Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-09-28, 07:13
  #1
Medlem
JosephMcCarthys avatar
En odling med hampa på södra Öland blev i slutet på sommaren föremål för en razzia från polisen, som beslagtog omkring 800 plantor. Men odlaren Michael Henell hävdar att polisen begått ett stort misstag: Han odlar godkända sorter av industrihampa utan rusgivande ämnet THC.



https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sm...r-maktmissbruk
2020-09-28, 07:15
  #2
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Då får han väl 800 nya plantor och ett skadestånd?
Kling och Klang Polisorna visar sig från sin skickligaste sida igen.
2020-09-28, 07:27
  #3
Medlem
Så länge svenska polisen fortsätter sitt krig mot cannabis sativa så kommer vi medborgare att visa dom förakt och göra allt vi kan för att orsaka dom smärta.
2020-09-28, 08:33
  #4
Avstängd
CheezSorcerers avatar
Svenska polisen visar hur totalt efterblivna de är som vanligt.
2020-09-28, 08:36
  #5
Medlem
e_peppes avatar
(FB) marijuanaodling på Öland

Länk finnes
2020-09-28, 13:17
  #6
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CheezSorcerer
Svenska polisen visar hur totalt efterblivna de är som vanligt.

Jag minns ett avsnitt av "Tunnelbanan" eller något liknande om Stockholmspolisen och annat.

Så var det en narkotikapolis som fick ett larm om en misstänkt planta!!(Herrreguuuuud!!)

Han åkte ut till ett buskage i en förort och kollade på en vild växt, som vem fan som helst kunde se att det omöjligt kunde vara en CB planta, men han berättade att han inget visste om växter och var tvungen att skicka den till en växtexpert...

Det är ju helt helt sinnes, ge hans jobb till min femåring tänkte jag, så ska ni få se på ett geni i jämförelse.
2020-09-28, 13:22
  #7
Avstängd
CheezSorcerers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Jag minns ett avsnitt av "Tunnelbanan" eller något liknande om Stockholmspolisen och annat.

Så var det en narkotikapolis som fick ett larm om en misstänkt planta!!(Herrreguuuuud!!)

Han åkte ut till ett buskage i en förort och kollade på en vild växt, som vem fan som helst kunde se att det omöjligt kunde vara en CB planta, men han berättade att han inget visste om växter och var tvungen att skicka den till en växtexpert...

Det är ju helt helt sinnes, ge hans jobb till min femåring tänkte jag, så ska ni få se på ett geni i jämförelse.
En narkotikapolis som inte vet hur cannabis ser ut, vad mer kan man förvänta sig av svensk polis?
2020-09-28, 14:28
  #8
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av e_peppe
(FB) marijuanaodling på Öland

Länk finnes
Tack. Denna låses.

/Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback