Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-09-08, 19:57
  #1
Medlem
Jag lämnade Sverige permanent för ett år sedan på grund av en enorm besvikelse över hur det har blivit i det landet jag varit stolt över och älskat.

Som många andra ser jag ingen trygg och säker framtid för mig eller min familj i ett land som leds av sådana som inte bara saknar ledarskap utan även tror att vårt land är en välgörenhetsorganisation. Istället för att stanna kvar och bli bitter i Sverige, såg jag som enda alternativ att lämna landet.

I det landet jag nu lever, är det himmelriket i jämförelse och jag har under det senaste året lärt känna flera andra svenskar som lämnat av samma anledning som mig.

Jag undrar om det finns någon statistik över svenskar som utvandrat, där det tydligt går att se om det har ökat, samt till vilka länder?

Jag har hittat statistik på SCB, men det inkluderar även personer som invandrat till Sverige och sedan lämnat igen. Det jag söker är utvandrade svenskar.
__________________
Senast redigerad av FixaSverige 2020-09-08 kl. 20:05.
Citera
2020-09-08, 20:01
  #2
Avstängd
Bajsdonators avatar
Var ligger himmelriket om man får fråga?

Massinvandringen pågår inte bara till Europa även också till utvandrarländer som NZ, Australien, Kanada och USA. Det går inte att slippe ifrån, att vita människor snart blir en minoritet överallt.
Citera
2020-09-08, 20:11
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FixaSverige
Jag lämnade Sverige permanent för ett år sedan på grund av en enorm besvikelse över hur det har blivit i det landet jag varit stolt över och älskat.

Som många andra ser jag ingen trygg och säker framtid för mig eller min familj i ett land som leds av sådana som inte bara saknar ledarskap utan även tror att vårt land är en välgörenhetsorganisation. Istället för att stanna kvar och bli bitter i Sverige, såg jag som enda alternativ att lämna landet.

I det landet jag nu lever, är det himmelriket i jämförelse och jag har under det senaste året lärt känna flera andra svenskar som lämnat av samma anledning som mig.

Jag undrar om det finns någon statistik över svenskar som utvandrat, där det tydligt går att se om det har ökat, samt till vilka länder?

Jag har hittat statistik på SCB, men det inkluderar även personer som invandrat till Sverige och sedan lämnat igen. Det jag söker är utvandrade svenskar.

Så du lämnar landet för att själv bli invandrare?
Citera
2020-09-08, 20:16
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moderkort
Så du lämnar landet för att själv bli invandrare?
Att man ens ska behöva förklara skillnaden mellan parasiter och normala invandrare, slutar aldrig förvåna mig längre i det här tappade landet?!

Det tappade landet, med tappade människor som styrs av ännu mer tappade politiker....
Citera
2020-09-08, 20:19
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moderkort
Så du lämnar landet för att själv bli invandrare?

Vad smart du måste vara som kunde läsa det jag skrev. Du valde dock själv att tolka det som att jag flyttat på grund av invandring till Sverige. Jag har inget emot skötsamma, väluppfostrade invandrare med vettiga värderingar.

Jag är förresten väldigt uppskattad i mitt nya land där jag bidrar och inte är kriminell.

Nu åter till min fråga, är det någon som kan hitta statistik på hur många riktiga svenskar som utvandrat, per år? Gärna med data som ålder, vilka länder de utvandrat till etc.
Citera
2020-09-08, 21:04
  #6
Moderator
Meijis avatar
Trådens frågeställning är: Jag har hittat statistik på SCB, men det inkluderar även personer som invandrat till Sverige och sedan lämnat igen. Det jag söker är utvandrade svenskar.

/Moderator
Citera
2020-09-08, 21:07
  #7
Medlem
maxorrs avatar
Fel sorts massinvandring från fel länder och ideologi, kultur mm gör att man gärna inte vill ha dom runt husknuten, grannar mm och sen överallt i samhällsbilden.. så jag förstår att det inte är aktuellt att återvända tills de återvandrat.. jag antar att du utvandrat till betydligt mer vanliga utlänningar som majoritet

Knasbollar som svarar att invandring som invandring är sak samma, måste vara helt bakom flötet

Dock förstår jag ännu inte varför man utvandrar just nu.. svenskar och germaner, europeer är fortfarande i majoritet i Sverige.. Men jag antar att ni gett upp tanken att få de utomeeuropeiska hemskickade..finns egentligen inget som inte skulle motivera det till praktisk handling men sent ska det ske
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback