascara och läppstift), viss håruppsättning/frisyr (håret fick inte vara kortare än page, och var det längre än axellångt måste det sättas upp), samt visst nagellack (skärt, rött eller genomskinligt - men nagellack måste de ha). För några år sedan kom de på att alla skulle få se ut som de ville som ett led i "jämställdhetsarbetet", så flygvärdinnorna skulle inte längre behöva se feminina ut... Dock misstänker jag starkt att de fortfarande måste ha någon form av underbyxor, eftersom mensblod och flytningar som rinner efter benen i en miljö där man serverar mat och dryck, inte är så fräscht!

Hoppas att någon som faktiskt arbetar på SAS nu kommer och berättar vilka krav det finns nu!

Herregud vilket uttömmande svar, hade räknat med Idiot ,snuskgubbe, Incel,runknisse och så lägger en vänlig själ som du så mycket kraft på att förklara.
2022-11-22, 23:33
Medlem
1 inlägg,och sen fråga mig vad som helst?

Snopen.
2022-11-23, 10:53
Medlem
Mitch-Moons avatar
Har du snygga spiror?
2025-04-23, 21:20
Medlem
Fyfan va snygga flygvärdinnor det finns ändå. Men nog är dom lurade. Är väl ett jävla skitjobb va. Bullrigt och trångt. Fullt av trögfattade idioter överallt. Dom serverar typ kaffe bara där i luften. Är det bra lön eller är det förhoppningen att haffa en välavlönad pilot som lockar?? Är det därför dom ser så kåta och sexiga ut🙂
2025-04-23, 21:47
Medlem
Är det en jargong/tradition att en flygvärdinna ligger med piloten?
2025-04-23, 21:50
Medlem
manfalangs avatar
Får ni ha parfym på er?
2025-04-23, 21:52
Medlem
manfalangs avatar
14 sidor tråd, TS har inte svarat på en enda fråga.
2025-04-23, 21:57
Medlem
manfalangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dentage
Jag är mest intresserad av hur man fixar övernattning om man slutar sitt pass i ett annat land eller kontinent, än där man bor?
Hört talas om något som kallas hotell?
2025-04-24, 09:01
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Alltför lågt engagemang från TS för att behålla tråden.

Hänglås på.

Mod.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in