• 1
  • 2
2020-09-09, 18:51
Medlem
Otrivs avatar
Vilka psykadeliska droger kan man använda sig utav när man går på Sertralin? Ketamin fungerar enligt egen erfarenhet och vad jag har lyckats utläsa från olika källor nätet.

Moralkakor med mera undanbedes.
Citera
2020-09-09, 18:59
Medlem
X-fronts avatar
Svamp funkar bra.
Citera
2020-09-09, 18:59
Medlem
Asgarvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otriv
Vilka psykadeliska droger kan man använda sig utav när man går på Sertralin? Ketamin fungerar enligt egen erfarenhet och vad jag har lyckats utläsa från olika källor nätet.

Moralkakor med mera undanbedes.

Alla utom de serotogena. Receptorn 5-HT2A blir svår att partiellt binda till i agonistisk mening på Sertralin. Däremot, du kanske ska hoppa över SSRI-behandling och låta psykedelier bota dig? Det går att bota depression. Jag är själv överlevare efter två självmordsförsök innan jag upptäckte svamp. Du har mer makt över din psykiska situation än du tror, och det är inte lättnad du behöver - det är en ny attityd. Tro mig eller inte, det är upp till dig, men du måste välja: psykiatrins väg, eller din egen.
Citera
2020-09-09, 19:23
Medlem
Otrivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asgarvar
Alla utom de serotogena. Receptorn 5-HT2A blir svår att partiellt binda till i agonistisk mening på Sertralin. Däremot, du kanske ska hoppa över SSRI-behandling och låta psykedelier bota dig? Det går att bota depression. Jag är själv överlevare efter två självmordsförsök innan jag upptäckte svamp. Du har mer makt över din psykiska situation än du tror, och det är inte lättnad du behöver - det är en ny attityd. Tro mig eller inte, det är upp till dig, men du måste välja: psykiatrins väg, eller din egen.

Jag lider inte utav depression utan har snarare ångest som jag känner har blivit mildare med sertralin. Känner mig inte lika känslostyrd som tidigare utan att ha blivit likgiltig som vissa blir så i det stora hela tror jag att den hjälper eller har hjälpt mig. Men jag är öppen på att eventuellt på sluta med SSRI.

"Receptorn 5-HT2A blir svår att partiellt binda till i agonistisk mening på Sertralin." Den meningen för mig är ren grekiska, om du vill förklara?

Har vi någon lista på serotogena och icke serotogena droger till hands?
Citera
2020-09-09, 19:24
Medlem
Otrivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-front
Svamp funkar bra.

Har läst att man inte får någon effekt av varken svamp eller syra. Har du någon egen erfarenhet att dela?
Citera
2020-09-09, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-front
Svamp funkar bra.

nej det är farligt, lsd, svamp och dmt kan leda till serotonergt syndrom.

2bc är väldigt lik lsd i effekt, har för mig att den är safe att använda på ssri, salvia går ay
Citera
2020-09-09, 19:35
Medlem
X-fronts avatar
Citat:
Har läst att man inte får någon effekt av varken svamp eller syra. Har du någon egen erfarenhet att dela?

Jag talar ur egen erfarenhet. Har haft en mina bästa trippar på svamp när jag åt SSRI.

Alla droger har varit bra när jag ätit SSRI, nästan bättre faktiskt då man inte får någon AT, av någon drog. När jag tog droger i yngre dar, speciellt psykadelika så var det alltid ett orosmoment inblandat, det har jag inte upplevt efter jag började med medicinen.
Citera
2020-09-09, 19:38
Medlem
X-fronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troendemann

2bc är väldigt lik lsd i effekt, har för mig att den är safe att använda på ssri, salvia går ay

Möjligt, inget jag märkte av.
2cb och liknande, tex 2ci borde väl vara detsamma isåfall? 2c1 är bland det trippigaste jag testat för övrigt
Citera
2020-09-09, 19:43
Medlem
Otrivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troendemann

2cb var det väldigt längesedan jag testade så hade varit kul att köra igen. Men innan jag beställer så vill jag med säkerhet veta att det inte ska vara farligt.

Har läst precis som dig att svamp, syra och DMT kan leda till serotonergt syndrom.
Citera
2020-09-09, 19:59
Medlem
Har tagit mdma, svamp och LSD under behandling med sertralin. Tycker att jag har behövt inta betydligt mer av substanserna för att få någon tripp att tala om.

Toppisar t.e.x brukar jag bli rejält svängd vid 25-30 stycken innan ssri.
Under ssri har jag fått dubbla dosen för att uppnå någon angenäm effekt.

Man ska ju vara försiktig! Det finns risk för serotonergt syndrom vilket kan leda till döden.
Jag har dock petat i mig CS, opiater, tram, psykedeliskt utan andra problem än att doserna behövt justeras långt uppåt.
Citera
2020-09-09, 20:02
Medlem
Citat:
2cb var det väldigt längesedan jag testade så hade varit kul att köra igen. Men innan jag beställer så vill jag med säkerhet veta att det inte ska vara farligt.

Har läst precis som dig att svamp, syra och DMT kan leda till serotonergt syndrom.

2cb går mest på dopamin och inte så mycket på serotonin, testat själv en gång på 20mg escitalopram och märkte inget konstigt så ska nog vara lugnt.
Citera
2020-09-09, 20:07
Medlem
Otrivs avatar
Kanske ska tilläggas att jag har 200 mg sertralin dagligen vilket är maxdosen. Jag antar att det har betydelse?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in