Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-09-22, 17:55
  #1
Medlem
Så idag hade jag kontakt med en myndighetsperson. Denna person har varit ett helvete mot mig sen dag 1 vad det gäller stöd.

Jag har velat byta handläggare i flera månader sen innan. Denna person hade skickat brev 2 ggr inom en vecka för att träffas men då jag var iväg för att träffa min son så missade jag möten. Dem vet om att jag åker iväg 2 gånger för att träffa min son. Ringde och bad om ursäkt samt förklarade situationen. Allt blev bra tills jag fick mitt beslut om att mitt stöd nekades. Jag blev fly förbannad och försökte lösa det men då var handläggaren en jävel och hota mig med att varje fel jag gör så Kommer hen att rapportera det så jag inte får mitt stöd. Där och då kände jag mig instängd pga hen försökte eskalera situationen istället för att trappa ner det.

I ilskan så sa jag området hen bor i. Jag sa jag är född och uppväxt i Sverige i xx år och jag kan mina rättigheter. Jag sa dessutom jag kan varje hörn i den här staden och så nämnde jag 2 områden och en av dessa områden bor hen på. Hans chef kontakta mig och sa dem tog det som hot. Jag sa inget om att skada någon fysiskt eller psykiskt samt sa aldrig något som var personligt attackerande.

Hur stor chans är det att det blir hot mot tjänsteman?
Citera
2020-09-22, 18:01
  #2
Avstängd
HMBPTOLEMAJOWs avatar
Att du kan dina rättigheter, som du hävdade, kan man efter ditt beteende endast skratta sig harmynt åt. Ledsen, men hur dum i huvudet är du?

Det de ser, oavsett vad dina kassa ursäkter varit, är att du pissar på två av deras möten som det krävs att du går på för att uppbära stöd(rätta mig om jag har fel), när du väl dyker upp på mötet så blir du förbannad och hotar människan som är där för att hjälpa dig.

Mannen..
Citera
2020-09-22, 18:10
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Att du kan dina rättigheter, som du hävdade, kan man efter ditt beteende endast skratta sig harmynt åt. Ledsen, men hur dum i huvudet är du?

Det de ser, oavsett vad dina kassa ursäkter varit, är att du pissar på två av deras möten som det krävs att du går på för att uppbära stöd(rätta mig om jag har fel), när du väl dyker upp på mötet så blir du förbannad och hotar människan som är där för att hjälpa dig.

Mannen..

Nädå där missuppfatta du fel. Jag missade 2 möten som var 2 dag imellan medan jag var iväg. Totalt var jag iväg 5 dagar. Efter det har jag varit på möte och det har gått bra. Men efter det att jag fick beslut pga jag missade 2 möten så kontakta jag per telefon. Första mötet som missade var 23e andra var 26e och efter det har jag haft 2 möten som jag har varit på. Men då påpeka dem att jag hade missat 2 tidigare möten för 2 månader sen.

Låter dumt att ta upp dem missade möten när allt var löst och allt gick bra efter. Men för att 2 månader efter påpeka det
Citera
2020-09-22, 18:16
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deepwww89
Nädå där missuppfatta du fel. Jag missade 2 möten som var 2 dag imellan medan jag var iväg. Totalt var jag iväg 5 dagar. Efter det har jag varit på möte och det har gått bra. Men efter det att jag fick beslut pga jag missade 2 möten så kontakta jag per telefon. Första mötet som missade var 23e andra var 26e och efter det har jag haft 2 möten som jag har varit på. Men då påpeka dem att jag hade missat 2 tidigare möten för 2 månader sen.

Låter dumt att ta upp dem missade möten när allt var löst och allt gick bra efter. Men för att 2 månader efter påpeka det

Kan du exakt säga vad du sa? Sa du bara ilsket att du "känner till 2 områden" där en av dessa bodde din handläggare? Sa du nåt mer i ilskans hetta?
Citera
2020-09-22, 18:20
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xXz9
Kan du exakt säga vad du sa? Sa du bara ilsket att du "känner till 2 områden" där en av dessa bodde din handläggare? Sa du nåt mer i ilskans hetta?

Det enda jag sa var att jag har bott i denna staden hela mitt liv. Jag har bott hela mitt liv i Sverige och vet vad jag har rätt eller inte. Jag sa det du gör är fel och oproffesionellt av dig. Jag sa dessutom att jag har inget val än att säga upp mig från jobbet för att fortsätta få stöd. För jobbar jag så får jag inga pengar sista månaden och då kan jag ej betala hyran, säger jag upp mig så får jag pengar till hyran då jag är arbetslös. Då svarade hen att han kommer rapportera att jag ska säga upp mig. Så sa jag att hen är efterbliven som säger så. Sa dessutom att jag kan varje hörna i denna staden, jag kan varje område ( och så nämnde jag 2 områden ett av dem bor han i.) Sen la vi på.

Nej sa inget personligt mot honom. Typ att jag ska göra ngt mot honom. Jag bara påpeka min kännedom om vissa områden.
Citera
2020-09-22, 18:23
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deepwww89
Det enda jag sa var att jag har bott i denna staden hela mitt liv. Jag har bott hela mitt liv i Sverige och vet vad jag har rätt eller inte. Jag sa det du gör är fel och oproffesionellt av dig. Jag sa dessutom att jag har inget val än att säga upp mig från jobbet för att fortsätta få stöd. För jobbar jag så får jag inga pengar sista månaden och då kan jag ej betala hyran, säger jag upp mig så får jag pengar till hyran då jag är arbetslös. Då svarade hen att han kommer rapportera att jag ska säga upp mig. Så sa jag att hen är efterbliven som säger så. Sa dessutom att jag kan varje hörna i denna staden, jag kan varje område ( och så nämnde jag 2 områden ett av dem bor han i.) Sen la vi på.

Nej sa inget personligt mot honom. Typ att jag ska göra ngt mot honom. Jag bara påpeka min kännedom om vissa områden.

Men varför nämnde du ens områden då? För att indirekt skrämma handläggaren som nu tänker "shit personen nämnde min stadsdel, tänk om nåt händer" ?
Citera
2020-09-29, 20:56
  #7
Moderator
Gordon Blixts avatar
Rubriken preciserad.

/Mod
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback