• 1
  • 2
2020-09-05, 11:37
Medlem
Min stekpanna har 12 skalor. Om man steker på 10an blir det stekt på utsidan och rått inuti då? Hur brukar ni steka? Jag vågar inte gå högre än 6an.
Citera
2020-09-05, 11:39
Medlem
Denoms avatar
Ja den kan vara rå på insidan och tillagad på utsidan, beroende på vilket kött du steker är olika innertemperaturer eftersträvansvärt.
Citera
2020-09-05, 11:40
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youngling
Min stekpanna har 12 skalor. Om man steker på 10an blir det stekt på utsidan och rått inuti då? Hur brukar ni steka? Jag vågar inte gå högre än 6an.

Kör 12an, och använd mycket smör, så får du se på grejer.
Citera
2020-09-05, 11:42
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:

Jag steker köttet tills det blir som jag vill ha det. Hur vill du ha det ?

Nu antar jag att du är 20+ år gammal och kan man inte laga mat då så kanske Gruppboendet Ulven kan erbjuda ett boende.

Du får förklara vad för skalor du har på stekpannan ,jag antar att du dricker eller knarkar och försöker vara rolig men förklara gärna mer ingående.

Finns MASSOR av tips och tricks på Youtube hur man tillreder nöt,fläsk,fisk,fågel etcetera.
Citera
2020-09-05, 11:59
Medlem
Citat:

Beror på vad du har för kött?
Är det rostbiff ska du bryna på relativt låg temp och stänga "porerna" på alla sidor i köttbiten så avslutar du i ung sedan
Citera
2020-09-05, 12:11
Medlem
franges avatar
Kopplar du in stekpannan i väggen eller har den ett snöre du drar i för att den skall bli varm?
Citera
2020-09-05, 12:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Kopplar du in stekpannan i väggen eller har den ett snöre du drar i för att den skall bli varm?

Han eldar nog under, skalan handlar om hur många vedträn han lägger under
Citera
2020-09-05, 13:01
Medlem
En sån stekpanna vill jag också ha, då slipper man ju spisen.
Citera
2020-09-05, 13:13
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Det beror ju på tiden. Blir det rått har du inte stekt tillräckligt länge.

För övrigt ska du har hög värme när du steker.
Citera
2020-09-05, 13:49
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --cory
Beror på vad du har för kött?
Är det rostbiff ska du bryna på relativt låg temp och stänga "porerna" på alla sidor i köttbiten så avslutar du i ung sedan

Hur länge ska denna myt leva kvar? Nej du stänger inga porer genom att steka köttet. Sedan blir resultatet betydligt bättre om man steker på hög värme för att sedan ev. avsluta i ugnen.
Citera
2020-09-05, 13:52
Medlem
ToorMans avatar
Citat:

Inget kött "blir" rått, det ÄR allt rått innan tillagning.
Köp en billig köttermometer, så blir det lättare att ha kontroll på insidan av köttet.
Citera
2020-09-05, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Hur länge ska denna myt leva kvar? Nej du stänger inga porer genom att steka köttet. Sedan blir resultatet betydligt bättre om man steker på hög värme för att sedan ev. avsluta i ugnen.

Det har aldrig funkar för mig
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in