• 1
  • 2
2020-10-16, 23:11
Medlem
Straals avatar
Det finns och har funnits ofantligt många människor och chansen att en tanke eller känsla just du har är unik är ofantligt liten, finns det en så finns det flera. Stör detta dig? Spelar det någon roll att de allra flesta människor är fruktansvärt ordinära, inklusive dig och mig?
2020-10-16, 23:16
Bannlyst
Jag tänkte precis på att en guldfisk bajsar i en trådlös vhs-bandspelare som är programmerad att spela samma kassettband om och om igen (bandet ifråga är Bruce Lee - Fist of Fury, piratkopia) samtidigt som en demon med rosa kaninöron kör "the baby" (ett moment i break dance) och näst intill hela världens vita svanar förvandlas till svarta svanar så det snarare handlar om att ingen, numera, har sett en vit svan, snarare än att ingen har sett en svart.

Jag är någorlunda säker på att ingen har tänkt exakt detta tidigare.
2020-10-16, 23:23
Medlem
sten-bertil.taubes avatar
Nej det är väl kul om någon annan innan mig har tänkt en lika korkad tanke som jag har gjort. Det visar att mänskligheten går framåt.
2020-10-16, 23:38
Medlem
Nej, är ingen narcissist.
Mig stör det inte att vara rätt så vanlig,
men jag är kvinna....har lättare att förlåta övergrepp?

Men..
Och då jag verkligen tänkt ut nåt extraordinärt så blev det stulet!

Det var länge sedan och i ett annat land och förövaren dog en våldsam död!
Är fortfarande lite bitter..
Men ju mer jag gått igenom eländet, desto mer bleknar det!
Men måste erkänna att tom jag har kraftiga narcissistiska 'traits' och drömmar om framgång och berömmelse.
2020-10-16, 23:43
Bannlyst
Fatta när alla som belönats med Nobelpriset kommer vara tvugna att lämna tillbaka priset då någon annan kommit på samma sak! Kommer bli kaos!
2020-10-16, 23:49
Medlem
Idumeas avatar
Nej, det får mig att känna mig mindre ensam.
2020-10-17, 00:10
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straal
Det finns och har funnits ofantligt många människor och chansen att en tanke eller känsla just du har är unik är ofantligt liten, finns det en så finns det flera. Stör detta dig? Spelar det någon roll att de allra flesta människor är fruktansvärt ordinära, inklusive dig och mig?
"I'm not"

Life of Brian: "You are all individuals!":
https://youtu.be/KHbzSif78qQ
2020-10-17, 00:13
Medlem
BigFatCones avatar
Snarare tvärtom så gläds jag vare gång jag läser att någon som är smartare än vad jag är, har funderat på samma saker och kommit till samma slutsats.
2020-10-17, 00:20
Medlem
neuron-drones avatar
Har jag kul och lever i nuet så känns det bra att andra haft samma känsla.

Men vill jag uppleva något speciellt så stör det mig jättemycket att massa folk redan upplevt eller gjort det. Och eftersom jag skriver kreativt så stör det mig att vad jag än skriver kommer det påminna om något annat fast jag inte läst det.
2020-10-17, 00:46
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straal
Nä, jag tävlar bara med de som är med i min tävling och bryr mig inte om kinesen i Beijing.
Men jag är tex unik när jag säger att jag älskar dig mor. Jag är nämligen den ende sonen som kan säga det till henne.
2020-10-17, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yeo
Jag tänkte precis på att en guldfisk bajsar i en trådlös vhs-bandspelare som är programmerad att spela samma kassettband om och om igen (bandet ifråga är Bruce Lee - Fist of Fury, piratkopia) samtidigt som en demon med rosa kaninöron kör "the baby" (ett moment i break dance) och näst intill hela världens vita svanar förvandlas till svarta svanar så det snarare handlar om att ingen, numera, har sett en vit svan, snarare än att ingen har sett en svart.

Jag är någorlunda säker på att ingen har tänkt exakt detta tidigare.

AS 1 på den, T ex.

Man behöver nog inte gå så långt.

Säg att det man tänkt på inte ens är i medvetande hos den absoluta majoriteten av alla människor. Undra vad inez usman åt till middag inan hon sa att internet är en flyga, räck med stor sannolikhet för att vara unik.

Med en passus, för ett oändligt antal parallella universum.
2020-10-17, 01:14
Medlem
Kommit på en del skämt och fabler själv, men visst, ofta när man får nån tanke, typ en porrversion som heter Game of thongs, eller en italiensk restaurang som heter Hasta la pasta, så nog fan har nån kläckt samma tanke när man googlar.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in