2006-05-10, 04:00
Medlem
stRs avatar
Har köpt hem lite alaska polock men har inte en aning vad man kan göra för kul. Kom gärna med förslag, enkla som avancerade.
Några snabba recept är varmt välkommna, även om det inte kan slå att öppna en tonfisk burk så får det gärna gå någorlunda fort iaf, för fisk äter jag bara nylagad inte som rester, nerfryst eller dyl.
Citera
2006-05-10, 04:44
Moderator
Oddballs avatar
Blanda till en sås, finns en Sweet Chili på påse* som rörs ned med en bunke lätt Creme Fraiche och den är supergod tycker jag. Koka fisken och koka lite potatis till detta samt servera med lite tomater och gröna ärtor. Enkelt & gott!!

* Märket är Knorr Cold Sauce
Citera
2006-05-10, 04:47
Medlem
stRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Blanda till en sås, finns en Sweet Chili på påse* som rörs ned med en bunke lätt Creme Fraiche och den är supergod tycker jag. Koka fisken och koka lite potatis till detta samt servera med lite tomater och gröna ärtor. Enkelt & gott!!

* Märket är Knorr Cold Sauce

Fan vad smart, att jag inte tänkte på kalla såser! Tack oddy!
Citera
2006-05-11, 00:35
Medlem
http://62.181.218.130/forum/showthre...hlight=pollock

http://62.181.218.130/forum/showthre...hlight=pollock

Annars så tycker jag personligen att pollock smakar jävligt mycket fisk och därmed inte så bra. Men det är klart att det går att dränka skiten i kryddor.
Citera
2006-05-11, 01:07
Medlem
Använd istället för torsk i ditt favoritrecept med sådan fisk.
Citera
2006-05-12, 12:45
Medlem
Baskisk bacalao?

Koka fisken ihop med strimlad röd och grön paprika. Koka potatisskivor ihop med klyftad lök, i en separat kastrull för det ska koka mycket längre än fisken/paprikan. Stek 6 klyftor grovhackad vitlök i 1 dl olivolja, lägg i 2 msk (!) rött paprikapulver i och sluta steka (annars blir paprikapulvret besk).
Blanda potatis, lök, paprika, fisk i en form, häll oljan/vitlöken/paprikapulvret över.Snodde receptet från fyllhunden Keith Floyd en gång i tiden, men det är faktiskt gott!
Citera
2006-05-12, 16:02
Medlem
stRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasile
Baskisk bacalao?

Koka fisken ihop med strimlad röd och grön paprika. Koka potatisskivor ihop med klyftad lök, i en separat kastrull för det ska koka mycket längre än fisken/paprikan. Stek 6 klyftor grovhackad vitlök i 1 dl olivolja, lägg i 2 msk (!) rött paprikapulver i och sluta steka (annars blir paprikapulvret besk).
Blanda potatis, lök, paprika, fisk i en form, häll oljan/vitlöken/paprikapulvret över.Snodde receptet från fyllhunden Keith Floyd en gång i tiden, men det är faktiskt gott!

Mmm ett middagsrecept, med PAPRIKA, mumms

Jag har köpt hem lite färdig tsatziki, den smakade faktiskt helt okej och var rätt energi snål så jag ska testa lite sånt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in