2020-10-08, 22:19
Medlem
Ramlade över det här klippet på Facebook.
Vem i helvete sitter och super med sina barn i baksätet???
Ska ha skett utanför Halmstad.
Vad kan straffet bli?
Mer intressant: vem är stolpskottet??

https://m.facebook.com/story.php?sto...00007745941221
Citera
2020-10-08, 22:25
Medlem
Supertuffs avatar
kom igen.... två-tre bärs gör väll ingen skillnad?
Citera
2020-10-08, 22:34
Bannlyst
Jag tittade utan ljud, men ser direkt ett stort problem med filmen, och det är att den inte visar tydligt att det rör sig om en alkoholhaltig dryck ur obruten förpackning.

Filmen är väldigt kort, vilket brukar tyda på filmen är klippt/redigerad på ett sådant sätt att orginalbudskap m.m. Gått helt förlorat.

Filmen betyder ingenting, och vad säger att detta inte är en del av t.e.x ett internskämt från en privat grupp.

Detta är det stora problemet med dagens ungdom, ni har all världens information men saknar helt förmågan till kritiskt tänkande, och sist men inte minst, 2-3 bärs kan man ändå utan problem framföra bil på ett ansvarsfullt sätt med...
Citera
2020-10-08, 22:34
Bannlyst
Båda stolpskotten identifierade, soc och polisen är nedringda.

Barnen omhändertagna. Föraren hävdar alkoholfri öl...
Citera
2020-10-08, 22:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Supertuff
kom igen.... två-tre bärs gör väll ingen skillnad?

Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
Detta är det stora problemet med dagens ungdom, ni har all världens information men saknar helt förmågan till kritiskt tänkande, och sist men inte minst, 2-3 bärs kan man ändå utan problem framföra bil på ett ansvarsfullt sätt med...

ENORMT lämpligt med barn i baksätet, som dessutom saknar barnstol och bälte. Tyder på stor ansvarstagande.

Kör ni ofta på fyllan?
Citera
2020-10-08, 22:43
Medlem
Barnet i baksätet hade inget bälte och personen som körde hade inget körkort.
Detta enligt personens egen bortförklaring på någon sida på ansiktsboken.

Namnet är Nic*as *indho*m.
Citera
2020-10-08, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KnarkarTasken
ENORMT lämpligt med barn i baksätet, som dessutom saknar barnstol och bälte. Tyder på stor ansvarstagande.

Kör ni ofta på fyllan?

Jag har nu tittat på filmen 3 ggr, och i den versionen jag har tittat syns varken baksätet eller några barn, jag ser aldrig någonting av baksätet på något sätt, vet du något vi inte vet, eller har du en annan version av filmen?

Det var ett skämt angående pilsner innanför västen vid bilkörning, men jag är av åsikten att ringa rattfylla dödar inte, det är den grova rattfyllan som dödar, och en starköl färskt i munnen kan väl ge ett ganska högt utslag, för att 10 minuter senare inte ge några alls, så chansa inte utan praktisera nolltolerans, förutom på golfklubbens 19:e hål, då kan undantag göras!
Citera
2020-10-08, 22:48
Bannlyst
Citat:
Jag har nu tittat på filmen 3 ggr, och i den versionen jag har tittat syns varken baksätet eller några barn, jag ser aldrig någonting av baksätet på något sätt, vet du något vi inte vet, eller har du en annan version av filmen?

Det var ett skämt angående pilsner innanför västen vid bilkörning, men jag är av åsikten att ringa rattfylla dödar inte, det är den grova rattfyllan som dödar, och en starköl färskt i munnen kan väl ge ett ganska högt utslag, för att 10 minuter senare inte ge några alls, så chansa inte utan praktisera nolltolerans, förutom på golfklubbens 19:e hål, då kan undantag göras!

Precis i början.

Kanske funkar bättre utan mobilverisionen?

https://www.facebook.com/victoriasej...00007745941221
Citera
2020-10-08, 22:49
Medlem
Citat:

Jag har också sätt minst 3 gånger och alla gånger ser man ett småbarn i baksätet utan vare sig bälte eller bilbarnstol.

Är du lite blind?
Citera
2020-10-08, 22:51
Medlem
babelfiskes avatar
Citat:
Jag tittade utan ljud, men ser direkt ett stort problem med filmen, och det är att den inte visar tydligt att det rör sig om en alkoholhaltig dryck ur obruten förpackning.

Filmen är väldigt kort, vilket brukar tyda på filmen är klippt/redigerad på ett sådant sätt att orginalbudskap m.m. Gått helt förlorat.

Filmen betyder ingenting, och vad säger att detta inte är en del av t.e.x ett internskämt från en privat grupp.

Ölen är "Fem komma tvåan" Nr 1625, och är vad den heter. Rätt okej även om jag sällan köper den längre. Jag och säkert många med mig tycker nog att ditt omdöme sviktar lite
Citera
2020-10-08, 22:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MO0nsHinE
Jag har också sätt minst 3 gånger och alla gånger ser man ett småbarn i baksätet utan vare sig bälte eller bilbarnstol.

Är du lite blind?

-0.51 på videon. Ser ni inga barn?

Bild: https://www.facebook.com/photo.php?f...type=3&theater
Citera
2020-10-08, 22:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KnarkarTasken
Precis i början.

Kanske funkar bättre utan mobilverisionen?

https://www.facebook.com/victoriasej...00007745941221

Tack!

Där syns det klart och tydligt, jag är inte mer än människa och kan villigt erkänna när jag har fel!

Barnen och deras ansvarslösa fastspänning i baksätet är starka, starka indikationer på att det där inte är heineken 0.0 och min tes kring att det borde vare 30-årsgräns på barnaskaffande stärks mer och mer....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in