• 1
  • 2
2020-09-10, 12:37
Medlem
neutral2020s avatar
Är det möjligt att på något sätt ta bort all reklam från Youtube? T.ex om man är inloggad på youtube, kan man på sitt konto se till att all reklam innan en youtubeklipp eller under en längre youtubeklipp tas bort? Måste man köpa bort reklam, typ betala en avgift till något ställe för att bli av med reklam, eller är det helt enkelt omöjligt?
Citera
2020-09-10, 12:38
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neutral2020
Är det möjligt att på något sätt ta bort all reklam från Youtube? T.ex om man är inloggad på youtube, kan man på sitt konto se till att all reklam innan en youtubeklipp eller under en längre youtubeklipp tas bort? Måste man köpa bort reklam, typ betala en avgift till något ställe för att bli av med reklam, eller är det helt enkelt omöjligt?

Adblocker och popupblocker har jag installerat på Google Chrome.. Får ALDRIG reklam .. inte ens på Flashback.
Citera
2020-09-10, 12:57
Medlem
AlfredSnorkels avatar
ublock origin. Finns till firefox, chrome och är helt öppen källkod.
Citera
2020-09-10, 13:16
Medlem
LordOfTheIdiotss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neutral2020
Om du uppgraderar till "Youtube Premium" blir du av med reklamen samt möjliggör att lyssna utan att vara inne på appen (mobil).
Senast redigerad av LordOfTheIdiots 2020-09-10 kl. 13:18.
Citera
2020-09-10, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Adblocker och popupblocker har jag installerat på Google Chrome.. Får ALDRIG reklam .. inte ens på Flashback.
Jag hade adblock för flera år sen och det funkade bra fick aldrig reklam. Men nu på min nya data har jag försökt ladda ner men får fortfarande reklam
Citera
2020-09-10, 13:59
Medlem
Googlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soajet
Jag hade adblock för flera år sen och det funkade bra fick aldrig reklam. Men nu på min nya data har jag försökt ladda ner men får fortfarande reklam

Adblock fungerar inte för mig. Måste vara ublock
Citera
2020-09-10, 14:38
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googla
Adblock fungerar inte för mig. Måste vara ublock
Ublock och adblock hade jag visst =)
Citera
2020-09-10, 14:38
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soajet

Fan vad surt då =/
Citera
2020-09-10, 14:39
Medlem
Clint Ruins avatar
Jag använder mig av programmet pi-hole (https://pi-hole.net) på en Raspberry Pi,sedan ändrar man i datorns DNS-inställningar så att de pekar mot pi-hole-serverns IP-adress eller hostnamn.

Funkar perfekt, inga annonser visas på bl a YouTube, men kräver förstås en Raspberry Pi och att man kan konfigurera den,
Citera
2020-09-10, 14:43
Medlem
Men hur i hela fridens namn får man bort det där j*vla enerverande avbrottet som dyker upp ibland och pausar mitt i min spellista och frågar om jag vill fortsätta lyssna....wtf...

Jag kan ju se en viss fördel med en sådan fråga men kan man ställa in själv någonstans hur länge en spellista kan spela UTAN denna förb*nnnnade fråga?!

ja jag är upprörd haha
Citera
2020-09-10, 15:43
Medlem
LeXeLs avatar
uBlock fungerar utmärkt på dator. Ingen reklam på Youtube eller någon annanstans.

Gäller det mobil så är det lite svårare.
Har du iPhone så går det att jailbreaka, då går det att slippa reklam samt att spela upp utan att ha skärmen igång.

Till Android vet jag faktiskt inte. Det borde gå. Kanske går det utan att roota eller inte.
Citera
2020-09-10, 16:49
Medlem
Surfa med Brave. Finns att ladda ner till PC och Android. Öppen källkod gratis, säkert. Tar bort all reklam på Youtube, och nästan överallt annars också. Man behöver inte ens be den göra det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in