2020-10-26, 13:47
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger
BINGO

Ja precis och det var rätt underligt att man inte draggade sjön
Citera
2020-10-26, 14:08
Medlem
getbusys avatar
https://www.expressen.se/gt/just-nu-dod-person-hittad-/
Citera
2020-10-26, 14:51
Medlem
Vilken tråd ska man fortsätta på egentligen? Hm..

Så, jag var vid Maxi när dom hade spärrat av och skulle få upp honom ur sjön. Tur att jag avstod från promenader vid Gerdsken, misstänkte att han skulle hittas i sjön och jag tänker då inte vara den.. stackars de boende som fann honom.
Vad tror ni det är frågan om här? Självmord eller mord? Jag tror ju helt klart på självmord men det ska bli intressant att följa.
Citera
2020-10-26, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herrkaramell

Så, jag var vid Maxi när dom hade spärrat av och skulle få upp honom ur sjön. Tur att jag avstod från promenader vid Gerdsken, misstänkte att han skulle hittas i sjön och jag tänker då inte vara den.. stackars de boende som fann honom.
Vad tror ni det är frågan om här? Självmord eller mord? Jag tror ju helt klart på självmord men det ska bli intressant att följa.

Jag är liten kluven mellan självmord och inte. Om det nu var självmord så är min uppfattning att han skulle ha hittats tidigare. Det är en ganska liten sjö med många som promenerar/springer. Konstigt att ingen hittat honom tidigare i så fall.
Citera
2020-10-26, 15:36
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Startade en annan tråd då det numera verkar gälla mord/dråp

(FB) 26årige raouf misstänkt mördad i Alingsås

Försvunna-trådar brukar hamna i AoB när det är fastställt att det ligger ett brott bakom.
Citera
2020-10-26, 17:05
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sketfet
Jag är liten kluven mellan självmord och inte. Om det nu var självmord så är min uppfattning att han skulle ha hittats tidigare. Det är en ganska liten sjö med många som promenerar/springer. Konstigt att ingen hittat honom tidigare i så fall.

En annan grej är att han bar på en påse precis som att han hade handlat något precis ... varför köpa något precis innan man tar livet av sig ?
Citera
2020-10-26, 17:07
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrkaramell

Usch då... man undrar om han skulle möta någon där , en langare eller något...

Kroppen sjunker väl först och sen så flyter den upp efter en tid ?

Jag har sett att folk ofta tar sig ett bad där nere vid bryggorna även denna tid på året (de som bor i huset jämte )

Undrar om det var någon som simmade där som hittade han
Citera
2020-10-26, 17:13
Medlem
Polisen ska velat ha tag på, alternativt tagit in en person som var hans kompis. Detta skede i slutet på förra veckan.
Citera
2020-10-26, 17:19
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ox-on
Polisen ska velat ha tag på, alternativt tagit in en person som var hans kompis. Detta skede i slutet på förra veckan.

Hmm okej för sen gick de ju ut med att han eventuellt var kidnappad... skumt
Citera
2020-10-26, 17:47
Medlem
Ingen som vet om han var inblandad i det där storbråket i Alingsås där folk blev påkörda? Tillhör någon sida i detta?
Citera
2020-10-26, 18:05
Medlem
mjohan84s avatar
Kunde killen simma ? Många som kommer hit kan ju inte simma
Citera
2020-10-26, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Kunde killen simma ? Många som kommer hit kan ju inte simma

Tveksamt om inte fosterfamiljen satt honom i simskola i de värmländska skogarna.

Missing people har ju svept området tidigare, borde man inte undersökt bryggor och andra byggnationer som är strandnära. Eller kan han ha drivit med vinden, om jag inte minns fel så har ju vinden legat på mot vimpeln
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in