Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-10-08, 15:38
  #13
Medlem
Ärligt talat proppa i dig massor med ibuprofen eller alvedon. Studier visar att anti-inflammatoriska sänker testonivåerna så pass att du skulle lika gärna kunna vara en 70 årig gubbe.
2020-10-08, 16:10
  #14
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggerboi
Ärligt talat proppa i dig massor med ibuprofen eller alvedon. Studier visar att anti-inflammatoriska sänker testonivåerna så pass att du skulle lika gärna kunna vara en 70 årig gubbe.

Inget att rekommendera, höga doser utav Paracetamol påfrestar levern oerhört och NSAID preparat kan leda till njurpåverkan(interstitiell nefrit). Särskilt vid höga doser som du föreslog.
2020-10-08, 18:00
  #15
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggerboi
Ärligt talat proppa i dig massor med ibuprofen eller alvedon. Studier visar att anti-inflammatoriska sänker testonivåerna så pass att du skulle lika gärna kunna vara en 70 årig gubbe.

Ibuprofen och Alvedon är två helt olika saker.
Alvedon är inte antiinflammatoriskt.

https://www.uu.se/nyheter-press/nyhe...74&typ=artikel
2020-10-08, 19:14
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Inget att rekommendera, höga doser utav Paracetamol påfrestar levern oerhört och NSAID preparat kan leda till njurpåverkan(interstitiell nefrit). Särskilt vid höga doser som du föreslog.

Ironiskt att någon i ett dopingsforum säger att man inte bör ta ibuprofen för att det är farligt mot levern, speciellt då du skulle bara behöva ta det i 1-2 veckor (600mg ed). Antar dom som utförde studien och tog 600mg i 6 veckor fick skrumplever.


Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Ibuprofen och Alvedon är två helt olika saker.
Alvedon är inte antiinflammatoriskt.

https://www.uu.se/nyheter-press/nyhe...74&typ=artikel

Relevans?
2020-10-08, 19:42
  #17
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggerboi
Ironiskt att någon i ett dopingsforum säger att man inte bör ta ibuprofen för att det är farligt mot levern, speciellt då du skulle bara behöva ta det i 1-2 veckor (600mg ed). Antar dom som utförde studien och tog 600mg i 6 veckor fick skrumplever.

Du skrev "proppa i dig massor" och då är det allvarligt, bra mycket skadligare än AAS i den jämförelsen. Spelar ingen roll om du tar nämnda preparat i så kort tid om du "proppar i dig massor". Njurskadorna som NSAID preparat kan ge är horribla och är permanenta. För det första så skrev jag leverpåverkan när det gällde Alvedon, risken för njurskador är mycket större när det gäller NSAID preparat än Alvedon. Sen så finns det flera olika AAS, alla har påverkar inte levern på samma sätt.

Du skrev inte den dosen du angav nu i det första inlägget. Hypotetiskt sett så får du inte skrumplever om du trycker i dig massor snarare leversvikt/parenkymskada.
2020-10-08, 19:47
  #18
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggerboi
Ärligt talat proppa i dig massor med ibuprofen eller alvedon. Studier visar att anti-inflammatoriska sänker testonivåerna så pass att du skulle lika gärna kunna vara en 70 årig gubbe.

Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Ibuprofen och Alvedon är två helt olika saker.
Alvedon är inte antiinflammatoriskt.

https://www.uu.se/nyheter-press/nyhe...74&typ=artikel

Citat:
Ursprungligen postat av Biggerboi


Relevans?

Är du lågutbildad?

Ju mer du bjäbbar desto mer gör du bort dig.
__________________
Senast redigerad av trottwell 2020-10-08 kl. 19:52.
2020-10-08, 23:40
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Du skrev "proppa i dig massor" och då är det allvarligt, bra mycket skadligare än AAS i den jämförelsen. Spelar ingen roll om du tar nämnda preparat i så kort tid om du "proppar i dig massor". Njurskadorna som NSAID preparat kan ge är horribla och är permanenta. För det första så skrev jag leverpåverkan när det gällde Alvedon, risken för njurskador är mycket större när det gäller NSAID preparat än Alvedon. Sen så finns det flera olika AAS, alla har påverkar inte levern på samma sätt.

Du skrev inte den dosen du angav nu i det första inlägget. Hypotetiskt sett så får du inte skrumplever om du trycker i dig massor snarare leversvikt/parenkymskada.

Som sagt, du får nog inte skrumplever eller leversvikt av att ta alvedeon eller en NSAID i några dagar.

"It is important to remember that, when used at therapeutic levels, paracetamol is usually safe and effective. However, taking >100mg/kg or >4 g per day for a few days has been known to result in hepatotoxicity."

Så om jag verkligen ville dämpa testonivåerna inför ett prov hade jag nog vågat ta 600mg-1200mg i några dagar.
2020-10-08, 23:41
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Är du lågutbildad?

Ju mer du bjäbbar desto mer gör du bort dig.


Okej.
2020-10-09, 08:34
  #21
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggerboi
Som sagt, du får nog inte skrumplever eller leversvikt av att ta alvedeon eller en NSAID i några dagar.

Det skrev jag inte heller, vänligen läs vad jag skrev. Dessutom så behöver leverpåverkan inte vara allvarligt, vilket kan förekomma vid läkemedelsanvändning.
2020-10-09, 15:42
  #22
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creativeminds
Hejsan,

Jag ska göra ett testoprov snart och vill försöka få mig TRT-behandling då jag misstänker att mina nivåer är mycket låga. Har ni något tips på hur man kan gå tillväga för att sänka sina nivåer inför provet så man kanske lyckas få hjälp i detta land..?

Stort tack på förhand.

Gör provet privat först utan att försöka sänka dina värden. Får du bekräftat att ditt testo är lågt och ska gå på undersökningar i syfte att få testo på recept kan du sänka det då. Låter dumt att försöka sänka ditt testo när du inte ens vet hur dina nivåer ser ut.
2020-10-10, 06:15
  #23
Moderator
Arne.Ankas avatar
(FB) Nebido och AAS (Tråden om TRT /mod)

Tråd låst.
/Moderator
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback