2020-10-04, 23:32
Medlem
Död o återfödds avatar
.
Anthony William, medicinskt medium, upphovsmannen bakom den globala sellerijuice rörelsen, fyra gånger #1 New York Times bästsäljande författare kring alternativ medicin, där han slagit igenom just kring mirakelmedicinen sellerijuice.

Drygt 200 miljoner människor världen över påbörjar numera sin dag med ett glas nypressad sellerijuice på fastande mage innan frukost.

Här är två mycket givande videor med Anthony William, där han ger exempel på hundratals medicinska fördelar som denna kraftfulla ört, selleri, har och varför han är övertygad om att sellerijuice rörelsen kommer att förändra människors hälsa och liv till det bättre:

https://www.youtube.com/watch?v=Inhj6Mca_AE
https://www.youtube.com/watch?v=SPgG-O_1vzk

Anthony William förklarar hur sellerijuice hjälper immunförsvaret att övervinna autoimmuna, kroniska sjukdomar, hjälper till att tillintetgöra bakterier och virus, diverse patogener, inklusive Epstein–Barr-virus och Bältros, som är den verkliga orsaken till tarminflammation, käkproblem, diabetisk neuropati och mer därtill.

Han förklarar till och med hur sellerijuice hjälper till att läka levern, stärka matsmältningssystemet, stärka tarmfodret och avlägsna inkräktare som svamp och mögel.

Några som känner sig manade att haka på denna globala hälsotrend?

Några som känner sig skeptiska till denna revolutionerande hälsokur?

Vilka här har testat dricka sellerijuice under en längre tid, och publikt kan redogöra för vilka enorma hälsofrämjande effekter det givit?
.
Senast redigerad av Död o återfödd 2020-10-05 kl. 00:13.
Citera
2020-10-04, 23:53
Medlem
JustZlatans avatar
Selleri smakar otroligt illa.
Citera
2020-10-04, 23:55
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Selleri smakar otroligt illa.

Brukar inte medicin göra just det?
Senast redigerad av Död o återfödd 2020-10-04 kl. 23:58.
Citera
2020-10-05, 00:00
Avstängd
Helge.Palmcrantzs avatar
Botat miljoner människor.

Det är absolut inte dåligt att äta selleri, men inte fan botar det något.
Citera
2020-10-05, 00:06
Medlem
Kan man köpa sellerijuice?? Jag har faktiskt ingen lust att stå och göra juice. Det tar för mycket tid när man hänger på flashback.

Det finns ju olika grönsaksjuicer, jag har prövat men dom smakade inte gott. En av juicerna var också väldigt salt fast det inte fanns något tillsatt salt.

Men intressant att just selleri skulle vara en dunderkur.
Citera
2020-10-05, 00:16
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Botat miljoner människor.

Det är absolut inte dåligt att äta selleri, men inte fan botar det något.

Själv är jag inne på min fjärde dag (juicepress), och redan har blodtryck och blodsocker börjat stabilisera sig, och matsmältningen börjar funka bättre.

Slutat helt med socker, vete och mjölkprodukter. Naturliga sockret i frukt däremot hälsobringande!
Senast redigerad av Död o återfödd 2020-10-05 kl. 00:24.
Citera
2020-10-05, 00:24
Avstängd
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Själv är jag inne på min fjärde dag (juicepress), och redan har blodtryck och blodsocker börjat stabilisera sig, och matsmältningen börjar funka bättre.

Slutat helt med socker, vete och mjölkprodukter.

Kan ju bero på det?
Citera
2020-10-05, 00:25
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Kan ju bero på det?

Nej, dem slutade jag upp med för ett par månader sedan, men visst bidrar det till hälsa.
Citera
2020-10-05, 00:27
Avstängd
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Nej, dem slutade jag upp med för ett par månader sedan, men visst bidrar det till hälsa.

Och du tror den effekten kommer dagen efter?

Jag tror inte du har mätt någonting, så det finns inga slutsatser att dra.
Citera
2020-10-05, 00:31
Medlem
Utan empirisk data blir det svårt att diskutera detta objektivt. Han tjänar pengar på att folk är helt beroende av att leta efter alternativa mirakelmediciner, så om han nu kan förklara hur selleri har såpass brett medicinskt verkningsområde antar jag att han har genomfört korrekt forskning för att kunna visa på att hans påstående stämmer, och om så - varför lämnar du då över tråden i Youtube länkar? Hur ska användare kunna diskutera hälsofrämjande effekter om de inte genomgår läkarkontroller för att fastställa förändringar mätta i exempelvis blodprov? Användares objektivitet ifrågasätts utan detta precis som den här #1 försäljare av böcker som rör ämnet alternativ medicin.
Senast redigerad av testocyp 2020-10-05 kl. 00:36.
Citera
2020-10-05, 00:58
Medlem
sommarlovs avatar
Varför inte äta selleri som det är?
Problemet med juice (stavas jos på Svenska) är att man inte får fibrerna.
Citera
2020-10-05, 01:10
Medlem
tomperss avatar
Jag har testat detta nu i två veckor. Mår inte alls bra av det och kommer förmodligen sluta inom de närmsta dagarna om jag inte mår bättre snary.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in