Citat:
Ursprungligen postat av
Mulz
Kolla på alla mina trådstart. Det tyder på att jag är en hypokondriker som ständigt tror sig vara sjuk eller bär på faktorer som leder till sjukdom. Jag tror ständigt att mitt psykiska mående är nära botten och ber ständigt om hjälp för att hantera detta.
Jag har diagnoserna generaliserat ångestsyndrom, medelsvår depression och aspergers. Vad kan orsaken vara att jag ständigt skapar trådar för att få hjälp, trots att min vardag fungerar med någorlunda smärta?
Jag börjar själv irritera mig på att jag ständigt behöver förlita mig på att andra ska lösa mina problem, därav mina trådstart, däremot vet jag att bara jag själv kan hjälpa mig.
--------------------
Jag brukar ha perioder där jag går och känner mig ok, för att sedan ha perioder där jag är överanalytisk och ser på varenda lilla detalj. Perioder där jag ständigt har en form av hälsooro. Vad ska jag göra åt detta? Jag börjar bli extremt less både av att skapa så många trådar men även att att ständigt har ett mindset av att andra ska hjälpa mig och inte jag själv.
Men är inte asperger lite så också att många med den diagnoser tänker och funderar mycket? Alla är självklart olika men det är vad jag förstått det som iallafall. Även om du nu skulle vara sådan så spelar det väl ingen roll. Du får skriva hur mycket du vill. Bättre du pratar med andra än håller allt inom dig istället.