2020-09-04, 15:41
https://www.ttela.se/nyheter/trollh%...tan-1.33643301

En anhållen enligt ttela.
*OBS BETALVÄGG* har ej tillgång.
Citera
2020-09-04, 15:45
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SegPanda
https://www.ttela.se/nyheter/trollh%...tan-1.33643301

En anhållen enligt ttela.
*OBS BETALVÄGG* har ej tillgång.

En man i 55-årsåldern har anhållits misstänkt för mord på den man i 30-årsåldern som hittades död i en lägenhet i centrala Trollhättan under fredagsmorgonen.

https://sverigesradio.se/artikel/7546943
Citera
2020-09-04, 15:52
Medlem
Enligt TTELA:s reporter på plats är ett stort område kring ett bostadshus i centrala Trollhättan avspärrat och det är flera poliser, inklusive civilklädd personal, på platsen. Även hundpatrull har varit på plats. Även en container i närheten ska vara avspärrad, rapporteras från platsen.

– Jag ser nu att en polis letar i en häck – man letar efter något. Det är febril aktivitet här, säger TTELA:s reporter Joachim Flodin.
Citera
2020-09-04, 15:53
Medlem
Polisen har ändrat brottsrubriceringen till misstänkt mord, meddelar polisen på sin hemsida.

Polisen skriver också att en man i 30-årsåldern anträffades avliden i en lägenhet i centrala Trollhättan. I lägenheten befann sig även en man i 55-årsåldern som togs med för förhör. Under förhöret delgavs han misstanke om mord och anhölls av åklagare.

Anhöriga till den avlidne är underrättade, meddelar polisen.
Citera
2020-09-04, 15:58
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boblindeman
Polisen har ändrat brottsrubriceringen till misstänkt mord, meddelar polisen på sin hemsida.

Polisen skriver också att en man i 30-årsåldern anträffades avliden i en lägenhet i centrala Trollhättan. I lägenheten befann sig även en man i 55-årsåldern som togs med för förhör. Under förhöret delgavs han misstanke om mord och anhölls av åklagare.

Anhöriga till den avlidne är underrättade, meddelar polisen.
Undrar vad det är som hänt och om det är anknytning till bostaden följer tråden med spänning.
Ska senare höra med en bekant i Trollhättan om han vet något
Citera
2020-09-04, 16:15
Medlem
Någon som vet mera om vilken lägenhet som offrets påträffades i ?? Gäller forfarande adressen som skrevs tidigare i tråden??
Citera
2020-09-04, 16:22
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paffet
Någon som vet mera om vilken lägenhet som offrets påträffades i ?? Gäller forfarande adressen som skrevs tidigare i tråden??
Vet inte men min bekant pratade på hörngatan, kan vara nr 10 nånting
Citera
2020-09-04, 16:25
Medlem
Det jag känner till är att den person som är boende i lägenheten är i behov av personliga assistenter dygnet runt. Det är inte den boende som påträffats avliden utan troligen en av hens assistenter..
Citera
2020-09-04, 16:28
Medlem
Jaernregns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Vet inte men min bekant pratade på hörngatan, kan vara nr 10 nånting

Kungsgatan 74C
Citera
2020-09-04, 16:35
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaernregn
Kungsgatan 74C
Det är även avspärrat hörngatan 5 och inte 10 som jag skrev kompisen körde förbi och högersidan på parkeringen är avspärrat mot dom södra trappuppgångarna som han tror är 5
Citera
2020-09-04, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Det är även avspärrat hörngatan 5 och inte 10 som jag skrev kompisen körde förbi och högersidan på parkeringen är avspärrat mot dom södra trappuppgångarna som han tror är 5

Det är endast avspärrat runt containern vid hörngatan 5..
Citera
2020-09-04, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agnesboll
Det är endast avspärrat runt containern vid hörngatan 5..
Hörngatan 5 finns inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in