Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-09-20, 06:32
  #1
Medlem
killmoonys avatar
What We Do in the Shadows

Helt ok serie väldigt annorlunda vampyrserie
Gillar den verkligen och nyligen fått klartecken på en tredje säsong.
Att varje episode faller in i 30 mins gör att man ser ett par avsnitt snabbt och enkelt.
https://www.youtube.com/watch?v=MBnq4RpscJo
https://www.imdb.com/title/tt7908628/reference
Citera
2020-09-20, 07:29
  #2
Medlem
Deagle66s avatar
Har inte sett serien men minns jag halft garva ihjäl mig när jag såg filmen för några år sen.


https://www.imdb.com/title/tt3416742...&ref_=m_ft_dsk
Citera
2020-09-20, 09:17
  #3
Medlem
Juste vafan, jag började ju nyligen titta på den och tyckte den var svinskoj! Såg några avsnitt bara, det där får jag ju ta upp igen. Och tagga ner liiite på brasset kanske hoho

Tack för påminnelsen!
Citera
2020-09-20, 10:18
  #4
Medlem
MrSokratess avatar
Såg den men efter två säsonger räcker det för mig.
De korta avsnitten höll mig kvar lite för länge.
Citera
2020-09-20, 12:41
  #5
Medlem
grungewhores avatar
Filmen är extremt bra, serien är ok som tidsfördriv, men inte alls samma kvalitet.
Citera
2020-09-20, 18:48
  #6
Medlem
Svampspors avatar
Jag gillar också filmen skarpt. Serien är också helt okej... till en början. I andra säsongen börjar de få slut på idéer och handlingen i avsnitten blir allt mer krystade och inte speciellt roliga. Det känns som om Taika Waititi inte har så mycket med serien att göra längre; då hans speciella humor lyser med sin frånvaro.
Citera
2021-08-10, 01:09
  #7
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Har sett några avsnitt av serien nu och såklart måste jag in och kolla vad flashbackarna tycker. Och jag instämmer; filmen skitkul, serien duglig till att börja med. Castingen inte alls lika bra. Vi får se hur den håller.
Citera
2021-08-10, 14:03
  #8
Medlem
obin_gams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Har sett några avsnitt av serien nu och såklart måste jag in och kolla vad flashbackarna tycker. Och jag instämmer; filmen skitkul, serien duglig till att börja med. Castingen inte alls lika bra. Vi får se hur den håller.
Bättre än filmen. Matt Berry är en gud.
Citera
2021-09-29, 14:22
  #9
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obin_gam
Bättre än filmen. Matt Berry är en gud.

Har inte sett filmen men tycker att serien är riktigt bra. Håller med om Matt Berry, han är fan fantastisk.
Måste erkänna att jag har en girlcrush på Nadja, det är något med hennes trumpna uppsyn och den där brytningen som är riktigt tilltalande!
Citera
2023-12-20, 07:57
  #10
Medlem
diseuses avatar
Den kommande sjätte säsongen blir också den sista.

Vulture (What We Do in the Shadows’ Sixth Season Will Be Its Last):
Citat:
In the news equivalent of a stake through the heart, when the much beloved vampire comedy What We Do in the Shadows begins production on its sixth season in January, it will be for the last time, an FX source exclusively confirmed to Vulture.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback