Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-09-25, 23:30
  #13
Medlem
Boggonthebeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Din brorsa verkar vara en luffare. Kräv honom på typ fem lax och skriv över bilen på honom.
Såna gamla rishögar är det ändå mest bara problem med.




MVH/Gnomegirl.
Jo tack, därför jag köpte ny + solde den nyligen. Kräva han på pengar haha va?
Citera
2020-09-25, 23:34
  #14
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boggonthebeat
Jo tack, därför jag köpte ny + solde den nyligen. Kräva han på pengar haha va?

Jaha, det är en sån brorsa.
En sådan hade jag också men han hade iallfall anständigheten att dö 2017. Ingen i familjen förutom mamma sörjde honom. Och knappt ens hon, hon kände sig nog innerst inne lättad.



MVH/Gnomegirl
Citera
2020-09-26, 00:14
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boggonthebeat
Hej,
Fick låna lite pengar till en skrot bil för 10.000kr för ta mig till jobbet.
Jag hade bilen kanske i en månad sen tog han den använde till sitt eget bruk ungefär 3-4 månader.
Och det är jag som stod på den.

Ska jag betala tillbaka hela summan som jag lånade pengarna?
eller vad är egentligen skäligt pris att betala tillbaka?
Nu kanske jag är väldigt snål eller ja...


Edit: Lite mer info : Han skjutsa mig varje dag till jobbet och sen använde bilen till eget bruk. Jag köpte ny bil för två månader sen och han fortsatt använda min andra bil som jag lånade pengar ifrån runt en månad till. Nu sålde jag bilen jag lånade pengar ifrån och fick inte mycket tillbaka av pengarna.

Där vi bor måste vi ha bil så han har köpt egen nu iallafall.

Är det din bil - så ska du lära dig att hålla reda på dina grejor lite bättre... Någon okänd "han" har tagit din bil från dig. Om det är din bil, så är det du som har hand om nycklarna och betalar skatt försäkring...
Citera
2020-09-26, 00:18
  #16
Avstängd
Xpander-s avatar
Om man har så jävla ont om cash att man inte har råd att köpa en skrotbil med pengar i fickan, skulle jag rekommendera busskort eller cykel. Lycka till i livet.
Citera
2020-09-26, 00:28
  #17
Medlem
Boggonthebeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Är det din bil - så ska du lära dig att hålla reda på dina grejor lite bättre... Någon okänd "han" har tagit din bil från dig. Om det är din bil, så är det du som har hand om nycklarna och betalar skatt försäkring...
Bror behövde bilen och lånade den. Men kanske var inte så smart gjort av mig.
Citat:
Ursprungligen postat av Xpander-
Om man har så jävla ont om cash att man inte har råd att köpa en skrotbil med pengar i fickan, skulle jag rekommendera busskort eller cykel. Lycka till i livet.
Blir lite svårt eller pendla när man bor i ingenstans där bussarna går max två gånger om dagen. Skulle ta över en timme att cykla men kanske skulle ha gjort det.
Citera
2020-09-26, 00:32
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boggonthebeat
Bror behövde bilen och lånade den. Men kanske var inte så smart gjort av mig.

Blir lite svårt eller pendla när man bor i ingenstans där bussarna går max två gånger om dagen. Skulle ta över en timme att cykla men kanske skulle ha gjort det.

Du själv som bestämmer vad du accepterar er syskon emellan.
Ja du skulle kanske cyklat. jag bor med samma sorts bussförbindelser - och en del använder moped. Då tar det bara 25 minuter..
Citera
2020-09-26, 01:34
  #19
Medlem
Soturis avatar
Är det en god vän så är det kanske inte så farligt att låna ut bilen några månader?
Men han är kanske typen som roffa åt sig av dina saker när han har möjligheten?

Hur som helst så blir de ju tråkigt att tjafsa om pengar för en sådan sak.
Citera
2020-09-26, 11:31
  #20
Medlem
Lånade din bror bilen eller stal din bror bilen?
Om han lånade bilen så har du ju godkänt att han har lånat den.

Pengarna lånade du av din bror(?)
Du fick inte pengarna utan lånade dessa.
Självklart skall du betala tillbaka pengarna.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback