2020-09-05, 21:37
Medlem
Polisen lär väl blåsa av denna kotanbränning också.
Dom vet reaktionerna från invälarna. Mycket övertid för polisen i nv Stockholm väntar närmaste veckan.
Citera
2020-09-05, 21:39
Citat:
Ursprungligen postat av Cannibalization
Är problemet då att vi har provokatörer som riskerar att störa den rådande "samhällsfriden" eller det faktum att vi har våldsverkare som agerar på ett klandervärdigt sätt på religiösa grunder?

Ja, för någon gång måste den störas. Annars lever vi ju under vad vi vet är muslimers/apors vrede.

Hela poängen med att bränna en koran eller säga neger är att man ska få göra det utan att riskera hela sitt liv eller att samhället ska brinna eller utsättas för mängder av våld.
Citera
2020-09-05, 21:39
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Sparka ut de kriminella elementen på gamla grunder
(allt skit som de redan ställt till med) ur Sverige så har du ju ett ickeproblem när du sen ska elda nästa koran i Rosengård och du på sin höjd får igång några fulla fotbollshulliganer som bara letar efter ett tillfälle att få slåss, precis som kravallgrabbarna i Malmö.

Det är inte så enkelt idag. Det är en svunnen dröm att vi bara kan utvisa människor då många utav dem bara har Svenskt medborgarskap.

Även om jag är en för en stor och omfattande återvandring, och därmed en återuppbyggnad av alla krigsdrabbade länder, för det handlar inte bara om att avvisa människor utan även om att faktiskt hjälpa dem att återfå ett drägligt liv på den plats där de egentligen vill bo och med den kultur de egentligen vill ha. Därmed sagt så tror jag inte att det i sig kommer vara lösningen med stort "L". Man förenklar problematiken när man säger så.
Citera
2020-09-05, 21:42
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Demokratin och yttrandefriheten, rätten att säga nej till religion och religiöst inflytande innebär just att jag ska kunna bränna koranen om jag så vill. Jag ska kunna kasta den på marken. Jag ska kunna spela fotboll med den. Jag ska kunna rita Muhammed. Fattar du?

Men du är ju beredd att ge bort Sverige, svenska folket, din egen morsa, demokratin, din dotter och yttrandefriheten som den verklighetsfrånvända stolle du är.
Jag har svårt att förstå denna vurm för yttrandefrihet och demokrati. Hur hamnade vi i den här prekära situationen överhuvudtaget tänker du? Jo, just pga en ohämmad yttrandefrihet som det svenska folket visade sig alldeles för politiskt omogna för att kunna hantera. Om vi inte hade haft yttrandefrihet så hade inte varenda galning på vänsterkanten kunnat propagera för sina idiotier i 40 år. Om vi för länge sedan hade kunnat täppa till käften på kulturmarxister, hbtq-aktivister, feminister, miljöpartister och batikkärringar och slagit dem så de blör så hade vi inte befunnit oss i dagens jävla moras. Demokrati och yttrandefrihet ledde oss hit och kommer ta mig fan inte att leda oss härifrån.
Citera
2020-09-05, 21:48
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Paludan provocerar i allra högsta grad fram upplopp och massförstörelse. Han är i mina ögon lika skyldig till kaoset som upploppsmakarna själva är. Det är inte som att upploppen startas upp automatiskt. Någon borde fakturera den där överviktige dansken.
Citat:
Ursprungligen postat av BlowTheClaymores
Så en kvinna som hääer ett glas juice över sin impulskontrollstörde make för att hon är arg är medskyldig till att han sedan spöar upp henne? Tänk jag trodde hon bara var skyldig till att ha hällt ett glas juice över honom...

Nu förstår vi att hon faktiskt borde få en räkning för sjukvården hon behöver efter att ha blivit sönderslagen.

Eller om en lättklädd kvinna går förbi en flyktingförläggning och blir gruppvåldtagen, då borde hon betala rättegångskostnader och sjukvårdskostnader själv eftersom hon "hetsade" upp männen med sin klädsel... Hade hon inte gått förbi så hade ju inget hänt... Likaså om hon klätt sig mer "anständigt".

Ett konstigt synsätt. Och väldigt osvenskt.
Senast redigerad av -Info- 2020-09-05 kl. 21:58.
Citera
2020-09-05, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cannibalization
Det är inte så enkelt idag. Det är en svunnen dröm att vi bara kan utvisa människor då många utav dem bara har Svenskt medborgarskap.

Även om jag är en för en stor och omfattande återvandring, och därmed en återuppbyggnad av alla krigsdrabbade länder, för det handlar inte bara om att avvisa människor utan även om att faktiskt hjälpa dem att återfå ett drägligt liv på den plats där de egentligen vill bo och med den kultur de egentligen vill ha. Därmed sagt så tror jag inte att det i sig kommer vara lösningen med stort "L". Man förenklar problematiken när man säger så.

