• 1
  • 2
2020-09-03, 15:03
Medlem
Just nu har jag pengarna på mitt vanliga sparkonto, men jag skulle vilja investera dom vad bör jag göra?

Ålder 43 år, jobbar heltid inom städbranschen, äger en bil har inga lån samt bor hos tjejen.
Citera
2020-09-03, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJumel
Just nu har jag pengarna på mitt vanliga sparkonto, men jag skulle vilja investera dom vad bör jag göra?

Ålder 43 år, jobbar heltid inom städbranschen, äger en bil har inga lån samt bor hos tjejen.
Investera i kryptovaluta eller fastigheter.
Citera
2020-09-03, 15:13
Medlem
BigIvars avatar
Citat:

Börja med att skaffa ett eget boende, alternativ ett boende åt dig och tjejen.
Citera
2020-09-03, 15:15
Medlem
Ringhals3s avatar
Köp hyfsat stabila utdelningsaktier och lev på utdelningar. Säg inget till tjejen om pengarna!

Och grattis!
Citera
2020-09-03, 15:23
Medlem
Gör inget. Ett sparkonto är bra och säkert. Börsen kommer att sjunka tror många.
Citera
2020-09-03, 15:30
Medlem
tilsammansnus avatar
Spendera allt på thaimassage, som du tjatar att du gjort i dina andra trådar.
Citera
2020-09-03, 15:32
Medlem
Finans.killens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soajet
Femton miljoner - sexhundrasjuttiosextusen-fyrahundraåttioåtta kr

Tack. För gammal för att se så många siffror sammanskrivna.
Citera
2020-09-03, 15:42
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:

Får man fråga hur du dragit in femton miljoner? Vad jag vet är det inte många lokalvårdare som hinner spara undan riktigt så mycket till 43-års ålder.
Citera
2020-09-03, 15:49
Medlem
Antivalents avatar
Köp kommersiella fastigheter med långa hyresavtal för 10-12 miljoner, ger säker avkastning och ofta bra värdeutveckling

Resterande sätter du på ISK och handlar i diverse fonder.
Citera
2020-09-03, 16:18
Medlem
iSneaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Gör inget. Ett sparkonto är bra och säkert. Börsen kommer att sjunka tror många.

Ett sparkonto tappar du pengar på med tanke på pengainflationen.
Ett bättre alternativ är att sätta pengar i en enkel indexfond som följer indexet över 30 största
bolagen i Sverige där ts får ca 8% avkastning per år. Alternativt investera i stabila utdelningsaktier
och lever på utdelningen.

Sparkonto är det sämsta stället att förvara sina pengar.
Citera
2020-09-03, 16:19
Medlem
Är du ny på börsen så rekommenderar jag fonder till att börja med. Aktier kräver ett aktivt förvaltande som är lätt att försumma när man inte riktigt begriper sig på det. Förslagsvis bestämmer du en klumpsumma att börja med som du sprider ut över en period om 1-2 år på flera fonder. Resten kan du fördela ut i olika nischbanker som erbjuder sparränta med insättningsgaranti (950k per finansiellt institut).

Fan, jag menar du kan ju göra det med hela beloppet om det är så. 15 mille och en sparränta på 1% ger dig 105 lakan extra per år - netto. Jag antar dock att banken du har pengarna hos har erbjudit dig någon struntränta för att du ska ha kvar pengarna hos dem?
Citera
2020-09-03, 17:11
Medlem
Undercoverss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Nej, det har du inte.
Tror inte jag heller för ungefär 15minuter sen hade Ts (i en annan tråd) köpt för mycket thaimassage och var... bankrutt(?) och hade problem att förklara detta för sin sambo/tjej.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in