2021-04-10, 02:19
Medlem
Luckyhorses avatar
Hello Hello Hello! Wazzup wazzup wazzupp Bitcooooooooooooonnect

Om någon erbjuder 1% avkastning per dag är det och låter som det är för bra för att vara sant. Bitconnect erbjöd 1% och den här scammen ger mer haha
Citera
2021-04-10, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyhorse
Hello Hello Hello! Wazzup wazzup wazzupp Bitcooooooooooooonnect

Om någon erbjuder 1% avkastning per dag är det och låter som det är för bra för att vara sant. Bitconnect erbjöd 1% och den här scammen ger mer haha

Jo, de flesta är inte så blåsta så de inte ställer frågan.

-vad ska du med mina pengar till om du kan erbjuda den avvkastning, och varför ska du ha min växel, apfonderna skulle ge dig 1miljard och halva avkastningen som avgift .

Om det nu inte bara var ett bedrägeri för småtjuvar och efterblivna naturligtvis....
Citera
2021-05-01, 21:04
Medlem
Fast det här med att cashFX endast visar upp nya medlemmars pengar när dom köper in sig .?
Medlemmar får betalt VARJE lördag. Det innebär att det plockas ut pengar VARJE lördag från CashFX till sin egen e-wallet.Och där är ju betydligt fler medlemmar än vad där är nya medlemmar VARJE lördag
Citera
2021-05-02, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonDegsson
Fast det här med att cashFX endast visar upp nya medlemmars pengar när dom köper in sig .?
Jag antar att du menar att de enda pengarna som kommer ut till casfx medlemarna är ”nya” medlemmars insatta pengar.

Ja det är de enda pengarna i bedrägeriet så vitt vi vet eller kan bevisa. Är det inte så får du fråga cashfx varför de samlar på varningar och bryter mot finnans lagar och regler i alla länder de har sina tjuvar/medlemmar i.

Citat:
Medlemmar får betalt VARJE lördag.

Det stämmer inte. Lopez (bedragaren/ceo bakom cashfx har ju själv förklarat när det blivit ”förseningar”

Citat:
Det innebär att det plockas ut pengar VARJE lördag från CashFX till sin egen e-wallet.Och där är ju betydligt fler medlemmar än vad där är nya medlemmar VARJE lördag

Hmm jag antar att en förutsättning för att tro på bedrägerier är att inte kunna räkna.

Ska se om jag kan förklara.
1. du ger mig 1000kr (jag lovar dig 4000kr)
2 villkoret är att du rekryterar x antal personer som vill göra samma deal med mig. Med samma villkor, du får 4000kr av mig så snart du leverarat x antal personer som ger mig minst 4000kr),
3.du gör det, det blir lördag= du får 4000kr i btc (vill du ta ut dem betalar du en avgift på 20% till mig)

Utbetalning är dock max 15% per v. Så varje lördag i 7v innan du fått dina 4000kr ut

Den andra obekräftade delen (den som var en lögn dvs trading via everfx vinster)

Fungerar på samma sätt, skulle du inte lyckas lura in andra i min scam , de kunde räkna eller var inteligenta nog att inte göra buisness med kända bedragare och svartlistsde bluffbolag (cashfx)

Så oroa dig inte, du får iafall 2000kr tillbaks av mig (samma regler som i punkt 3 ovan).

Gissa vad som händer när inga mlm längre
Citera
2021-05-02, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Jag antar att du menar att de enda pengarna som kommer ut till casfx medlemarna är ”nya” medlemmars insatta pengar.

Ja det är de enda pengarna i bedrägeriet så vitt vi vet eller kan bevisa. Är det inte så får du fråga cashfx varför de samlar på varningar och bryter mot finnans lagar och regler i alla länder de har sina tjuvar/medlemmar i.

Det stämmer inte. Lopez (bedragaren/ceo bakom cashfx har ju själv förklarat när det blivit ”förseningar”

Hmm jag antar att en förutsättning för att tro på bedrägerier är att inte kunna räkna.

Ska se om jag kan förklara.
1. du ger mig 1000kr (jag lovar dig 4000kr)
2 villkoret är att du rekryterar x antal personer som vill göra samma deal med mig. Med samma villkor, du får 4000kr av mig så snart du leverarat x antal personer som ger mig minst 4000kr),
3.du gör det, det blir lördag= du får 4000kr i btc (vill du ta ut dem betalar du en avgift på 20% till mig)

Utbetalning är dock max 15% per v. Så varje lördag i 7v innan du fått dina 4000kr ut

Den andra obekräftade delen (den som var en lögn dvs trading via everfx vinster)

Fungerar på samma sätt, skulle du inte lyckas lura in andra i min scam , de kunde räkna eller var inteligenta nog att inte göra buisness med kända bedragare och svartlistsde bluffbolag (cashfx)

Så oroa dig inte, du får iafall 2000kr tillbaks av mig (samma regler som i punkt 3 ovan).

