2026-06-01, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GabrielOttarson
Den här: https://www.svenskgalopp.se/nyheter-och-media/10-ar-med-bro-park-skandinaviens-basta-galoppbana/

Det fick Marie Lustig att gå i taket. Hon håller inte med om att Bro Park är Skandinaviens bästa galoppbana och menar att anställda på SG inte får säga så. Att det är en jockey - inte anställd av SG - som citeras verkar hon inte ha märkt (eller bry sig om). Själv spammar hon Facebook med påståendet ”Jägersro har den bästa dt-banan” var och varannan dag. Kanske är hon sur för att hon inte blev citerad inför Prammsdagen?
Men hon har ju faktiskt rätt i att Jägersros dirttrack är bättre än både Bro’s och Övrevoll’s.
Många retar sig på hennes inlägg eftersom hon skriver sanningar och vågar skriva sådant som många bara tänker.
Sanningen är ju, som bekant, illa hörd ibland.
Hon vågar, till skillnad från många andra, stå för sina åsikter.
Jag själv tycker hon är ”en tokig tant” men hon sover säkert bättre än dom flesta just för att hon vågar vara ärlig med och stå för sina åsikter även om de inte passar ”alla”.
Citera
2026-06-01, 20:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ohmygood1
Men hon har ju faktiskt rätt i att Jägersros dirttrack är bättre än både Bro’s och Övrevoll’s.
Många retar sig på hennes inlägg eftersom hon skriver sanningar och vågar skriva sådant som många bara tänker.
Jag själv tycker hon är ”en tokig tant” men hon sover säkert bättre än dom flesta just för att hon vågar vara ärlig med och stå för sina åsikter även om de inte passar ”alla”.

Ja, hon har rätt i det och frispråkighet är uppfriskande. Men i inlägget som avses hade hon fel - Gråberg är inte anställd av SG - och det kan vara klädsamt att åtminstone den hör gången erkänna det.
Citera
2026-06-01, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohmygood1
Visst är hon en frisk fläkt i många avseenden och jag uppskattar en del ämnen hon tar upp, även om jag inte alltid håller med om allt. En persons subjektiva åsikter är dock inte nödvändigtvis generell sanning utan just bara personligt tyckande. I det här fallet gjordes en höna av en fjäder, men det är bara vad jag tycker, precis som jag tycker att Jägersro är ganska träig både att rida på och besöka som åskådare. Alla har olika favoritbanor och det är helt okej.
Citera
2026-06-02, 07:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OneTrickPonies
Visst är hon en frisk fläkt i många avseenden och jag uppskattar en del ämnen hon tar upp, även om jag inte alltid håller med om allt. En persons subjektiva åsikter är dock inte nödvändigtvis generell sanning utan just bara personligt tyckande. I det här fallet gjordes en höna av en fjäder, men det är bara vad jag tycker, precis som jag tycker att Jägersro är ganska träig både att rida på och besöka som åskådare. Alla har olika favoritbanor och det är helt okej.

Vän av ordning undrar också hur Lustig ens kan göra en jämförelse mellan DT-banorna när hon inte ens sett Bro Parks nya DT-bana ens på vykort? Hon startade ett par hästar på Bro för tio år sedan, men det var antingen på gräset eller på dt innan omläggningen.
Citera
2026-06-03, 22:08
Medlem
Citat:
Vän av ordning undrar också hur Lustig ens kan göra en jämförelse mellan DT-banorna när hon inte ens sett Bro Parks nya DT-bana ens på vykort? Hon startade ett par hästar på Bro för tio år sedan, men det var antingen på gräset eller på dt innan omläggningen.

Hon lär få vänja sig vid den.
Citera
2026-06-04, 19:59
Medlem
Dansk tv 1 kl 20.00 ikväll 4/6, Galopbanens hemmeligheter……
Citera
2026-06-05, 12:08
Bannlyst
Är podden nedlagd?
Citera
2026-06-09, 19:12
Medlem
Citat:
Är podden nedlagd?
Nytt avsnitt släpptes idag. Hade helt missat att PA åkt på massiv böter för att ha skällt ut en lärling. Någon som var på plats och vet mer om händelsen?
Citera
2026-06-11, 20:18
Medlem
Så han har alltså hotat med att knuffa av lärlingen under nästa lopp. Kom igen PA, du är inte Kieren Fallon eller Christophe Soumillon. Det ser inte ut att vara extremt trångt eller att PA får ta någon riktig pull, trycket ser ut att komma från ekipaget som ligger utanför lärlingen.

Oavsett vad så är det inte sportsmanship att komma med hot och vad annat. Den här attityden är utdaterad och sänker sporten. Visst behövs skinn på näsan för att rida löp, men hade det här varit en vanlig arbetsplats hade PA legat risigt till. Har vissa aktiva funderat hur deras beteende och jargong skrämmer bort många från sporten? Det spelar ingen roll vilka eller hur många bokstavskombinationer man har, det är ingen ursäkt för mobbing och trakasserier.
Citera
2026-06-13, 16:36
Bannlyst
Tråkigt att Strömsholm regnade bort, men roligt med hemmaseger i GN.
Citera
2026-06-13, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladyinthecorner
Dansk tv 1 kl 20.00 ikväll 4/6, Galopbanens hemmeligheter……

Jag har sett alla 4 avsnitten.

Nu har Dansk Galop og Dansk Hestevæddeløb
skrivit att de har gjort en massa åtgärder och att framöver blir det bättre.

https://www.danskhv.dk/qa-ifm-dr-s-programserie/

Tillåt mig småle. Alltså dom här sk. behandlingsjournalerna är ju ett stort skämt.
Blir något knas kan dom ju bara slänga den och skriva en ny. 🤦🏼‍♀️

Att organisationerna ska kontrollera sig själv är helt absurt.
Citera
2026-06-16, 17:10
Bannlyst
"14 siffror högre" ... Hur många år har Matteus Liljeborg varit reporter på galopptävlingar? Han vet alltså inte att det är kilon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in