Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-09-24, 19:13
  #13
Medlem
Jag ska beskriva lite mer:

Bra aptit alltid. Aldrig illamående eller kräkningar. Känner mig ofta bättre i magen när jag precis har ätit.
Bra energi.. nästan aldrig trött.

Har väldigt lätt att gå på toa. Bra matsmältning. Avföring mörkbrun. Ljus urin. Dricker för lite vatten tycker jag själv. Vikten är plus minus 1KG senaste halvåret.

Kan trycka överallt på magen utan att ha ont någonstans.

"Smärtan" kommer en kort stund. Sitter inte i hela tiden.
Dessutom kommer den oftast när jag blir arg, stressad eller oroad över någonting.

Kan det vara psykosomatiskt eftersom vissa dagar kan vara jättebra?

Jag skulle beskriva det mest som orosmage... att man har ont och känner en oro. Men inga andra direkta symtom.
Citera
2020-09-25, 11:15
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Det skulle kunna vara cancer i bukspottkörteln. Kolla upp det!

Allt kan vara cancer om man tänker så. Att det skulle vara cancer för TS är inte det mest troliga.
Man kan ha cancer om man gogglar på alla symptom nästan, alltifrån huvudet ner till tån.

Om TS skulle ha cancer tror jag inte det skulle försvinna flera månader
Citera
2020-10-01, 07:00
  #15
Medlem
UPPDATERING: har tagit magkatarr/magsårs medicin nu i 10 dagar receptfritt. Känner knappt någon smärta längre i magen. Om jag typ fokuserar på magen kan jag eventuellt känna något. Samt om jag stressar så kan jag känna något.
Men det är inte som förut.

Så jag är glad att det hjälper.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback