[quote=Uncle Jimbo]Jag syftar fortfarande på den första artikeln, där det stod att ekonomer examinerade från Linköpings Universitet tjänade 34800 i medianlön, vilket du citerade och trodde att det var deras ingångslön.
Eftersom du uppenbarligen är så korkad och behöver ett motexempel, kan jag t. ex hänvisa dig till HHS placement report 2006. Studenterna som examinerades år 2005, på skolan som har högst ingångslöner bland ekonomstudenterna i Sverige, hade enligt undersökningen en ingångslön med medianvärdet 26000-28000.
http://193.10.48.3/NR/rdonlyres/AE70EEFD-4840-4D0F-A412-DC366DD5FDBC/0/Placement_Report_2006.pdf [quote=Uncle Jimbo]
Ja, kan man inte tolka medianlön som medianlön för nyutexaminerade? Du skriver själv att medianen för ingångslönen för osvosv...
Sen är lönen för nyutexaminerade enligt scbs undersökning ca 28400kr. Är det något man kan klaga på så är det väl om den extra löneökningen som linköpingsrykte kan bidra till är ca 6000kr. Det var en vild gissning från min sida, och det skrev jag också.Men nej, man är fan korkad om man drar på en vild gissning. Var det inte du som gissade att lönen var runt 28k för ekonomer med 10 års arbetserfarenhet? Inser du att du kastar sten i glashus?
Det här är inte värt längre....