Gissa vad som händer när inga mlm längre

Fast där är MÅNGA medlemmar som inte värvar in nya , att värva in nya är inget måste .

Det jag menar är att av alla dom som har högre kontrakt får ju betydligt mer betalt än vad där kommer in nya medlemmar.
Där finns dom som plockar ut MYCKET pengar på detta , Varje Lördag.

Jag säger inte att detta kommer fungera livet ut. Men jag är förbi mina satsade pengar så nu gör jag vinst.Utan att värva in några.Fungerar detta hela vägen upp är jag lycklig . Försvinner cashfx så har jag gjort pengar på det ändå
Jag plockar ut pengar varje lördag.
Citera
2021-05-02, 14:39
Medlem
Citat:
Fast där är MÅNGA medlemmar som inte värvar in nya , att värva in nya är inget måste .

Det gör inget. problemet är när inga gör det, eller så pass få att de inte kan "återbetala" dem vad de har investerat.

Citat:
Det jag menar är att av alla dom som har högre kontrakt får ju betydligt mer betalt än vad där kommer in nya medlemmar.
Där finns dom som plockar ut MYCKET pengar på detta , Varje Lördag.

ja, det de investerade säg 50`000 i ett paket= så plockar de ut 100`000 av "allas pengar" (hälften är ju deras egna, dvs - 20% utagsavgift, så 80`000-50000= 30`000 av någon annans över 7 veckor)

Alternativt, 50´000 = så plockar de ut 200`000 av deras egna offer så -20% utagsavgift 160`000-50`000= dvs 110`000 av deras egna offers pengar.

Du kan sätta hur många nollor du vill, (eller ja upp till 100`000$) det är siffror, men visst, de största "kontona" är ju de som faller först, om de nu inte är Lopez egna positioner (eller vänners positioner)

Citat:
Jag säger inte att detta kommer fungera livet ut. Men jag är förbi mina satsade pengar så nu gör jag vinst.Utan att värva in några.Fungerar detta hela vägen upp är jag lycklig . Försvinner cashfx så har jag gjort pengar på det ändå
Jag plockar ut pengar varje lördag.

Klart det inte kommer fungera, de efterblivna som du stjäl av kommer ju inte tjäna något, och de blir fler och fler.

jag tycker personligen att det är ett patetiskt tjuveri av skräpmäniskor som stjäl av andra skräpmänniskor, och givetvis några stackars naiva eller godhjärtade, inte sällan "vänner och familj"

att stjäla pengar är inte samma sak som att tjäna pengar. och bara för att lopez behandlar dig som en av sina horer (dvs att du får en del av kakan för ditt horeri) så är du på intet sätt en bättre människa än han (eller taxischafören som är "mAsTEerTraderN" som är GUD på trading......
Citera
2021-05-16, 13:54
Medlem
Finns det folk som tagit ut pengarna och satt in det på ett annat konto?
känns som om dom uppdaterar med låtsas siffror som du inte får ta ut innan bla bla bla.....och sedan skall du helst investera pengarna igen

Bluffen ligger i att alla fortsätter investera och när ägarna har tillräckligt mycket pengar i moderbolaget som investerar så konkar dom utbildningsbolaget som har alla kontrakt med spararna.

Scammen kommer ske när intresset sjunker och inga nya medlemmar köper in sig på kontrakten
Citera
2021-05-18, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flintgubbe
Finns det folk som tagit ut pengarna och satt in det på ett annat konto?
känns som om dom uppdaterar med låtsas siffror som du inte får ta ut innan bla bla bla.....och sedan skall du helst investera pengarna igen

Bluffen ligger i att alla fortsätter investera och när ägarna har tillräckligt mycket pengar i moderbolaget som investerar så konkar dom utbildningsbolaget som har alla kontrakt med spararna.

Scammen kommer ske när intresset sjunker och inga nya medlemmar köper in sig på kontrakten

Självklart har jag tagit ut pengar till ett annat konto, Och du kan ta ut pengar precis när du vill. Du måste ta ut pengarna för att för att fortsätta uppgradera tex.
Många andra såna här bolag vill att du investerar och låter bli pengarna månad efter månad och lovar bra avkastning. Så är det inte , Jag får betalt varje lördag och jag kan kan tu vinsten, Färdigt.Vill jag inte återinvestera så gör jag inte det
Andra medlemmar tar ut över 1000 dollar varje vecka, vissa över 10,000 dollar per vecka.
Så att detta är bluff är skitsnack.
Citera
2021-05-18, 08:41
Medlem
Citat:
Självklart har jag tagit ut pengar till ett annat konto, Och du kan ta ut pengar precis när du vill. Du måste ta ut pengarna för att för att fortsätta uppgradera tex.
Många andra såna här bolag vill att du investerar och låter bli pengarna månad efter månad och lovar bra avkastning. Så är det inte , Jag får betalt varje lördag och jag kan kan tu vinsten, Färdigt.Vill jag inte återinvestera så gör jag inte det
Andra medlemmar tar ut över 1000 dollar varje vecka, vissa över 10,000 dollar per vecka.
Så att detta är bluff är skitsnack.