Där tycker vi olika.

Det drägligt livet är här, med gratis sjukvård, bostad, mat på bordet och en plats utan krig.
Du anpassar dig och börjar jobba och drar ditt strå till statskassans finanser.

Acceptera det eller välj nåt annat.
Blir du grovt kriminell så har du redan valt "nåt annat"
Du har redan valt att du inte accepterar "drägligt" och har då förverkligat dina valmöjligheter.

Klart att det inte är nån färdigtänkt plan och passar inte riktigt för alla men om man som samhälle visar att kriminalitet är nåt du förlorar på istället för som nu, så bör det ge en knuff i rätt riktning om inget annat.
Citera
2020-09-05, 21:50
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Jag har svårt att förstå denna vurm för yttrandefrihet och demokrati. Hur hamnade vi i den här prekära situationen överhuvudtaget tänker du? Jo, just pga en ohämmad yttrandefrihet som det svenska folket visade sig alldeles för politiskt omogna för att kunna hantera. Om vi inte hade haft yttrandefrihet så hade inte varenda galning på vänsterkanten kunnat propagera för sina idiotier i 40 år. Om vi för länge sedan hade kunnat täppa till käften på kulturmarxister, hbtq-aktivister, feminister, miljöpartister och batikkärringar och slagit dem så de blör så hade vi inte befunnit oss i dagens jävla moras. Demokrati och yttrandefrihet ledde oss hit och kommer ta mig fan inte att leda oss härifrån.

Problemet är att de fick/får stå oemotsagda. De riggade systemet så att de aldrig behövde genomlysa frågor eller lyssna på de som inte höll med (och hade bra substans i sina argument för det). De har också tagit kontrollen över vetenskap och vilka som ska få anslag för forskning.
Eller att de aldrig vågade ordna folkomröstningar om sådant som är viktigt/avgörande för en nations öde.

De har snarare undvikit och struntat i demokrati och yttrandefrihet och alltså inte det explicit som ledde det hit.
Trots att jag blir allt mer skeptisk till "demokrati".
Citera
2020-09-05, 22:01
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Där tycker vi olika.

Det drägligt livet är här, med gratis sjukvård, bostad, mat på bordet och en plats utan krig.
Du anpassar dig och börjar jobba och drar ditt strå till statskassans finanser.

Acceptera det eller välj nåt annat.
Blir du grovt kriminell så har du redan valt "nåt annat"
Du har redan valt att du inte accepterar "drägligt" och har då förverkligat dina valmöjligheter.

Klart att det inte är nån färdigtänkt plan och passar inte riktigt för alla men om man som samhälle visar att kriminalitet är nåt du förlorar på istället för som nu, så bör det ge en knuff i rätt riktning om inget annat.

Jag håller med dig helt och hållet. Jag tror att jag kanske ser allt för mycket efter hur lagen är skriven. Men ska man se till agerandet med Paludan i fråga så tycks det vara lätt att kunna svänga rätt snabbt vad gäller vem som får befinna sig på Svenkst territorium och inte. Så kanske har du rätt?

Så som det ser ut idag, med brottslingar som dömts till utvisning och sedan inte kan utvisas av olika anledningar och som då också släpps ut i samhället i förtid är direkt gräsligt, och ett fruktansvärt hån emot brottsoffren. Det är helt emot en "symmetrisk rättspraxis" för att citera Henrik Jönsson.
Citera
2020-09-05, 22:07
En dansk Hitler som tar över grannlandet?
Citera
2020-09-05, 22:10
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julemand
En dansk Hitler som tar över grannlandet?

På vilka sätt skulle han likna hitler menar du?
Citera
2020-09-05, 22:24
Medlem
Vid intermezzot i Malmö med koranfotboll och bränning på en cykelväg hade väl så vitt jag förstått medlemmar i Stram Kurs smitit in i Sverige.

Om man nekar Paludan tillstånd, tror ni att det kommer några danskar och eldar ändå? Koranfotboll tror jag inte dom klarar för där stod ju polisen och tittade på först och gör man det i Runkeby blir det säkert för oroligt.

Jag tror detta rinner ut i sanden men osvuret är bäst.
Citera
2020-09-05, 22:28
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Vid intermezzot i Malmö med koranfotboll och bränning på en cykelväg hade väl så vitt jag förstått medlemmar i Stram Kurs smitit in i Sverige.

Om man nekar Paludan tillstånd, tror ni att det kommer några danskar och eldar ändå? Koranfotboll tror jag inte dom klarar för där stod ju polisen och tittade på först och gör man det i Runkeby blir det säkert för oroligt.

Jag tror detta rinner ut i sanden men osvuret är bäst.

Det finns sympatisörer både i Danmark och Sverige som tydligen är villiga att genomföra en bränning på Paludans begäran.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in