Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-09-27, 16:40
  #1
Medlem
Jag håller på att få total panik. Det ligger till såhär, Jag har börjat utbildningen Fysisk Planering på BTH då jag har ett visst intresse för hur man lägger upp gatunät, torg etc. men nu när jag har tänkt till lite mer så inser jag att i stort sätt alla nya kvarter som byggs blir i Modern/Postmodern Arkitektur. Det här är en stor röd flagga för mig. Vill inte vara med att bygga sånt. då undrar jag om det ändå är värt att gå denna 5 åriga utbildning?

Några tankar är:

1. Möjlighet att starta ett företag med en klassisk arkitekt(som en enhörning om de ens finns?) och tillsammans bygga kvarter med både fysplan och arkitektur i ett som är sund/harmonisk och lägga fram de för kommuner som detaljplaner(är det så det funkar?) men är detta realistiskt och inte ett sjukt longshot? Skulle de inte så bara vilja ha konsulting om planering och ignorera arkitekten?

2. Landskapsarkitektur-master på SLU, kan man göra en sån med Fysisk Planerar bas och då att man blir landskapsarkitekt?

3. Arbete Utomlands i land där det inte bara byggs i stil som i sverige. hur funkar det med svenska BTH utbildningen

Sitter i en akut beslutsångest sits då jag också har en mer konkret utbildning jag annars kan hoppa på.
Citera
2020-10-05, 23:06
  #2
Moderator
Siegfrids avatar
Stadsplanering, infrastruktur och arkitektur --> Utbildning och studier
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback