Citat:
Ursprungligen postat av
will242
XXL är en sportbutik som även säljer vapen och ammunition till jägare och för sportskytte.
Jag vet vad XXL är, jag noterade bara att eftersom du nämnde den kedjan så skulle du ju möjligtvis kunna bo i Finland eller Norge där andra regler gäller för förvaring.
Citat:
Skytteklubben har tillstånd, jag förvarar och många av de jag brukar skjuta med har sina vapen i skytteklubbens skåp.
Återigen, det där tror jag inte ett jävla pillekvitt på. Antingen så har ni helt missuppfattat regelverket och förvarar vapnen helt utan förvaringstillstånd från Polisen, eller så hittar du på. För det finns noll och ingen chans att Polisen utfärdar en massa förvaringstillstånd till en hel skytteklubb.
Citat:
sen så förstår jag att en matchoman som du säkert bara prylar din partner om du nu mot förmodan skulle ha en sådan om den skulle försöka diskutera med dig. Vissa av oss är lite mer avslappnade i våra förhållande.
Mmm, visst. Jag är långt från den machoman du målar upp. Jag lagar i princip all mat, jag var pappaledig lika länge som frun och vi delar på alla hushållsbestyr och framförallt, jag har aldrig lagt en hand på henne och skulle aldrig göra det heller, män som gör sånt är inga riktiga män. Men man är ju två i ett förhållande och jag skulle aldrig någonsin i helvetet gå med på att bli begränsad av att min fru "inte gillar vapen".
Edit: Jag gick här och funderade lite och kanske, bara kanske så trollar du inte utan talar sanning. Kanske är det helt enkelt på grund av okunskap och en nybildad klubb utan koll på regelverket? Och vi ska ju vara trevliga mot varandra i skytterörelsen så kanske gick jag ut för hårt... Men om det nu är så, att ni faktiskt förvarar era egna vapen i ett gemensamt utrymme som klubben står för och INTE har ett (tidsbegränsat) förvaringstillstånd, då GÖR NI FEL! Blir det inbrott eller om du (mot förmodan) får påhälsning hemma av polisen för kontroll, då sitter du i skiten. Ville bara klargöra det.