Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2020-09-20, 10:28
  #37
Medlem
Vildbloms avatar
Så hon duger att ligga med men inte bilda en framtid med? Då råder jag dig att bryta med henne annars är du en egoistisk skit som enbart tänker på din kropps begär.
Citera
2020-09-20, 11:31
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axolotlskrallet
Jag vill ha barn, men inte nu. Och helst inte med henne

Om du inte vill ha barn med henne, kanske det är läge att göra slut?
Citera
2020-09-20, 12:06
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axolotlskrallet
Nu handlar inte tråden om previntin medel! Utan vad man gör ifall tjejen blir gravid?
Om hon blir gravid är det upp till henne om det blir abort eller inte. Ni kan ju prata om det men hon bestämmer helt själv. Punkt.

Eftersom hon sagt att hon inte kommer göra abort nästa gång så får du välja:

- Lita på att hennes preventivmedel kommer fungera (och att du litar på att hon använder det)
- Använd kondom
- Se till att du aldrig stoppar duvetvad i hennes duvetvad
- Vasektomi, och nej, det påverkar inte röst eller sexdrift över huvud taget, det enda som händer är att du inte kan få barn, och ja, de kollar givetvis att operationen fungerade efteråt; ta och läsa på lite hur kroppar fungerar...
- Ha aldrig sex med henne mer (dvs, gör slut)

Varsågod och välj!
Citera
2020-09-20, 15:42
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axolotlskrallet
Nu handlar inte tråden om previntin medel! Utan vad man gör ifall tjejen blir gravid?

Gör slut! (Helst innan hon blir gravid)
Citera
2020-09-21, 12:31
  #41
Medlem
--corys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axolotlskrallet
Hej

Min flickvän blev av misstag gravid för något år sedan men då gjorde hon abort (pjuh). Vad gör jag om hon blir gravid igen? Jag vill inte ha barn med henne och absolut inte nu.

Kan man göra något om hon blir gravid?

Vi försöker inte få barn men hon säger att hon skulle behålla barnet om hon blev gravid nu.

Någon som har några idéer? Är rädd varje dag att hon ska bli det.

Mina vänner har barn och det verkar rätt jobbigt!


Om hon blir gravid ska ni inte begå barnamord genom abort. Ta ditt ansvar (för bövelen).
Citera
2020-09-22, 13:25
  #42
Medlem
Jag gillar inte dig. För att svara på din faktiska fråga: det du kan göra är att pressa henne till att göra abort, hota med att du kommer att vägra ha med barnet att göra/kräva vårdnad (beroende på vilket hot som är mest verkningsfullt), vara elak, motsträvig och allmänt jävlig. Gör du allt detta är du ett as. När du gjort allt detta, och avslöjat dig som det as du tydligen är, kan du ändå inte bestämma över vad som sker.

Det finns inget loop hole. Du ska ha kondom om du absolut inte kan tänka dig att ha barn tillsammans med en kvinna. Jag upprepar: det finns inget loop hole.

Avslutningsvis, jag tycker att du ska säga till tjejen att hon duger fint att ligga med, men inte att skaffa barn med. Jag tror att det kommer att lösa ditt problem på enklaste sätt.

Inga vänliga hälsningar
Citera
2020-09-23, 10:25
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vaniviken
Jag gillar inte dig. För att svara på din faktiska fråga: det du kan göra är att pressa henne till att göra abort, hota med att du kommer att vägra ha med barnet att göra/kräva vårdnad (beroende på vilket hot som är mest verkningsfullt), vara elak, motsträvig och allmänt jävlig. Gör du allt detta är du ett as. När du gjort allt detta, och avslöjat dig som det as du tydligen är, kan du ändå inte bestämma över vad som sker.

Det finns inget loop hole. Du ska ha kondom om du absolut inte kan tänka dig att ha barn tillsammans med en kvinna. Jag upprepar: det finns inget loop hole.

Avslutningsvis, jag tycker att du ska säga till tjejen att hon duger fint att ligga med, men inte att skaffa barn med. Jag tror att det kommer att lösa ditt problem på enklaste sätt.

Inga vänliga hälsningar

Men kondom är väl inte hundraprocentsäkert?


Alla blir så arga. Ingen som förstår riktigt hur jag menar tror jag
Citera
2020-09-27, 11:05
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axolotlskrallet
Men kondom är väl inte hundraprocentsäkert?


Alla blir så arga. Ingen som förstår riktigt hur jag menar tror jag

Du resonerar väldigt omoget och framstår som rätt okunnig, det gör i alla fall mig irriterad. Om du ska ha sex och vill minska risken för graviditet är det kondom eller vasektomi som gäller. Är graviditeten ett faktum så finns det inget du kan göra, det är helt din tjejs beslut om hon inte väljer att involvera dig i det.
Citera
2020-09-27, 11:10
  #45
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axolotlskrallet
Jag vill inte ha barn med henne och absolut inte nu.

Enkelt tips: ha aldrig sex med kvinnor du inte vill ha barn med.
Citera
2020-09-27, 12:29
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axolotlskrallet
Men kondom är väl inte hundraprocentsäkert?


Alla blir så arga. Ingen som förstår riktigt hur jag menar tror jag
Jodå jag förstår till 100% hur du menar. - Så länge Du slipper ta ansvar för något så är Du lycklig!

Förmodligen gäller det det mesta i ditt liv...

Använd kondom ellet klipp ledningarna om du inte vill ha barn!
Gör slut med tjejen om du inte är mer seriös än så. Hon kan med stor sannolikhet hitta någon bättre.
Citera
2020-09-28, 11:04
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axolotlskrallet
Alla blir så arga. Ingen som förstår riktigt hur jag menar tror jag

Det är för att du verkar vara en totalt efterbliven människa med tanke på hur du skriver.

Men allvarligt talat så borde du lägga dig under kniven om du nu inte gillar kondom. Då behöver du inte oroa dig alls längre och nej du blir inte impotent och får problem. Du tänker på kastrering och det är inte alls samma sak.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback