Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-09-30, 22:02
  #1
Medlem
Jag håller på att fixa Windows 10 med bootcamp och nu håller den på att partitionera hårdisken och det tar så in i helvete lång tid. Det går inte heller att se hur lång tid det är kvar utan det står bara: Status: partitionerar hårddisk... Hela strecket är blått under.

Kan jag se om det har hängt sig på något sätt eller tar det bara jävligt lång tid? Jag har nog väntat två timmar nu
Citera
2020-10-01, 08:18
  #2
Medlem
hasenfrasens avatar
Det ska ta ett par sekunder eller på sin höjd enstaka minut. Börja om från början eller boota från en Hirens CD och kör disktest.
Citera
2020-10-01, 11:01
  #3
Medlem
ceyifam2s avatar
Låter längre än rimligt, hoppas du har en färsk säkerhetskopia.

Dock, med en stor välfylld SSD och Macos Catalina kan det kanske ta en stund att partitionera om för Windows, absolut mer än några minuter. Går det att i Aktivitetskontrollen att se om datorn "gör" något, kanske på diskfliken?

Jag lade in Windows på bootcamp på min laptop, skulle tro partitioneringen tog 10 minuter och då är det en gammal och seg macbook.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback