Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-09-20, 21:21
  #1
Medlem
rymdteleskops avatar
Fick ett par hörlurar "blåmärke" brand av farsan då jag slarvat bort mina egna på vägen ut, jag har sett dom ligga i huset i ett år minst, han har tydligen fått dom av en kompis som hade "ett antal, 5-6 stycken" (?). Dessa är "on-ear" ganska stora på väg åt "over-ear" hållet, bluetooth lurar, och jag får direkt tanken att de satsat på att det ska se lyxigt ut men egentligen är inte så bra. Kartongen har inga details ingen info ingen manual eller så, bara lurarna och en sladd, men det "ser bra ut", typ lyxiga material och så.

Nåväl jag ska testa dom och fattar inte hur jag kan få igång bluetooth pairing (ingen handbok). Börjar googla efter handbok... men alla resultat är från såhär shady retail-sidor med halvdassig copy eller såna där som säljer "office-paket" till boomers för överpris, med X antal ipads och Y mobiler för grotesk månadskostnad. Men de verkar inte ha en egen hemsida eller överhuvudtaget riktigt finnas till, hade jag inte haft ett par i handen så hade jag tvivlat på att det var mer än ett påhitt.

Nå. Vad säger ni om det? Ljudet är helt ok, lite basigt

EDIT: "blåmärke" är helt värdelöst att försöka googla och ett skumt namn i vilket fall. Loggan är en minimalistisk svensk flagga
EDIT 2: för den som undrar, bluetooth pairing aktiveras igenom att från avstängt lägge hålla in power-knapp och hålla fortsätta hålla den intryckt under hela bluetooth kopplings processingen
__________________
Senast redigerad av rymdteleskop 2020-09-20 kl. 21:23.
Citera
2020-09-20, 21:42
  #2
Medlem
Tillverkaren är DelTaco

https://www.deltaco.se/produkter/lju...%A5por/HLB-800
Citera
2020-09-20, 22:32
  #3
Medlem
rymdteleskops avatar
Äh jag kom på en bättre grej att googla ok det var roliga resultat

Enligt länk ett allabolag så ägs varumärket av A3A Mobile Sweden AB som enligt länk 2 kreditraporten gick i konken 2019

A3A Mobile Sweden AB har förövrigt en flashback tråd! Där konkursen får sin förklaring ganska omgående. Och förklarar också varför blåmärke verkar ha vart väck från marknaden eller på väg väck

Ok. Spännande, blev kort och kanske onödig tråd. Men nu vet ni (och jag)
Citera
2020-09-25, 21:24
  #4
Medlem
rymdteleskops avatar
Haft dessa en vecka lite drygt nu så kan kanske lägga en recension, det gäller alltså HLB-600 de är lite större än HLB-800 länkade ovan - precis på gränsen till over ear för mig mina stora öron så att det alltid klämmer på en snibb, går ej ha många timmar i sträck det gör förjävligt ont.

Lägsta volymen bluetooth är väldigt hög, det är gjort för de som vill lyssna på children of bodom i epa traktorn och redan har förstört öronen. Fick tipset "disable absolute volume" i android så kan den sänka ytterligare genom att mobilen inte ger lika hög signal ut. Det lär sänka bit depth ganska rejält för jag hör ditheringen tydligt. Alltså såhär jag märker otrolig skillnad på när android inte sänder ljud och när den spelar upp tystnad.

Utöver det så är det de värsta jag varit med om när det gäller att börja sjunga när det blåser - det går inte cykla med dessa på. Plötsligt förstår jag varför volymen måste vara så hög, det är för att överrösta vinden. Det går inte säga mycket mer än att det är helt sjukt.

Och så är det lite basigt också vissa försöker kränga dessa nya för drygt 3K, har sett tradera annonser för kanske 300. Men skit i det
Citera
2020-09-25, 22:02
  #5
Medlem
darkomcfaces avatar
Cool story
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback