Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-09-20, 21:28
  #13
Medlem
Knucklehugss avatar
Förmodligen någon anställd på Area51 som vet att folk använder Google Earth över platsen och sålunda trollar genom att bygga en låtsasrobot av tillgängliga medel. Jag skulle förmodligen gjort samma sak bara för att se reaktionerna på nätet, Area 51 är inte direkt Sundbyberg utan det är ju aningen mer spännande.
Citera
2020-09-20, 22:26
  #14
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Det vi kan vara säkra på är att det inte är ett UFO.

Jaha. Inte ens "F". "UO" alltså. Kan alltså vara en vattentank tex. Och vad det än är, så skulle det inte vara konstigt om de ändrat om siluetten så gott de kan, precis som man gör med stridsfartyg, för att göra det svårare att kartlägga vad som finns där.
Citera
2020-09-21, 04:45
  #15
Medlem
Oidentifierad flygande robot som ligger på marken.
Citera
2020-09-21, 11:57
  #16
Medlem
haha vilken jäkla bild en liten skugga
Citera
2020-09-21, 20:30
  #17
Medlem
Abradolf-Linclers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehugs
Förmodligen någon anställd på Area51 som vet att folk använder Google Earth över platsen och sålunda trollar genom att bygga en låtsasrobot av tillgängliga medel. Jag skulle förmodligen gjort samma sak bara för att se reaktionerna på nätet, Area 51 är inte direkt Sundbyberg utan det är ju aningen mer spännande.
Tänkte precis skriva samma sak.
Hade jag arbetat på en sådan plats så hade jag kunnat tänka mig göra sånt
Citera
2020-09-21, 20:36
  #18
Avstängd
Kalamitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck
Jag hoppas i alla fall när första kontakten sker att utomjordingarna inte delar med sig av nån avancerad teknik, tänk om typ araberna skulle få nån avancerad laserkanon.
Den kontakten är redan tagen och vi har redan alien technology. Hur tror du vi gick från propellerplan till stealthbombare och från kugghjul till fiberoptik på några årtionden? Det är ett helt orimligt teknologiskt skutt på ingen tid alls.

Det är rimligt att föreställa sig att något slags utbyte har skett efter 1947. Frågan är vad vi givit dem i utbyte?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback