Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-09-18, 22:37
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vogly
Nej. Inte alla vårdgivare är anslutna till TakeCare-systemet med journaler. Min läkare kan inte se vad andra skrivit eftersom han inte är ansluten, och han lägger inte heller in något, då alla besöksanteckningar journalförs på papper och alla recept förskrivs på de gamla gula pappersrecepten.

Det enda spår som blir kvar på 1177 är när jag hämtar ut medicin, för då står hans namn, ordination och preparat.

Grymt, tusen tack! Så jag skulle alltså kunna anta att den här läkaren inte är ansluten då han ber mig om min läkemedelsförteckning och inte ber om tillgång till min journal?
Citera
2020-09-19, 00:46
  #14
Medlem
Voglys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeavesOfGrass
Grymt, tusen tack! Så jag skulle alltså kunna anta att den här läkaren inte är ansluten då han ber mig om min läkemedelsförteckning och inte ber om tillgång till min journal?
Han är definitivt inte ansluten om han explicit ber om en utskrift, annars hade han bara frågat om han fått kolla, precis som du säger.

Vissa läkare frågar inte ens, och tar det för givet att man godkänner det. Då behöver man i förväg säga till att inte titta. Problemet är att då anar de det värsta...

I alla fall. Önskar dig lycka till och kul att höra att du ordnat till i livet, så länge du är nöjd själv, så klart.
Citera
2020-10-01, 08:48
  #15
Medlem
[quote=Vogly|72942060]Det vet jag redan. Även då behöver man inte vara ansluten till ett gemensamt journalföringssystem dock. Finns andra applikationer där man bara identifierar sig själv med sitt tjänstekort och en läsare, antar jag.[/Hej,
Jag ser att du skrivit om din läkare.
Jag skulle gärna vilja få tag på någon som verkar bra.
Har du lust att skicka namn och telefonnummer i pm

Ha en fin dag/Hedvig
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback