Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Det blir lite parodiskt när du letar upp gamla slängar mot dig själv. I ett inlägg fyllt med slängar mot andra.
Om jag leker Dr Phil så är det enda dina inlägg egentligen handlar om är att du efter mycket omsorg valde avanza zero för dina egna pengar, som är 6:e sämsta Sverige-fond som existerar, och att jag var ofin att påpeka det. Därför kommer du att jaga mig hela ditt FB-liv, jag vet hur kränkt Asberger fungerar. Det gör inget!
Som sagt, det här är fan Twilight Zone.
Jag har ca 12% Avanza Zero. Jag har även andra fonder. Det kallas diversifiering. Ytterligare något du kan lära dig.
Alla mina fonder har för övrigt gått bättre än dina XACT bear.
Jävla bra "sakargument" du har.
Citat:
Nej, även skatteverket är enbart intresserade av avkastningen, inte av grundbeloppet. Både ISK och schablonskatten på fonder är utformade som avkastningsskatter. De kommer att ändras om avkastningen ökar generellt i Sverige (statsskuldräntan går upp), inte om kapitalet ökar.
Nej!
Hur mycket fel kan du ha?
Att du inte skäms ögonen ur dig!
Varje inlägg du skrivit i denna tråd innehåller grova sakfel och räknefel.
Du glömde såklart också att svara på nånting.
Citat:
Det är bara du som gör det ovanliga påståendet "skatten är 3.5% av det insatta beloppet", när sanningen är "skatten är 16% av vinsten". Och hela tråden handlar om avkastningen, som vem som helst kan se i TS. Försök nu hålla dig till topic.
Jag ger upp igen. Du måste trolla.
Det är omöjligt att någon kan vara så korkad.