• 1
  • 2
2020-10-04, 21:07
Medlem
Varför är det så svårt, tabu, att säga på jobbet att man måste ta en timma ledigt för att gå terapi, psykolog, KBT eller liknande?
Är det så illa?

För mertalet av människor har problem som de brottas med.
Citera
2020-10-04, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Varför är det så svårt, tabu, att säga på jobbet att man måste ta en timma ledigt för att gå terapi, psykolog, KBT eller liknande?
Är det så illa?

Bra fråga. Några kanske har egna problem och vill slå bort det för de vill klara sig själva så de tycker det är löjligt. Men det är det inte. Det är bra att man går och pratar med någon om man behlver det.
Citera
Medlem
Tror inte det är tabu, snarare att de flesta verkar tycka det är pinsamt eller en svaghet.
Citera
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Är det så illa?

Är det svårt flr dig att säga? Eller har du fått negativ respons när du sagt det?
Citera
2020-10-04, 21:15
Medlem
321js avatar
Det är inte tabu på vår arbetsplats, utan mera "Välkommen till klubben". Det räknas som typ ett tandläkarbesök eller att lämna in bilen på service. I den mån det eventuellt kan vara konstruktivt att inte bry sig om vissa händelser, så bryr sig inte vår personal om detta. Vår personal är möjligtvis på en lite högre nivå än genomsnittet.

Kan tänka mig att personalen har lite svårare att hantera det när den allmänna utbildningsnivån är låg.

Det borde förstås gå att få tider på fritiden men så flexibelt är det förstås inte i världens bästa land.

Vad säger medarbetarna till dig när du säger att du ska gå på terapi?
Senast redigerad av 321j 2020-10-04 kl. 22:12.
Citera
2020-10-04, 21:17
Medlem
kemins avatar
Det är väl inte tabu? Har själv ett ganska bra jobb med bra lön, dem ser inte ner på mig för det.

mvh
Citera
2020-10-04, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kemin
Det är väl inte tabu? Har själv ett ganska bra jobb med bra lön, dem ser inte ner på mig för det.

mvh

jag tror nog det är tabu i samhället. Just nu vill vi bara ha omänskliga superstars tack.
Resten kan gå.
Citera
2020-10-04, 21:22
Medlem
yournotlikemes avatar
Va? Varför skulle det vara tabu att säga det på jobbet? Är väl tvärtom ett bevis på att du vill bli en bättre version av dig själv samt försöker ta tag i dina problem utan medikament.
Citera
2020-10-04, 21:25
Medlem
hippilis avatar
Citat:
jag tror nog det är tabu i samhället. Just nu vill vi bara ha omänskliga superstars tack.
Resten kan gå.
Jag tror det åxå folk som inte mår bra psykiskt och dom som har diagnoser hamnar i ett annat fack
Citera
2020-10-04, 21:27
Medlem
kemins avatar
Citat:
Resten kan gå.

Gäller inte för mig iallafall, går däremot inte till terapi för grova problem.

mvh
Citera
2020-10-04, 21:27
Medlem
Vem säger att det är tabu?
Den där fjolliga wannabe alpha Henrik som aldrig gråter och har känslor av stål?
Han är antagligen psykopat och saknar empati ändå så du behöver inte bry dig om vad han tycker.
Citera
2020-10-04, 21:29
Bannlyst
Citat:
Resten kan gå.

Varför tror du att det är tabu på ditt arbete, och varför måste du prata om att du går till hjärndoktorn när du är på jobbet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in