• 1
  • 2
2020-09-14, 09:42
Medlem
Det du ska göra ts är följande:
* Intala dig själv att ditt ex är en stor fitta, att allt hon gjort varit förjävligt. Sluta tänk på henne på ett positivt sätt. Effektivt om än lite bökigt.
* Duscha iskallt så fort du känner dig nere.
* Träna
* Börja se till dig själv. Ingen älskar dig om du inte älskar dig själv först.
Citera
2020-09-14, 12:01
Medlem
Många tankar i tråden som jag kan relatera till. Som sagt, det som är värst är att jag verkligen inte träffat någon människa likt henne förut, oavsett sammanhang. Kan inte heller ljuga för mig själv och försöka intala mig att hon är en hemsk människa, det är inte lösningen.

Vaknar om och om igen varje natt, och varje gång vaknar jag med en massa ångest och vill bara tillbaka till drömvärlden där jag inte vet hur situationen ser ut i riktiga livet.

Kanske borde söka hjälp, men jag har inte bestämt mig än.
Citera
2020-09-14, 15:59
Medlem
Armyants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imroroyo
Många tankar i tråden som jag kan relatera till. Som sagt, det som är värst är att jag verkligen inte träffat någon människa likt henne förut, oavsett sammanhang. Kan inte heller ljuga för mig själv och försöka intala mig att hon är en hemsk människa, det är inte lösningen.

Vaknar om och om igen varje natt, och varje gång vaknar jag med en massa ångest och vill bara tillbaka till drömvärlden där jag inte vet hur situationen ser ut i riktiga livet.

Sök hjälp för sömnbesvär. Du går igenom en riktigt svår period även om en själv förtrycker det. Se över dina ångestbesvär. Melatonin är en bra medicin för att ordna sömnen. Att ta hand om dig väl innebär också att sova väl. För dig är det typiskt att sova dåligt när det är såhär. Därför är det också en viktig del att se över för att må litet bättre.
Citera
2020-09-15, 10:18
Medlem
Armyants avatar
Citat:

Jag skriver ett dubbelinlägg för att jag inse kunna vara till hjälp.

Ett år framåt i tiden från att nu ha varit i min egen kärleksrelation. En kan säga att vägen hit har varit, svält, blod, svett, tårar, ångest, viktuppgång, viktnedgång, törst, självplågande, dålig sömn och diverse ting. Men det där låten jag skickat dig eller kanske jag inte har gjort. Den är bra som fan. Jag länka nedan. I början låten naturligt fungera med min mentalitet genom processen under ett år. Idag, har jag tittat in på musikvideon istället för att enbart lyssna på spotify och jag tala om för dig att musikvideon komplettera min egenskapade världsbild i förhållande till mig, omvärlden och min kärleksrelation som brustit. Se in själv och berätta vad du tycker. Kanske kan det som för dig fungera stöd och idag jag sjunga med i låten genom hjärtat för det beröra mig i varje ord, varje trumslag, varje ljud och bild i relation till vad jag genomgått genom min röst genuint sjunga. Du kan behöva tid. Att genuint sjunga med i denna låt tog mig kanske ett halvår.

https://www.youtube.com/watch?v=t438...&start_radio=1

Jag får gåshud och det är till din hjälp och att du lyfter frågan.
Citera
2020-09-15, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Armyant
Jag skriver ett dubbelinlägg för att jag inse kunna vara till hjälp.

Ett år framåt i tiden från att nu ha varit i min egen kärleksrelation. En kan säga att vägen hit har varit, svält, blod, svett, tårar, ångest, viktuppgång, viktnedgång, törst, självplågande, dålig sömn och diverse ting. Men det där låten jag skickat dig eller kanske jag inte har gjort. Den är bra som fan. Jag länka nedan. I början låten naturligt fungera med min mentalitet genom processen under ett år. Idag, har jag tittat in på musikvideon istället för att enbart lyssna på spotify och jag tala om för dig att musikvideon komplettera min egenskapade världsbild i förhållande till mig, omvärlden och min kärleksrelation som brustit. Se in själv och berätta vad du tycker. Kanske kan det som för dig fungera stöd och idag jag sjunga med i låten genom hjärtat för det beröra mig i varje ord, varje trumslag, varje ljud och bild i relation till vad jag genomgått genom min röst genuint sjunga. Du kan behöva tid. Att genuint sjunga med i denna låt tog mig kanske ett halvår.

https://www.youtube.com/watch?v=t438...&start_radio=1

Jag får gåshud och det är till din hjälp och att du lyfter frågan.

Jag uppskattar engagemanget vännen. Har lyssnat på låten en gång nu, blev kanske inte berörd på precis samma sätt som dig - även om den gav ett starkt intryck. Ska fortsätta lyssna

Försöker hålla livet samman, studera så mycket jag orkar och göra annat än att bara leva med mina tankar. Det är kämpigt när jag tänker på hur mycket högre min livskvalitet var i början av sommaren jämfört med nu.
Citera
2020-09-15, 15:34
Medlem
Armyants avatar
Citat:
Jag uppskattar engagemanget vännen. Har lyssnat på låten en gång nu, blev kanske inte berörd på precis samma sätt som dig - även om den gav ett starkt intryck. Ska fortsätta lyssna

Försöker hålla livet samman, studera så mycket jag orkar och göra annat än att bara leva med mina tankar. Det är kämpigt när jag tänker på hur mycket högre min livskvalitet var i början av sommaren jämfört med nu.

En kurator är bra att prata ut om de delar du känner , de kommer vara minst lika snälla som jag . Och det behöver vi när vi är på botten. När vi är svikna. Samhället har högt tempo och kan vara så nu att du behöver ta ett steg tillbaka. Ser ni tillsammans att du har behov av det kan du få möjligheten att sjukskrivas från studierna och återgå två år senare om så behövs. Jag tycker att du har skäl och bör få tid att vila dig i form. Du är klok och fixar det. Du vet ju själv hur det är och har ju en kontakt sedan tidigare. Det är smart!

Känner du att du behöver någon att reflektera med/byta perspektiv med kan du när som helst skicka ett PM till mig. Jag svarar så fort jag ser ditt meddelande.
Senast redigerad av Armyant 2020-09-15 kl. 15:37.
Citera
2020-09-16, 15:20
Medlem
Armyants avatar
Citat:

Det här är en låt som är i ditt stadium. Och funkar kanske bättre. Prova.

https://www.youtube.com/watch?v=iXFJpcDepLc

Ursäkta dubbelt inlägg. Tror dock att det mycket hjälpa kan.

https://www.youtube.com/watch?v=qG05D3OeJYQ

Den här också. Kanske den som fått mig att gråta ut mest. Det är bra. Få ut allt det där jobbiga. När du sen börjar orka titta tillbaka på bilder kan du ha på den här låten.
Senast redigerad av Armyant 2020-09-16 kl. 15:26.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in