Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-05-10, 03:02
  #1
Medlem
Jag laste en gang att ett yttre hot (tex invasion av utomjordingar) ar det enda som kan forena manskligheten och bringa fred pa jorden.
Kan det vara sa att fogelsjukan och SARS, boda tva epedemier som blev forutspadda att skorda miljoner liv, bara ar pohittade for detta syftet?
Tank er sjalva vad varldens ledare genom WHO och andra organisationer har samarbetat for att hitta en losning mot dessa sjukdommar som, hittils bara har setts po TV.
Jag menar, de fa som har dott hittlils er ju inte sa svara att fejka, bara att ta nagra svaltoffer och lagga in i vita plastpasar.
Citera
2006-05-11, 06:07
  #2
Medlem
jaha nehe...
Citera
2006-05-14, 20:26
  #3
Medlem
Att skapa världsfred genom att hitta på ett virus som H5N1 låter jäkligt osannolikt.
Citera
2006-05-16, 02:33
  #4
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proggtomten
Jag laste en gang att ett yttre hot (tex invasion av utomjordingar) ar det enda som kan forena manskligheten och bringa fred pa jorden.
Kan det vara sa att fogelsjukan och SARS, boda tva epedemier som blev forutspadda att skorda miljoner liv, bara ar pohittade for detta syftet?
Tank er sjalva vad varldens ledare genom WHO och andra organisationer har samarbetat for att hitta en losning mot dessa sjukdommar som, hittils bara har setts po TV.
Jag menar, de fa som har dott hittlils er ju inte sa svara att fejka, bara att ta nagra svaltoffer och lagga in i vita plastpasar.

Du har en poäng.
För att uppehålla makten behöver man hålla plebejerna i tillstånd av hot.
Det har makthavare vetat från alla civilisationers begynnelse via Machiavelli till Göring.

Det säkraste sättet att hålla ihop en nation är att hota med en yttre fiende vare sig det är ett virus, bakterie eller nån terrorist.

Det inte stridskuken Bush har fattat att han med sina hot bara stärker motståndet i exempelvis Iran.
Citera
2006-05-17, 11:19
  #5
Medlem
bunshins avatar
Finns en annan och mycket bättre motivering: pengar.

Vilka marknadsför Tamiflu? Jo, Roche Group http://www.rocheusa.com/
De tillverkar/har tillverkat AIDS medicin, HIV "vaccin" och diverse Cancer mediciner också.

Och vem har sina fingrar i det företaget? Ingen mindre än Donald Rumsfeld. Han satt i styrelsen för företaget som tillverkade Tamiflu. Roche Group innehar rättigheter att sälja det. Han var inblandad i godkännandet (FDA) av sötningsmedlet aspartam för övrigt

http://en.wikipedia.org/wiki/Donald_Rumsfeld
http://www.gilead.com/wt/sec/pr_933190157/

Tamiflu är helt värdelöst för övrigt, men likt förbannat har de tjänat pengar på det. Sen har vi hela historien om att svensk media hypade det och bidrog till att folk gick och köpte skiten *suck*

Ni gör det för avancerat med världsfred och whatnot, det handlar om ett sjukligt pengabegär, inget annat. Det är djupt störda människor.
Citera
2006-05-25, 00:08
  #6
Medlem
Spaztiks avatar
Intressant teori
Citera
2006-05-25, 00:53
  #7
Medlem
Robin Woods avatar
Man testar olika reaktioner hos folk, eller så sprider man rykten vid väl valda tidpunkter för att ta bort tankarna på något annat som man vill dölja?
Nästa gång är det väl en annan smitta som sprids, från hundar eller Älgar?
Citera
2006-05-26, 19:48
  #8
Medlem
Norr

håller helt klart med, men jag tror att aliensen finns ibland oss, i kiosken i taxin! ÖVERALLT

därför hoppas jag på att man ska satsa mer på Reaserach om Aliens.




/Martin Molin
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback