2024-04-18, 20:01
Medlem
-Hengpung-s avatar
Lyssnade precis på Fängelsepodden med Jennie Olsson. Vilken psykopat rent ut sagt. Hon sitter och ljuger sig igenom historien och kontentan av hennes berättelse är att hon inte var mördaren och är oskyldigt dömd. På förfrågan om hon är sanningsenlig i sitt berättande så svarar hon med ett självsäkert "110%". Hon har tydligen också lovat sig själv att sluta ljuga sedan hon blev dömd och intagen till fängelset. Rent spontant tänker jag att om man lovar sig själv att sluta ljuga så är man en person som ljuger extremt mycket, vilket ju Jennie borde inse i detta fallet att hennes historia är från en tid innan hon lovade sig själv att sluta ljuga, varför den rent logiskt borde vara lögn rakt igenom.

Jag känner noll och ingen sympati med Jennie. Jag hade förmodligen inte gjort det ändå om hon erkände mordet, men det hade varit ett viktigt steg i utvecklingen och rehabiliteringen för henne själv. Just nu visar hon bara att hon kommer fortsätta i gamla spår och vara en människa som man inte kan lita på. Hennes systrar är ett testamente till detta som inte vill ha någon kontakt med henne mer eftersom hon konstant ljuger och är en mördare som fortsätter ljuga om vad hon har gjort. Det räcker med att titta på en bild på Jennie som jag tycker är självaste fenotypen av en oärlig människa.

Programmet var en rejäl kontrast till avsnittet med mördaren Andréas Johansson som idag erkänt sitt brott mot småbarnsmamman i Trollhättan. Andréas ger intrycket av en mycket ångerfull person som genuint vill säga förlåt (även om det förmodligen inte betyder något för BO familj), han inser vad han har gjort och hur mycket skada han åsamkat andra människor genom sitt handlande och arbetar med att rehabilitera sig själv och vara ärlig mot sig själv och sin omgivning. Sedan om han kan vara det till 100% kan bara han svara på men kärnan av problematiken är att han i alla fall erkänt för sig själv och alla andra att han var mördaren.

Om Jennie Olsson någonsin kommer nå dit återstår att se.
Senast redigerad av -Hengpung- 2024-04-18 kl. 20:04.
Citera
2024-07-09, 09:13
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eren-Jaeger
Här: https://easyupload.io/m/cwsfak 😀
Har du kopia ? 🙂
Citera
2024-07-09, 09:32
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Har du kopia ? 🙂
Japp. 😛
https://easyupload.io/nvlxnl (länken är giltig i 30 dagar)
alt.
https://www.upload.ee/files/16840546...25-20.zip.html (länken är giltig i 120 dagar efter den senaste nedladdningen)
Citera
2024-08-29, 00:02
Medlem
-GGs avatar
Nu i podden Förhörsrummet!
Senast redigerad av -GG 2024-08-29 kl. 00:07.
Citera
2024-08-29, 10:24
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
För mig finns bara avsnitt ett och tre 🤔
Citera
2024-09-04, 20:05
Medlem
Poesidamens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG

Alltså jag blir sjukt fortsatt provocerad över att hon inte erkänt ännu… Hon framstår ju så jävla korkad så smäller av….
Citera
2024-09-04, 20:12
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poesidamen
Alltså jag blir sjukt fortsatt provocerad över att hon inte erkänt ännu… Hon framstår ju så jävla korkad så smäller av….

Hon är så jävla otäck!
Tror så mycket om sig själv, och att hon hade rätten att kallblodigt hugga ihjäl Erik på hans jobb för att hon behövde pengar.

En genuint äcklig människa.
Citera
2024-09-04, 21:01
Medlem
Poesidamens avatar
Finns det någon snäll person som skulle kunna lägga upp en giltig länk med FUP?
Citera
2024-10-15, 11:34
Medlem
KoyaanisQatsiis avatar
Jag hade med varit intresserad av FUP.

Vad är det som gör att man bara kan ljuga så uppenbart och behålla straight face?.. No pun intended med tanke på att kvinnan är lesbisk.
Citera
2024-10-15, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KoyaanisQatsii
Jag hade med varit intresserad av FUP.

Vad är det som gör att man bara kan ljuga så uppenbart och behålla straight face?.. No pun intended med tanke på att kvinnan är lesbisk.

https://gofile.io/d/otBiAc

B 3725-20
Citera
2024-10-15, 18:47
Medlem
KoyaanisQatsiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
https://gofile.io/d/otBiAc

B 3725-20

Tack så mycket. Att du tar dig tid och letar fram detta bidrar till trivseln på forumet.
Citera
2024-10-21, 10:24
Medlem
Igår när jag lyssnade på förhörsrummet insåg jag att jag jobbat med Jennie för ett antal år sedan, hon jobbade som väktare då och jag i butik i ett av köpcentrumen där hon jobbade.

Hon var jäkligt skum redan då… hon kan förneka hur mycket hon vill, men är övertygad om att hon är skyldig.

Edit: stavfel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in