Citat:
Ursprungligen postat av
Mangelina
Idag såg jag något som jag har svårt att sluta tänka på..
Åker förbi en parkering vid storköpscentrum i Värmdö och ser en alkoholiserad jättegammal gubbjävel slå till sin hund hårt som 17 över nosen. Hemskt!
Jag blev helt skräckslagen och bad min man stanna bilden. Jag hoppar ut och bemöter idioten med diverse varpå han säger "Det är min hund. Jag gör vad jag vill med den". Tydligen hade han mist så pass många hjärnceller så han inte ens vet att djurplågeri är olagligt och därmed straffbart.
Alla rutorna på hans bil var helt gråtäckta av nosmärken. Åh, jag klarar inte av tanken att den stackars hunden får stå ut med detta tillvaro dygnet runt tills han dör....
Vad kan man göra???? Jag har reg.nummer på bilen.
Jag ville ringa polisen, men de har säkert viktigare saker att göra....
Precis som du är inne på så har polisen betydligt viktigare saker och göra, nämligen att hitta på att dom letat upp en vilsen flicka vid namn Muhammed som gått vilse på dagis.
Ska polisen reagera, då måste du säga att du ser gubben köra rattfull, och har gjort det flera gånger.
Konfrontera alkisgubben, gärna med samma medicin, det vill säga ett rapp över dennes nos, om du inte vågar eller kan dela ut nosslag på alkisgubben, ta hjälp av någon som kan och vill dela ut nosslag på alkade surgubbar!