Citat:
Ursprungligen postat av
Martikainen
Har aldrig varit och tittat på de som sitter i fängelse, så länge jag inte sett det med egna ögon kommer jag inte tro på rasistiska påhitt.
Citat:
Ursprungligen postat av
FinskSvartskalle
Det är varken rasistiskt eller påhittat.
Det är fakta och går att kolla upp.
Min fråga är hur fan man kan bo i Stockholm och missa att det finns kriminella invandrare😂
Jag har själv utländska föräldrar, har bott i problemstäder som Landskrona och Södertälje och umgåtts med kriminella invandrare så jag VET att såna finns i mängder.
Sverige är inte längre ett drömland som det var på 60,70 och 80-talen.
Jag är från Stockholm, uppvuxen och numera utflyttad. Det är så här verklighetsfrånvända Stockholmarna är överlag. Överlag så kan de inte tänka själva och är därmed otroligt lättpåverkade av propaganda. Vilken nyhet de än är, så hoppar de direkt på det narrativ som media/regeringen skapar.
Jag hängde en hel del på Södermalm under min uppväxt och där är det t.o.m sju resor värre. Att ställa en enda fråga som går emot narrativet kunde ruinera dig i en grupp där. Aja baja, ifrågasätt inte. Många av de tillhör övre medelklass och kommar från skyddade isolat där de inte behöver bli utsatta för de kriminella brott som no-go zonerna kan tillföra.
Som du ser på Stockholmaren ovan, när han/hon väl får ett konkret motargument så flyr de iväg och kör ned huvudet i sandlådan. Kom ihåg att det här ska alltså påstås vara vuxna människor. Tyvärr behöver sådana invidider bli utsatta för ett brott själva eller ha någon väldigt nära som blir utsatt för brott för att de ska förstå.