Flashback bygger pepparkakshus!
2021-01-11, 21:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Varför är så många av dem kriminella och vägrar lära sig svenska?
Svenska är svårt att lära sig, det är ett litet och obetydligt språk. Är du över 35 tom yngre är det minst dubbelt så svårt att lära nytt språk. 50-åringar och de upp mot 80 har det mycket svårare att lära ett nytt språk, har du försökt lära dig tex franska eller urdu?
Barnen på förskolan hör bara svenska i förskolan, aldrig hemma eller under semester i hemlandet. Far och morföäldrar vill att barnen kan prata med dem. Föräldrarna prioriterar andra utgifter istf barnböcker, på biblioteken finns barnböcker på deras hemspråk. Deras kultur säger att de ska skicka hem en del av bidragspengarna. Tv-programmen hemma sänds från hemländerna. Föräldrarna är misstänksamma mot våran obekanta kultur och vill inte att barnen blir helt svenskspråkiga.
Phu, ja du ser, i förskolan får man en inblick i ett annat sverige.
Citera
2021-01-12, 00:17
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martikainen
Svenska är svårt att lära sig, det är ett litet och obetydligt språk. Är du över 35 tom yngre är det minst dubbelt så svårt att lära nytt språk. 50-åringar och de upp mot 80 har det mycket svårare att lära ett nytt språk, har du försökt lära dig tex franska eller urdu?
Barnen på förskolan hör bara svenska i förskolan, aldrig hemma eller under semester i hemlandet. Far och morföäldrar vill att barnen kan prata med dem. Föräldrarna prioriterar andra utgifter istf barnböcker, på biblioteken finns barnböcker på deras hemspråk. Deras kultur säger att de ska skicka hem en del av bidragspengarna. Tv-programmen hemma sänds från hemländerna. Föräldrarna är misstänksamma mot våran obekanta kultur och vill inte att barnen blir helt svenskspråkiga.
Phu, ja du ser, i förskolan får man en inblick i ett annat sverige.

Så du menar att knark och langare, inbrottstjuvar, rånare, bedragare, smugglare, penningtvätt, våldsverkare, gäng, vapen etc inte existerar i Sverige?
Citera
2021-01-12, 23:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FinskSvartskalle
Så du menar att knark och langare, inbrottstjuvar, rånare, bedragare, smugglare, penningtvätt, våldsverkare, gäng, vapen etc inte existerar i Sverige?
Finns alltid en del i en population som begår brott, det vi ska fokusera på är att det är i gruppen män!
Citera
2021-01-12, 23:55
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Citat:
Finns alltid en del i en population som begår brott, det vi ska fokusera på är att det är i gruppen män!

Både svenska och utländska män begår brott. Utlänningarna begår sannolikt mer, det är ju bara att titta på vilka som är majoritet i fängelset.
Citera
2021-01-13, 00:05
Bannlyst
Citat:
Både svenska och utländska män begår brott. Utlänningarna begår sannolikt mer, det är ju bara att titta på vilka som är majoritet i fängelset.
Har aldrig varit och tittat på de som sitter i fängelse, så länge jag inte sett det med egna ögon kommer jag inte tro på rasistiska påhitt.
Citera
2021-01-13, 00:33
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Citat:
Har aldrig varit och tittat på de som sitter i fängelse, så länge jag inte sett det med egna ögon kommer jag inte tro på rasistiska påhitt.
Det är varken rasistiskt eller påhittat.
Det är fakta och går att kolla upp.
Min fråga är hur fan man kan bo i Stockholm och missa att det finns kriminella invandrare😂

Jag har själv utländska föräldrar, har bott i problemstäder som Landskrona och Södertälje och umgåtts med kriminella invandrare så jag VET att såna finns i mängder.

Sverige är inte längre ett drömland som det var på 60,70 och 80-talen.
Citera
2021-12-31, 19:09
Medlem
Polisen: Kriminella nätverk riktar in sig på bidragsbrott

Förra året ökade de anmälda bidragsbrotten med 30 procent i landet, totalt anmäldes 27 000 stycken.
Enligt polisen har flera kriminella nätverk ritat in sig på de så kallade välfärdsbrotten.
– Det är låg risk för upptäckt. Det är en hög utdelning av pengar och jämfört med att genomföra ett värdetransportrån så är det lägre straff, säger Johan Stabbfors, gruppchef bedrägeribrott vid polisen i Västerbotten.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...-kronor-per-ar
Citera
2022-04-19, 02:10
Medlem
[quote=DeValera|72828482]Vi befinner oss bara i början på en process där vi kommer få se mycket stora, tungt beväpnade, och med hög våldskapacitet klaner och "gäng", där polisen kommer att stå helt maktlösa inför dessa nya "institutioner Polisen kommer inte att våga, på självklara grunder, att ingripa, eller så kommer vissa poliser att köpas av klanerna och gängen. Detta kommer bli vanligt då allt fler poliser med rötter i klaner och klankulturer ges inträde på polisskolorna. Denna process har noterats även i Tyskland där polis kommer från samma klanfamilj som grovt kriminell familjemedlem. Även i Sverige har lokala politiker i Södertälje och Botkyrka rötter i kriminella klaner. Nu menar jag inte att man automatiskt blir kriminell för att man kommer från en familj där flera begår eller misstänks begå grova brott, men sannolikhet ökar likaså risken för korruption till den grova kriminalitetens förde.

Denna process kan inte vara okänd för den nuvarande regimen. Men den gör ingenting åt saken. Den nuvarande regimen vet att många röster kommer från miljön kring de kriminella klanerna och gängen. Istället för att ta tag i problemen och se till landets bästa väljer regeringen istället att försöka maximera antalet röster, för att partierna ska behålla tillgång till köttgrytorna för sina partieliter. Dom säljer alltså sitt land och kommande generationer svenskars och skötsamma invandrares välfärd för att få möjligheten att förse sig själva med så mycket som möjligt.

Om processen tillåts att fortgå tror jag landet befinner bortom all räddning. Produktiva krafter lämnar landet och därmed försvinner skattebasen. Den försämrade ekonomin leder till ännu högre brottslighet. Vi kommer att hamna i en situation som kan liknas vid en kombination av Syditaliens familjebaserade maffiastruktur och länders som Méxicos, Honduras och El Salvadors gängbrottslighet.
Problemen kommer inte kunna att lösas med polisiära krafter. Det enda som kan få stopp på detta samhället är med militära medel.
Hej
Skickad liknade skrivelse till: Mikael Granholm som generaldirektör i Försvarsmakten
Han svarade inte, tydligen militären har inte råd att slås mot Malmö kriminella, landet är övergiven till M@zen och Hans kusiner
Putin skrattar ihjäl sig av deras okunnighet
Citera
2022-08-26, 09:42
Medlem
Citat:

Citat:
Det är varken rasistiskt eller påhittat.
Det är fakta och går att kolla upp.
Min fråga är hur fan man kan bo i Stockholm och missa att det finns kriminella invandrare😂

Jag har själv utländska föräldrar, har bott i problemstäder som Landskrona och Södertälje och umgåtts med kriminella invandrare så jag VET att såna finns i mängder.

Sverige är inte längre ett drömland som det var på 60,70 och 80-talen.

Jag är från Stockholm, uppvuxen och numera utflyttad. Det är så här verklighetsfrånvända Stockholmarna är överlag. Överlag så kan de inte tänka själva och är därmed otroligt lättpåverkade av propaganda. Vilken nyhet de än är, så hoppar de direkt på det narrativ som media/regeringen skapar.
Jag hängde en hel del på Södermalm under min uppväxt och där är det t.o.m sju resor värre. Att ställa en enda fråga som går emot narrativet kunde ruinera dig i en grupp där. Aja baja, ifrågasätt inte. Många av de tillhör övre medelklass och kommar från skyddade isolat där de inte behöver bli utsatta för de kriminella brott som no-go zonerna kan tillföra.

Som du ser på Stockholmaren ovan, när han/hon väl får ett konkret motargument så flyr de iväg och kör ned huvudet i sandlådan. Kom ihåg att det här ska alltså påstås vara vuxna människor. Tyvärr behöver sådana invidider bli utsatta för ett brott själva eller ha någon väldigt nära som blir utsatt för brott för att de ska förstå.
Citera
2022-09-28, 19:05
Medlem
-GGs avatar
Från Swebbtvs nyhetsprogram:

Citat:
I Sverige har vi sett allt fler upplopp på olika ställen i landet de senaste åren men det omtalade upploppet i Hjällbo, där hundratals människor från två olika klaner slogs med tillhyggen, ska inte kategoriseras som våldsamt upplopp enligt Hovrätten för Västra Sverige. Flera fängelsedomar omvandlades därmed till bötesstraff.

Så nu ska vi behöva utstå främlingsapor som slåss med varandra på öppen gata, i stora slagsmål.
Citera
2023-06-02, 20:36
Medlem
Lisauppsala87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarpning
Vilka två klaner härjar i Uppsala? UNT har inte namngivit dem. Bara Gränby och Gottsunda , men det vet vi ju redan var det bråkas.

H*mad och El/Al M*sri kanske?
Citera
2024-07-14, 18:04
Medlem
Vilka härjar runt i växjö?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in