Varför har vi ett så stort behov av syndabockar? Är det för att rikta hatet och på så sätt bli av med det? Jag förstår det inte. Hur kan en jornalist , Karin Ahlborg, i Aftonbladet i dag, vara så totalt dömande och så föraktfull mot den kvinna som redan förlorat allt - sitt barn, spy sådan galla över modern till Bobby. Är inte hon också,ett offer för något mörkt och hemskt, som misslyckats i sitt moderskap. Hon har ju redan fått betala det högsta priset, att aldrig mer få se sitt barn! Rubriken lyder: Hon skyddade inte sitt barn från det onda. Som om hon förstod det, som om det onda alltid är tydligt som om det vore så enkelt, jävla moralkärring - Karin Ahlborg. Om det är något jag tycker illa om så är det människor som förenklar när det passar dom, när det gynnar dem. Ger mig sjutton på att hon Karin är en förträfflig mor; ser sina barn, är lyhörd, kör dem till aktiviteter, finns där för dem.... bla, bla, bla, Varför kan inte alla människor bara fatta att ingen är bättre än den andre och att man vill göra sitt bästa... vem man än är, det är fundamentalt...
--------------------------------------------------------------------------------
http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...823047,00.html
vill inte att hon heller ska bli någon syndabock men kvinnan ärju journalist???