så iochmed att allt du säger är påhitt, har du någon förklaring vart den här "vinsten" kommer ifrån?

känns ju dumt att vara ett bedrägeri & svartlistat företag om allt är legit, allt som finnansinspektioner och lagen kräver är ju att man redovisar (3dpart auktioriserad revisor text) pengar in och ut.
Citera
2021-05-18, 10:58
Medlem
Citat:
så iochmed att allt du säger är påhitt, har du någon förklaring vart den här "vinsten" kommer ifrån?

känns ju dumt att vara ett bedrägeri & svartlistat företag om allt är legit, allt som finnansinspektioner och lagen kräver är ju att man redovisar (3dpart auktioriserad revisor text) pengar in och ut.

Varför skulle jag hitta på det ?
Vinsterna kommer från valuta handeln.
Valuta handeln är på EverFX . googla dom om du vill.
Det är varken bedrägeri eller svartlistat någonstans .
Finansinspektionen har aldrig påstått något,Dom misstänker att cashFX handlar med valuta utan licenser, men det gör dom inte eftersom all handel sker hos EverFX.
Citera
2021-05-18, 11:16
Medlem
Citat:
Varför skulle jag hitta på det ?
Vinsterna kommer från valuta handeln.
Valuta handeln är på EverFX . googla dom om du vill.

Omöjligt, EverFX har ju redan förklarat att de inte tradar åt cashfx. det är ju även skälet till att den lögnen plockats bort från CashFX hemsida.

Du kan själv kontakta everfx och få det bekräftat, de gör ju tydligen vinster åt dig

Citat:
Det är varken bedrägeri eller svartlistat någonstans .

Norge
https://www.finanstilsynet.no/en/inv...cash-fx-group/
UK
https://www.fca.org.uk/news/warnings/cash-fx-group
Sverige
https://www.fi.se/sv/varningslistan/2019/cash-fx-group/

Jag kan fortsätta, men att det är ett bedrägeri och att det är svartlista stämmer, eller har du något bevisa på att så inte är fallet, cashfx skulle vara dig evigt tacksamma, iochmed att de inte har det.

Citat:
Finansinspektionen har aldrig påstått något,Dom misstänker att cashFX handlar med valuta utan licenser, men det gör dom inte eftersom all handel sker hos EverFX.

Så nu när du fått förklarat för dig att det inte stämmer det du tror, och självklart kollat upp det direkt med everfx såväl som finansinspektionen

Det är kallas för investeringsbedrägeri alt bedrägeri att "rekrytera" och stjäla av andra "medlemmars" investering...

det är även olagligt att utan tillstånd förmedla eller sälja finansiella instrument (dvs vadsomhelst som ger en passiv inkomst) till någon i stort hela världen.
Citera
2021-05-18, 22:50
Medlem
Citat:
Omöjligt, EverFX har ju redan förklarat att de inte tradar åt cashfx. det är ju även skälet till att den lögnen plockats bort från CashFX hemsida.

Du kan själv kontakta everfx och få det bekräftat, de gör ju tydligen vinster åt dig

Norge
https://www.finanstilsynet.no/en/inv...cash-fx-group/
UK
https://www.fca.org.uk/news/warnings/cash-fx-group
Sverige
https://www.fi.se/sv/varningslistan/2019/cash-fx-group/

Jag kan fortsätta, men att det är ett bedrägeri och att det är svartlista stämmer, eller har du något bevisa på att så inte är fallet, cashfx skulle vara dig evigt tacksamma, iochmed att de inte har det.

Så nu när du fått förklarat för dig att det inte stämmer det du tror, och självklart kollat upp det direkt med everfx såväl som finansinspektionen

Det är kallas för investeringsbedrägeri alt bedrägeri att "rekrytera" och stjäla av andra "medlemmars" investering...

det är även olagligt att utan tillstånd förmedla eller sälja finansiella instrument (dvs vadsomhelst som ger en passiv inkomst) till någon i stort hela världen.

Länkarna du skriver står där att det finns ”misstanke” . Har du själv varit inne och läst på länkarna ?
Konstigt att dom inte har samarbete med everFX när cashfx till och med erbjuder copy trading på everFX plattform .

Orkar inte diskutera detta . Tro vad ni vill ingen tvingar er
Kan bara berätta att jag får ut pengar varje vecka iallafall , och jag har inte värvat en enda person 👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in