• 1
  • 2
2020-09-06, 07:50
Medlem
Brukar käka pizza och dricka öl med polarn, behöver dock lite nya ställen att gå till så tar gärna emot tips på ställen i och utanför stan som serverar öl till pizzan

Enda krav är att pizzaskinkan är hyfsat äkta, alltså inte riven skinka men kan funka det med i nödfall.

Fisförnäma krogar går också bort, betala direkt i kassan är det som föredras och man vill ju gärna bli insläppt utan krusiduller.
Citera
2020-09-06, 09:10
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnabolicState
Brukar käka pizza och dricka öl med polarn, behöver dock lite nya ställen att gå till så tar gärna emot tips på ställen i och utanför stan som serverar öl till pizzan

Enda krav är att pizzaskinkan är hyfsat äkta, alltså inte riven skinka men kan funka det med i nödfall.

Fisförnäma krogar går också bort, betala direkt i kassan är det som föredras och man vill ju gärna bli insläppt utan krusiduller.

Vilken del av Stockholm talar vi om? Stan är trots allt rätt stor, jag förmodar att du inte vill åka från ena delen av stan till en helt annan bara för en pizza och en (eller flera) öl.

(Du behöver förståss inte ange en exakt stadsdel/förort, men åtminstone ett väderstreck skulle underlätta.)
Citera
2020-09-06, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Vilken del av Stockholm talar vi om? Stan är trots allt rätt stor, jag förmodar att du inte vill åka från ena delen av stan till en helt annan bara för en pizza och en (eller flera) öl.

(Du behöver förståss inte ange en exakt stadsdel/förort, men åtminstone ett väderstreck skulle underlätta.)
Hela stan inklusive förorter går bra, bor i västerort men har inga problem att åka tex söder om stan, brukar åka runt rätt mycket men oftast finns bara läsk att dricka

Brukar käka vid skanstull men glömt vad stället heter.
Citera
2020-09-06, 10:03
Bannlyst
Vet inte om de serverar öl men de borde de göra.

Promenadavstånd ifrån Årsta station ligger det en pizzeria vid vägen där det är extremt stora och goda pizzor. Rekommenderas. Tyvärr vet ej namnet eller namnet på vägen men tror det är en tvärbanestation mitt emot om inte minnet sviker.
Citera
2020-09-06, 11:07
Medlem
Platini på Hornsgatan nära Ringvägen.
Citera
2020-09-06, 11:09
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxVSydow
Vet inte om de serverar öl men de borde de göra..

Du tänker på Karavan... De serverar tyvärr inte öl. Il Risotto gör det däremot och de har absolut bra pizzor.
Citera
2020-09-06, 11:20
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Apropå Årsta kan det vara värt att kolla upp vad ägaren till fd. Valla Krog flyttat om han fortfarande har krog.

Gjorde grymma pizzor några gånger per år vid utvalda tillfällen då han enbart körde superkvalitet på allt till normala priser. Har för mig att ha la något så absurt som en vecka enbart för att koka den ”perfekta” tomatsåsen.

Michelangelo i gamla stan gör också grymma pizzor, men de kostar 150-200kr och är nog långt ifrån vad Ts efterfrågar, men ska man unna sig nån enstaka gång så varför inte.

Vi får annars hoppas att Paolo Roberto skriver i tråden. Han borde ha koll nu när han blivit utkastad av tidigare samarbetspartners.
Citera
2020-09-06, 11:42
Medlem
Dofternas avatar
Piloten i Skarpnäck. Kocken går runt med smutsiga byxor och hål på t-shirten. Rekommenderas varmt.
Citera
2020-09-06, 12:07
Medlem
Frank Shamrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxVSydow
Vet inte om de serverar öl men de borde de göra.

Promenadavstånd ifrån Årsta station ligger det en pizzeria vid vägen där det är extremt stora och goda pizzor. Rekommenderas. Tyvärr vet ej namnet eller namnet på vägen men tror det är en tvärbanestation mitt emot om inte minnet sviker.

Karavan tror jag du syftar på?

http://www.pizzeria-karavan.se/

Annars är ju Vedugnen i Alvik riktigt bra tycker jag och jag tror de serverar vin&öl.

https://www.vedugnenialvik.se/
Senast redigerad av Frank Shamrock 2020-09-06 kl. 12:10.
Citera
2020-09-06, 13:28
Medlem
norther1s avatar
800 grader

ciao ciao
Citera
2020-09-06, 13:45
Medlem
Ej Stockholm men Södertälje:
Mimmos Pizzeria Liljevalchsgatan 24 Södertälje
Från tripadvisor:
"Rekommenderar denna Hemtrevliga äkta pizzeria med rutiga dukar och italienskt prat av supertrevliga personalen i bakgrunden med bl.a ägaren Mimmo. Stans bästa pizza med härlig sång av kocken Nico i köket.
Pizzerian utmärker sig i form av att man tar en omväg hit för att äta god pizza i staden med alltför många pizzerior".
Citera
2020-09-06, 14:50
Medlem
JerryCottons avatar
Anjas vedugn i Bandhagen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto