Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2020-09-24, 18:48
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yugoslav
Visst är det synd att bränna runt 1000 kronor på ovanstående typ av människor. Men i de flesta fall har jag märkt att en tusing är ett ganska billigt pris för att bli av med denna typen av folk. Du kommer bara snäsa in dig mer och be om flertalet problem om du ber henne betala. Skulle bara tagit detta som en förlust och klippt kontakten.

Precis.

Lärdomspengar.
Har nog över 25K på det kontot.
Citera
2020-09-24, 18:57
  #26
Medlem
bajssprutans avatar
Gamle bajsis instämmer i kören. Läropengar, gå vidare.

Den typen av folk är det bättre att rycka av som ett plåster.
Citera
2020-09-24, 19:18
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Gamle bajsis instämmer i kören. Läropengar, gå vidare.

Den typen av folk är det bättre att rycka av som ett plåster.

Om man inte vill visa att "detta släpper jag inte så länge jag lever". Förr eller senare får väl personen ifråga bättre ekonomi förhoppningsvis.
Citera
2020-09-24, 19:23
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Om man inte vill visa att "detta släpper jag inte så länge jag lever". Förr eller senare får väl personen ifråga bättre ekonomi förhoppningsvis.

Det finns många som hellre tjafsar ett helt liv än betalar tillbaka sina skulder.

Med en återbetalning och en fin ursäkt så kommer man långt men vissa tycker inte att vänskapen var värd några hundra så då är det ju så.
Citera
2020-09-24, 19:25
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Det finns många som hellre tjafsar ett helt liv än betalar tillbaka sina skulder.

Med en återbetalning och en fin ursäkt så kommer man långt men vissa tycker inte att vänskapen var värd några hundra så då är det ju så.
Korrekt! Vilken nivå vi har ts på i detta fall är oklart. Denne anbefalles att återkomma till tråden!
Citera
2020-09-24, 20:07
  #30
Medlem
Babydolls avatar
Skicka ett meddelande att du kommer förbi för att hämta dina hörlurar om 15 minuter. När du skickar messet står du redan utanför hennes port ifall hon försöker smita.

Ha kameran i filma-läge, så du fångar samtalet även om du har mobilen riktad mot marken för att inte avslöja att du filmar. Förhoppningsvis får du tillbaka lurarna.

Avsluta med att tacka och säg att du kommer att skicka en swishförfrågan avseende de återstående 300 kr som hon är skyldig dig.

Säg att du räknar med betalningen inom max två dagar -för att du behöver pengarna till ett tandläkarbesök avseende en krånglande rotfylld tand. Som lär bli dyrt för din ekonomi denna månad. Så det brådskar.
Citera
2020-09-25, 20:59
  #31
Medlem
Maackans avatar
Se det hela som lärdomspengar om du nu inte skulle få tillbaka dem om du ligger på som en hök!
Många löjliga och dumma förslag som att gå hem och förstöra hennes hem,låta henne betala i natura,skicka muskelsnubbar som indrivare.

Nej 900kr är en ganska liten summa för att bli kvitt en som i mina ögon verkar vara en idiot som troligtvis bara kommer dra ner dig i värre grejer och förpesta ditt liv ännu mer.
Bryt kontakten!

Jag har själv stött på sådana individer i mina yngre dagar och blev av med massa pengar.
Citera
2020-09-25, 21:20
  #32
Medlem
Jag hade en vän som jag var ganska nära för drygt tio år sen. Han började knarka och blev mer och mer jobbig att ha att göra med. Jag lånade ut några tusen till honom i ett svagt ögonblick. Ibland när han verkar full/hög skriver han att han vill komma och hälsa på, men han vet att jag då skulle ta upp skulden, så jag tror att det håller honom borta.

Jag ser det som att jag betalat några tusen för att slippa se honom igen. Väl investerade pengar.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback