Citat:
Ursprungligen postat av MunchenCalling
Bra att är motiverad. Ska hålla tummarna för dig. Tänk på att ansökningen är en extremt jobbig process. Gör TOEFEL testet några gånger och skicka det bästa resultatet till skolorna.
Många skolor gillar om du är duktig på någon sport och om du har engagerat dig i välgörenhet.
Skolorna gillar tidiga ansökningar så se till att gör det i god tid. Ska du söka i Augusti med intag för hösten 2007 så är det tid att för börjar nu.
Tack för stödet. Ska faktiskt ta SAT I nu i nästa vecka, dock är det mest tänkt som ett övningsprov. För att känna lite hur det är. SAT II har jag inte bokat ännu, men antagligen blir det lite senare i år. TOEFL har jag heller ännu inte bokat, men den gör jag antagligen i augusti.
Jag är ju tyvärr ingen atlet, så jag försöker väga upp det på annat sätt. Har tänkt starta en kvinnorättsorganisation i Afrika. Ska kolla upp lite olika frivilligorganisationer i sommar och fråga om man kanske skulle kunna arbeta under deras vingar. Så att man kommer igång. Sedan var också tanken att starta en fond för skolbyggande i Kenya. Är lite engagerad i det redan, via skolan, så jag tänkte spinna vidare på det.
Tror nästan att jag inte söker det här året. Känner att jag är lite för "grön" ännu, och om jag inte kommer igång på riktigt förrän i sommar, tror jag att mina chanser inte ser för goda ut. Då tar jag hellre ett sabbatsår och har en stabil grund att stå på. Tänkte också åka runt i världen en del och volontärarbeta under det året. Men som sagt, det gäller att förverkliga allting också, inte bara att leka med tanken.
Ni har förresten inga tips på hur man skulle kunna tänkas gå till väga? Allting är av intresse här.