Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-09-21, 09:40
  #1
Medlem
Odovacers avatar
BLM i Sverige förefaller kretsa kring Lovette Jallow som nu åker land och rike kring och föreläser om orättvisan i att vi i Sverige följer svenska vita normer, och att det uppenbarligen besvärar henne. Uppenbarligen känner hon sig utskuffad och ovälkommen. Många svenskar i förorterna upplever att de kommer i kläm genom att de tvingas anpassa sig till normer som majoritetsbefolkningen i förorten de bor i har. Att påtala detta är emellertid inte lika fint och accepterat som Jallows budskap. Vad är det som gör att hon har större rätt till att accepteras i egenskap av att ha en avvikande kultur, än svenskar i förorter med invandrarmajoritet?

Borde det dess utom inte vara mer legitimt att som svensk kräva att ens svenska kultur accepteras i Sverige, än att som invandrare bemötas med tolerans för sin kultur? Det ska också nämnas att svenskar som regel är ganska reserverade och har en sköt dig själv attityd som gör att de troligen inte på samma sätt inkräktar på andras liv.

Någon som tycker denna ordning är rätt som kan förklara rationalen för den för mig som inte förstår?
__________________
Senast redigerad av Odovacer 2020-09-21 kl. 09:48.
Citera
2020-09-21, 09:54
  #2
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odovacer
BLM i Sverige förefaller kretsa kring Lovette Jallow som nu åker land och rike kring och föreläser om orättvisan i att vi i Sverige följer svenska vita normer, och att det uppenbarligen besvärar henne. Uppenbarligen känner hon sig utskuffad och ovälkommen. Många svenskar i förorterna upplever att de kommer i kläm genom att de tvingas anpassa sig till normer som majoritetsbefolkningen i förorten de bor i har. Att påtala detta är emellertid inte lika fint och accepterat som Jallows budskap. Vad är det som gör att hon har större rätt till att accepteras i egenskap av att ha en avvikande kultur, än svenskar i förorter med invandrarmajoritet?

Borde det dess utom inte vara mer legitimt att som svensk kräva att ens svenska kultur accepteras i Sverige, än att som invandrare bemötas med tolerans för sin kultur? Det ska också nämnas att svenskar som regel är ganska reserverade och har en sköt dig själv attityd som gör att de troligen inte på samma sätt inkräktar på andras liv.

Någon som tycker denna ordning är rätt som kan förklara rationalen för den för mig som inte förstår?

Nej, denna PK:s ordning är vansinne och saknar all rational. Det verkar tvärtom vara du som har förstått saker och ting rätt. BLM/AFA är terroristorganisationer!
Citera
2020-09-21, 10:17
  #3
Medlem
tinca75s avatar
Att assimileras i Sverige har sedan jag växt upp i Sverige varit tabu, jag är om några år närmare 50, man har i stället pratat om att integreras, multikulti är bra, betala skatt är häftigt, bidrag en rättighet....

När vi överdimensionerar invandringen från muslimska länder som Sverige gjort/gör ? jo klaner.....vad nyttjar dom ? vilka främjar dom ? sin släkt, detta är den värsta patriarkala formen av strukturer som främst kommer från mena-länder, dessa blundar feminister/vänster för, varför ? jo dom röst-berättigas, Undergräver vår rättssäkerhet, demokrati, deras härjningar demolerar allt vi byggt upp innan mass-invandringen......jag är mörkrädd, detta har jag försökt påtala för folk i över 10 år, nästan alla har rynkat näsan o tyckt att jag varit rasist.....
Citera
2020-09-21, 10:51
  #4
Medlem
Om vi tillhör olika kulturer varför ska folk som befinner sig i en annan kultur rätta sig efter normerna i vår kultur?
__________________
Senast redigerad av Cultura 2020-09-21 kl. 11:26.
Citera
2020-09-21, 11:04
  #5
Medlem
maxorrs avatar
Att inkräkta på annans liv dvs hur svenskar anammar det som TS uttrycker .. Är ju precis det BLM gör...
Och det är kulturbrott
Citera
2020-09-21, 11:26
  #6
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av REWall
Nej, denna PK:s ordning är vansinne och saknar all rational. Det verkar tvärtom vara du som har förstått saker och ting rätt. BLM/AFA är terroristorganisationer!

Hatten av RW. Roligt att ha dig här i kommentarsfälten på Flashback. Synd vi inte får se dig i talarstolen nu mera.
Citera
2020-09-21, 11:30
  #7
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cultura
Om vi tillhör olika kulturer varför ska folk som befinner sig i en annan kultur rätta sig efter normerna i vår kultur?

Det kan vara så att våra kulturer kolliderar så att vi inte kan fungera tillsammans.

Frågan som lyfts här är ju varför vi ska anpassa oss efter andras kulturer i områden där vi svenskar är i majoritet, medans svenskar som är i minoritet i olika förorter inte kan kräva att invandrarna där rättas sig efter deras kultur. Du berör inte detta vilket ju är temat för tråden.
Citera
2020-09-21, 12:14
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odovacer
Det kan vara så att våra kulturer kolliderar så att vi inte kan fungera tillsammans.

Frågan som lyfts här är ju varför vi ska anpassa oss efter andras kulturer i områden där vi svenskar är i majoritet, medans svenskar som är i minoritet i olika förorter inte kan kräva att invandrarna där rättas sig efter deras kultur. Du berör inte detta vilket ju är temat för tråden.
Så folk som befinner sig i en kultur ska även förväntas dela område med en annan kultur medan de anpassas efter den lokala majoritetskulturen?

Alltså den socialdemokratiskt ledda mångkulturideologin tycks sannerligen ha fostrat hela folket i kulturkunskap oavsett var man befinner sig på den politiska skalan.

Jag tycker inte alls frågan är varför vi ska anpassa oss efter andra kulturer när vi alla befinner oss i den svenska kulturen. Frågan är varför du överhuvudtaget anser det existerar andra kulturer inom vårt rike och därmed legitimerar den här typen av mångkulturell idioti.
Citera
2020-09-21, 17:30
  #9
Medlem
Pungsvings avatar
Det finns en publik för sjuka, falska ideer i Sverige. Publiken är svenskarna. Sossarna är de som bäst utnyttjat situationen. Svenskarna ser fortfarande glada ut medan de knuffas mot slakthusen där Mohammed och Mohammed håller i slaktknivarna. Sossarna tittar på från avstånd och flinar.
Citera
2020-09-21, 17:50
  #10
Medlem
Varför svenskar följer vita normer? För att det skulle ses som rasism om de målade ansiktena svarta.
Citera
2020-09-22, 07:45
  #11
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odovacer
Hatten av RW. Roligt att ha dig här i kommentarsfälten på Flashback. Synd vi inte får se dig i talarstolen nu mera.

Stort tack för de värmande orden!

Dock är jag drivande i Vi Socialkonservativa som blev 19:e största parti i Sverige vid EU-valet förra året. Om väljarna så vill kommer jag tillbaka upp i talarstolen någon gång framöver.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback