Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2020-10-01, 14:33
  #25
Avstängd
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biomatec
Flashbackarna Totius och Tinuviel har plockat ned hatgruppen jagärhär in i minsta detalj
Har jag missat. Var kan man läsa om det?
Citera
2020-10-01, 17:13
  #26
Medlem
Kan inte låta bli att fundera över hur det mesta kan kokas ner till vilka partier och vilken regering folket röstar fram. Även detta.

Pöbeln beter sig lite som de i "lyxfällan". De köper inte en massa skit men de väljer att rösta på skit och får därmed ta konsekvenserna. Fast det måste tydligen mer till innan de förstår omfattningen och innehållet av konsekvenserna.

Därmed känner jag att det blir allt svårare att bli upprörd av "ideer" som dessa. Snart är det bara jag själv och de absolut närmaste som får något intresse och engagemang öht fr min sida. Lagar kan brytas om de inte passar, oskriva regler går bort, omtanke om miljö, samhällsresurser och andra människor, som jag engagerade mig i förr är nere på noll.
__________________
Senast redigerad av MrStreamer 2020-10-01 kl. 17:16.
Citera
2020-10-01, 17:16
  #27
Medlem
particulum1s avatar
Det roliga är att även om alternativa medier skulle förintas så skulle jag fortfarande inte läsa traditionell massmedia, att vara totalt okunnig och ovetandes om omvärlden är ett bättre alternativ än att fylla skallen med den skit som traditionell massmedia pumpar ut.
Citera
2020-10-01, 17:30
  #28
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
Bonn ers. E X P O. #jag ä här

Inom dessa tre (3) strukturer döljs Den Absoluta Makten i vårt Sverige.

Allt om Värdegrund, om Allas Lika Värde, om Mångfald, om Rasism / Nazism som kommer Ur Hästens Mun har sitt ursprung där.

Folkmordet på oliktänkande är redan initierat.

Vi har sett Framtiden för Sverige i vår Kristallnattkula.

Morgondagen är morden.

Folkmordet är vår vardag och här och nu, och vänstern gnuggar händerna och jublar. Vi skall alla mördas av vänstern och vänsterns nya adel.

"Enligt henne var mannen irriterad. Han hade hittat en SD-mössa i hallen och anklagade både Tommie Lindh och henne för rasism."

https://www.expressen.se/nyheter/kri...-gor-v-tecken/
Citera
2020-10-02, 13:25
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Du menar publikationer som DN, Expressen och SDS samt givetvis SVT.
Äh, du fattar ju ingenting, de mediakanalerna du nämner har UTBILDADE journalister, de kan sitt jobb, vet hur man beskriver händelser. Tex så har SR och Svt experter på vissa områden som kanske bara gör ett eller ett par jobb om året, bara för de är bäst på det området - snacka om att vara dedikerade till det bästa!
Citera
2020-10-02, 13:30
  #30
Medlem
Ankdammsmans avatar
Utredaren Carl Heath verkar vara en riktig tomte. Han lever sannolikt gott som pk-föreläsare och utredare, med förhoppning om nya välbetalda uppdrag som han kan föreslå själv. Kanske till och med ett jobb som myndighetschef hägrar?

Att låta etablissemanget utreda sina konkurrenter är bocken som trädgårdsmästare i kubik. Ohämmad, skamlös korruption.
Citera
2020-10-02, 13:32
  #31
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Jag kanske har fel, men har inte vissa alternativmedier - t.ex. FriaTider - sin verksamhet förlagd utomlands (Baltikum)?

Vilka åtgärder kan ens bita på det?
Det får väl blir som i länder som Ryssland och Kina, där opposition endast förs utomlands ifrån.
Citera
2020-10-02, 14:32
  #32
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Jag kanske har fel, men har inte vissa alternativmedier - t.ex. FriaTider - sin verksamhet förlagd utomlands (Baltikum)?

Vilka åtgärder kan ens bita på det?
Det får väl blir som i länder som Ryssland och Kina, där opposition endast förs utomlands ifrån.

Precis, det går inte att kontrollera. Sverige måste ha en internetcensur likt Kina + straff för konsumtion om det ska fungera.
Citera
2020-10-02, 15:09
  #33
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Pöbeln beter sig lite som de i "lyxfällan". De köper inte en massa skit men de väljer att rösta på skit och får därmed ta konsekvenserna. Fast det måste tydligen mer till innan de förstår omfattningen och innehållet av konsekvenserna.

Det lär dröja. Mitt fysiska umgänge består till större delen av medelklassakademiker. De har nollkoll på de här frågorna och identifierar sig mer eller mindre totalt med DNs och SVTs världsbild, som har ungefär samma roll som kyrkan på 1800-talet när det gäller respektabilitet. Nätmedier är farliga och förknippas med white trash.

Privat gör de helt andra överväganden, som att sätta barnen i "bra" (läs vita medelklass) skolor, men den mentala väggen mellan det och någon sorts allmän samhällskritik är svetsad i stål. Jag tror att orsaken dels är att de skyr självkritik och dels att de verkligen identifierar sig med etablissemanget och systemet, där de flesta av dem är vinnare i någon mån. Deras självbild är väldigt starkt kopplad till det, inklusive den sköna känslan att se ned på de som tycker fel.
Citera
2020-10-02, 17:58
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForslundI
Äh, du fattar ju ingenting, de mediakanalerna du nämner har UTBILDADE journalister, de kan sitt jobb, vet hur man beskriver händelser. Tex så har SR och Svt experter på vissa områden som kanske bara gör ett eller ett par jobb om året, bara för de är bäst på det området - snacka om att vara dedikerade till det bästa!
Låt mig fråga dig, tror du att de alltid talar sanning?
Citera
2020-10-31, 09:21
  #35
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Det är väl mest pensionärerna som drabbas, men en och annan idiotsvenne finns det också som fortf läser papperstidningar och bara tittar på tv, även dessa är offer för denna censur och informationsbubbla som framställts enligt judens ritningar.

Japp. Har konstigt nog en pk-bekant som dock börjat konsumera nya massmedia på youtube. Han är införstående i vad som sägs men har inte ändrat person på ytan det minsta. Otroligt märkligt.

Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Politikerna och MSM har ingen chans längre. Ingen läser MSM längre (som är i produktiv ålder) och det är bara ett stort skämt. Om MSM påstår något så antar folk att sanningen är precis tvärt om, detta är precis vad jag hör från personer från östeuropa om pressen före 1989. Censuren på Facebook, Google, Twitter osv. har gjort att det blivit ett ordentligt uppsving av alternativa sociala plattformar.

Jodå. "Ingen" stämmer tyvärr inte alls. Ju högre utbildning och finare position desto värre.

Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Det roliga är att även om alternativa medier skulle förintas så skulle jag fortfarande inte läsa traditionell massmedia, att vara totalt okunnig och ovetandes om omvärlden är ett bättre alternativ än att fylla skallen med den skit som traditionell massmedia pumpar ut.

Samma här.

Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Det lär dröja. Mitt fysiska umgänge består till större delen av medelklassakademiker. De har nollkoll på de här frågorna och identifierar sig mer eller mindre totalt med DNs och SVTs världsbild, som har ungefär samma roll som kyrkan på 1800-talet när det gäller respektabilitet. Nätmedier är farliga och förknippas med white trash.

Privat gör de helt andra överväganden, som att sätta barnen i "bra" (läs vita medelklass) skolor, men den mentala väggen mellan det och någon sorts allmän samhällskritik är svetsad i stål. Jag tror att orsaken dels är att de skyr självkritik och dels att de verkligen identifierar sig med etablissemanget och systemet, där de flesta av dem är vinnare i någon mån. Deras självbild är väldigt starkt kopplad till det, inklusive den sköna känslan att se ned på de som tycker fel.

Känner igen samma sak.

En av de här människorna har arbetat nära Erik Ullenhag. Det säger en massa - pengar är mycket viktigt och hyckleriet är ett signum. Bara egot är viktigt och landet får fortsätta att kapsejsa bäst det vill.

Expo med sina svenskhatande rasister som Tobis Hubinette och Bilan Osman, de måste ju hata Flashback
__________________
Senast redigerad av MagnusBengtsen 2020-10-31 kl. 09:25.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback