2020-09-07, 16:06
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knutte_Ninja
Eftersom det är strafföreläggande borde det inte finnas på tingsrätten alls nej. Testa att maila åklagaren istället, eller polisen för den delen.

Verkar som ett solklart fall av myndigheterna att mörka och försöka få Fredik under radarn!

Det borde givetvis ha blivit rättegång av det hela och därmed offentligt.
Citera
2020-09-07, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Nej men sett många medeklassknarkare där föräldrarna kämpat för att folk inte ska märka.
Tror du att det är ovanligt med hembesök när folk har knarkskulder?

Om Erik fick sin mamma att tro att så var fallet är det inte konstigt om hon var snabb med cashen.

Och tror du det är ovanligt att unga män med drogproblem misshandlar sina mammor? Bara en trappa ner här där jag bor slog polisen in ett fönster och hjälpte en livrädd mamma ut från sin vuxne sons lägenhet. Hon hade ringt polisen i panik från WC där hon låst in sig. Sonen hade ett järnrör.
Nej detta är en okänd värld för mig. Har inte barn el bekanta den åldern, skrämmande!
Citera
2020-09-07, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Verkar som ett solklart fall av myndigheterna att mörka och försöka få Fredik under radarn!

Fortfarande offentligt. Kostar cash doleros att få ut skiten, jag ska därmed hämta ut den imorgon. Till er alla fattilappar kan jag meddela att det kostar 120 ynka riksdaler.
Citera
2020-09-07, 16:14
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Fortfarande offentligt. Kostar cash doleros att få ut skiten, jag ska därmed hämta ut den imorgon. Till er alla fattilappar kan jag meddela att det kostar 120 ynka riksdaler.
Så då har du alltså hittat den nu. Hämta ut, säger du - hur går det till, får du den i pappersformat eller?
Citera
2020-09-07, 17:16
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero

Eller inte alls så. Jag har lite svårt att se poängen i att hålla en huvudförhandling och ödsla tid på ett erkänt brott med begränsat straffvärde. Strafföreläggandet är precis lika offentligt som en dom, skillnaden är väl möjligen att du i domsfallet - OM det är huvudförhandling vill säga - är att du får höra den tilltalade och möjligen någon konstapel berätta istället för att läsa det.
Citera
2020-09-07, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Så då har du alltså hittat den nu. Hämta ut, säger du - hur går det till, får du den i pappersformat eller?

Japp, det är det eller postförskott.
Citera
2020-09-07, 17:40
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Japp, det är det eller postförskott.
Senast jag hämtade ut domar fick jag dom på en CD
Citera
2020-09-07, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Senast jag hämtade ut domar fick jag dom på en CD

Senast jag hämta ut var det pappersformat. CD-spelare har jag inte ens på min dator så kommer be om papper vilket som.
Citera
2020-09-07, 17:44
Medlem
Har det skrivits om detta någonstans i mainstream media?
Citera
2020-09-07, 17:55
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RazorKevlar
Bara att ladda ner https://www.friatider.se/hela-polisu...drik-reinfeldt
Det är lite roligt att Flashback som alltid gått ut på att hjälpa varann ladda ner allt på internet gratis med allvar och patos gör undantag från denna princip för Fria Tider
Citera
2020-09-07, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Det är lite roligt att Flashback som alltid gått ut på att hjälpa varann ladda ner allt på internet gratis med allvar och patos gör undantag från denna princip för Fria Tider

japp, jag ska dessutom njuta av några tacos på la neta som lite tilltugg (ligger nästintill vägg i vägg) till jag läser dennna fup Tråkigt att folk är så otrevliga, annars hade jag scannat den imorrn.
Citera
2020-09-07, 18:13
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JIP2
Har det skrivits om detta någonstans i mainstream media?

SVT.se hade en artikel om det men de angav endast att det var en f.d. toppolitiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in