2020-10-12, 12:43
Bannlyst
Har en v90 från 2017 som aldrig krånglat tidigare.

Var inne och handlade och när jag kom ut låste jag upp bilen och sidospeglarna fälls inte ut.

Kommer inte upp någon felkod i bilen heller . Ringde ett företag som säljer och servar och jobbar med Volvo men fick ingen hjälp där.

Har provat gå in på inställningar my car speglar och bekvämlighet men det hjälper inte heller.

Allt funkar med sidospeglarna förutom att dom inte vinklas ut.
Citera
2020-10-12, 12:49
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Har en v90 från 2017 som aldrig krånglat tidigare.

Var inne och handlade och när jag kom ut låste jag upp bilen och sidospeglarna fälls inte ut.

Kommer inte upp någon felkod i bilen heller . Ringde ett företag som säljer och servar och jobbar med Volvo men fick ingen hjälp där.

Har provat gå in på inställningar my car speglar och bekvämlighet men det hjälper inte heller.

Allt funkar med sidospeglarna förutom att dom inte vinklas ut.

Har du provat tryckt på båda knapparna höger-vänster samtidigt så ska speglarna fällas ut.
Funkade så på äldre V60 och tror elmanövreringen för speglar ser liknande ut idag.
Citera
2020-10-12, 12:53
Medlem
welcometorealitys avatar
Har du kollat säkringen
Citera
2020-10-12, 13:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Har du provat tryckt på båda knapparna höger-vänster samtidigt så ska speglarna fällas ut.
Funkade så på äldre V60 och tror elmanövreringen för speglar ser liknande ut idag.
Jag provade det fungerade inte

Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Har du kollat säkringen

Nej det har jag inte. Men om det är säkringen borde den väl inte blinka när man blinkar och döda vinkeln borde väl inte reagera isåfall ?
Citera
2020-10-12, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Jag provade det fungerade inte

Nej det har jag inte. Men om det är säkringen borde den väl inte blinka när man blinkar och döda vinkeln borde väl inte reagera isåfall ?
Båda dessa funktioner är styrda på annat sätt och är knappast kopplade över samma säkring.
Citera
2020-10-12, 13:59
Medlem
BekraftadNegers avatar
Något av det här kanske kan lösa problemet?
https://www.volvocars.com/uk/support...e-door-mirrors

Citat:
Automatic retraction when locking*
When the car is locked/unlocked with the remote control key the door mirrors are automatically retracted/extended.

The function can be activated/deactivated via the centre display:

Press Settings in the top view.

Press My CarMirrors.

Select Fold Mirrors When Locking to activate/deactivate.

Resetting to neutral
Mirrors that have been moved out of position by an external force must be reset electrically to the neutral position for electric retracting/extending to work correctly:

Retract the mirrors with the L and R buttons.

Fold them out again with the L and R buttons.

Repeat the above procedure as necessary.

The mirrors are now reset in neutral position.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in