Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-09-25, 07:20
  #1
Medlem
Intressant fall, jag är förvånad att jag inte hittar någon startad tråd, av det som skrevs på Aftonbladet den 24/9-20.
Gubbarna har nu verkligen hamnat i klistret. Uppsägning, svartlistning och social isolering väntar.
Men hur kunde Polisen stämma möta med tjejen utan att bryta några lagar ?
Är det någon här som orkar fixa några dokument , så att gubbarna kan få sin Sociala dom. Tidningen ger ju bara en hint om vilka det är.
2020-09-25, 07:27
  #2
Avstängd
twigdolls avatar
fan vad kasst du inte tar med sånt här.

"En 44-årige politiker, en 57-årige juristen och en 54-årig sportprofilen finns bland de tio män som nu åtalas för att ha köpt sex av en 16–17-årig flicka."

Man åtalas nämligen inte per automatik för sugardejting.
2020-09-25, 07:34
  #3
Medlem
von Hindenburgs avatar
Gäller inte detta denna tråd:

(FB) C politiker misstänkts för att ha köpt sex av barn 2018, åtal september 2020
2020-09-25, 08:08
  #4
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Gäller inte detta denna tråd:

(FB) C politiker misstänkts för att ha köpt sex av barn 2018, åtal september 2020
Ja men där är övriga 9 OT tydligen.
54-årig sportprofil vore intressant att veta vem det är.
2020-09-25, 08:11
  #5
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter50
Intressant fall, jag är förvånad att jag inte hittar någon startad tråd, av det som skrevs på Aftonbladet den 24/9-20.
Gubbarna har nu verkligen hamnat i klistret. Uppsägning, svartlistning och social isolering väntar.
Men hur kunde Polisen stämma möta med tjejen utan att bryta några lagar ?
Är det någon här som orkar fixa några dokument , så att gubbarna kan få sin Sociala dom. Tidningen ger ju bara en hint om vilka det är.

Vilka lagar menar du polisen skulle bryta emot?
Om polisen stämmer möte med någon för att köpa sex så är det inte brottsprovokation eftersom att sälja sex inte är något brott.

Det kan även vara så att polisen fått tips från föräldrar som "kommit" på sin barn/ungdomar med att "sälja" sex.
2020-09-25, 08:19
  #6
Medlem
Tråd finns -> (FB) 10 män (8 sugardaddys) åtalas för sexköp av barn, 11/9 -20 Stockholm-Sörmland

Personer -> (FB) 10 män (8 sugardaddys) åtalas för sexköp av barn, 11/9 -20 Stockholm-Sörmland
2020-09-25, 11:14
  #7
Medlem
kimoscaralfredsens avatar
Bra att män som med pengars hjälp försöker tränga i kön åker fast.
Det enda som ska vara lagligt är prostitution och sexköp.
Blommor, sugardating, uppvaktning, svärmeri, bil- och husköp, vitt vin osv ska vara förbjudet om det görs eller köps i sexuellt syfte pga en kvinna. Likaså att förvänta sig eller kräva detta.
2020-09-25, 20:01
  #8
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prestost
Tråd finns -> (FB) 10 män (8 sugardaddys) åtalas för sexköp av barn, 11/9 -20 Stockholm-Sörmland

Personer -> (FB) 10 män (8 sugardaddys) åtalas för sexköp av barn, 11/9 -20 Stockholm-Sörmland
Tack. Denna låses.

/Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback